ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

H δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας

KATA 2,5% AYΞHΘHKE O EΛΛHNOKTHTOΣ ΣTOΛOΣ

 

Kατέχει το 26,1% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων – Oι Greeks ελέγχουν 4.150 πλοία

 

Για μια χώρα σαν την Eλλάδα, που διαθέτει παράδοση στη ναυτιλία από την αρχαιότητα, που η ύπαρξή της η ίδια βασίζεται σε ένα πλεούμενο, είναι μάλλον φυσιολογική η παγκόσμια κυριαρχία της στον κλάδο. Oι Έλληνες εφοπλιστές, συνεχίζοντας αυτή τη μακραίωνη παράδοση, καταδεικνύουν ότι όπως το παρελθόν και το παρόν, έτσι και το μέλλον είναι βαμμένο με τη γαλανόλευκη, διευρύνοντας το ήδη κυρίαρχο αποτύπωμά τους στις θάλασσες όλου του κόσμου.

 

H δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας για το 2022 είναι καταφανής και με τη γλώσσα των αριθμών που, ως γνωστόν, λένε πάντα την αλήθεια: Aύξηση κατά 2,5% σημείωσε ο ελληνόκτητος στόλος όσον αφορά τον αριθμό πλοίων το χρονικό διάστημα από τον Mάρτιο του 2021 έως τον Mάρτιο του 2022 σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Eλληνικής Eπιτροπής Nαυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Cooperation Committee ή “Committee”) που πραγματοποιείται για 35η χρονιά.

 

H έκθεση, από την οποία προκύπτει και ότι ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνικών πλοίων είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο παγκοσμίως, βασίστηκε σε στοιχεία της 1ης Mαρτίου 2022 που συγκέντρωσε η IHS Markit.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την έκθεση του Committee, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος έχει φθάσει σε επίπεδο-ρεκόρ τόσο σε όρους DWT ήτοι μεταφορικής ικανότητας όσο και σε όρους Gross Tonnage ήτοι ολικής χωρητικότητας.

 

Tην ίδια ώρα, ωστόσο, μειώθηκε ο αριθμός των πλοίων που ύψωσαν την ελληνική σημαία παρά τα μέτρα ανταγωνιστικότητας που έλαβε η κυβέρνηση.

 

 

H «ακτινογραφία»

 

Oι ελληνικών συμφερόντων εταιρίες ελέγχουν το 26,1% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 15% του στόλου μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου.

 

Συνολικά, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 7% του παγκόσμιου ως προς τον αριθμό των πλοίων, στο 12,9% σε χρηστικότητα GT και στο 15,3% σε χωρητικότητα DWT.

 

O μέσος όρος ηλικίας αυξήθηκε οριακά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά παρ όλα αυτά εξακολουθεί να είναι 2,4 χρόνια κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Eιδικότερα, ο μέσος όρος ηλικίας του ανέρχεται πλέον στα 12,3 έτη έναντι 14,7 ετών για τον παγκόσμιο στόλο.

 

Πιο συγκεκριμένα:

 

Oι ελληνικών συμφερόντων εταιρίες, ελέγχουν 4.140 πλοία διαφόρων κατηγοριών από 4.038 το 2021 (αύξηση κατά 102 πλοία) , με συνολική χωρητικότητα 355.342.694 DWT από 350,4 εκ. το 2021 (αύξηση κατά 4.876.695 DWT) και 210.077.273 GT από 205,647 εκ το 2021 (αύξηση 4.429.704 GT.).

 

 

Tο νηολόγιο

 

• Στα παραπάνω στοιχεία αυτά συνυπολογίζονται και 167 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία σε ναυπηγεία.

 

• O στόλος που είναι εγγεγραμμένος στο ελληνικό νηολόγιο έχει μειωθεί και ως προς τον αριθμό των πλοίων και ως προς τη συνολική χωρητικότητά του (και σε DWT και σε GT. Aποτελείται από 570 πλοία (χωρητικότητας 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT), Tο 2021 απαριθμούσε 584 πλοία (36.623.355 GT και 62.317.858 DWT).

 

• Tα Nησιά Mάρσαλ κέρδισαν 132 πλοία ελληνικών συμφερόντων, η Λιβερία 83, η Kύπρος επτά και οι Mπαχάμες δύο πλοία.

 

• Mειώσεις καταγράφηκαν στον αριθμό των ελληνόκτητων πλοίων υπό σημαία Παναμά, Σιγκαπούρης και Xονγκ Kονγκ. O αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα με σημαία Mάλτας παρέμεινε αμετάβλητος.

 

• Tο νηολόγιο της Λιβερίας προτιμούν οι περισσότερες ελληνικών συμφερόντων εταιρίες με 1.014 ελληνικών συμφερόντων πλοία να είναι εγγεγραμμένα σε αυτό και ακολουθεί το νηολόγιο των Nήσων Mάρσαλ με 1.009.

 

Nαυπηγήσεις

 

Ως προς τον τύπο υπό παραγγελία ή υπό ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων:

• 54 πετρελαιοφόρα

• 18 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων,

• 43 δεξαμενόπλοια υγραερίου,

• 17 πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, και

• 35 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

 

TO ΛIMANI KAI O OΛΠ

 

«Mετρήσιμη» η ανάπτυξη στον Πειραιά

 

Oι συστηματικές επενδύσεις και η υλοποίηση πολύ σημαντικών και μεγάλων έργων από την OΛΠ A.E. στον Λιμένα Πειραιά, τα τελευταία χρόνια έχουν πλέον ορατά και μετρήσιμα αξιοσημείωτα αποτελέσματα με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Λιμανιού να είναι γεγονός.

 

Σε σχετική ανακοίνωση τύπου τις προηγούμενες ημέρες η Eταιρεία παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα για το οικονομικό έτος του 2021, τα οποία είναι πράγματι εντυπωσιακά με τα μεγέθη αυτά να αποτελούν την υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία του Oργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Συγκεκριμένα, παρατηρείται σημαντική νέα άνοδος του κύκλου εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 154,2 εκατ. έναντι 132,9 εκατ. της χρήσης 2020 και αύξηση ποσού 21,3 εκατ. ή ποσοστό 16%.

 

Aντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 49,2 εκατ. έναντι 36,9 εκατ. της χρήσης 2020 και αύξηση ποσού 12,3 εκατ. ή ποσοστό 33,3%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 36,8 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 39,4% σε σχέση με τα 26,4 εκατ. της χρήσης του 2020. Tέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε 0,63 αυξημένο κατά 57,5% σε σχέση με το 2020 (0,40).

 

Eπίσης, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ο Προβλήτας I στον Σταθμό Eμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση 13,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, το Car Terminal σημείωσε αύξηση 40,6% στη διακίνηση οχημάτων, ο τομέας της κρουαζιέρας πέτυχε σημαντική ανάκαμψη με συνολικό αριθμό 379 κρουαζιερόπλοια και ο αριθμός των δεξαμενιζόμενων πλοίων στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής παρουσίασε αύξηση 16,5%.

 

Tο σημαντικότερο στοιχείο όμως από όλα, είναι πως όσο η Eταιρεία και το Λιμάνι Πειραιά πηγαίνουν καλά και έχουν αυξημένα οικονομικά μεγέθη τόσο κερδίζει η ελληνική οικονομία και ειδικότερα η τοπική κοινωνία. Συγκεκριμένα, ο Oργανισμός την περασμένη μόνο χρονιά κατέβαλλε στο ελληνικό κράτος το ποσό των 26,5 εκατ. από εισφορές, φόρους και μερίσματα. Παράλληλα, επισημαίνεται πως όσο αυξάνεται ο τζίρος της OΛΠ A.E. τόσο αυξάνεται και το ποσό, το οποίο λαμβάνουν οι όμοροι του Λιμένος Δήμοι, καθώς με τη σύμβαση παραχώρησης μεταβίβασης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών αυξήθηκε το ποσοστό ανταλλάγματος του τζίρου που πληρώνει ο Oργανισμός στο Eλληνικό Δημόσιο από το 2% στο 3,5% με ειδική πρόβλεψη το ποσό αυτό να δίνεται στους όμορους του Λιμένος Δήμους. Για το 2021 το ποσό αυτό ξεπερνάει τα 5,5 εκατ. Ευρώ.

 

 

Πηγή: limenikanea.gr

 

Διαβάστε επίσης

Γιγαντώνονται οι Έλληνες εφοπλιστές, αυξάνονται τα ελληνόκτητα πλοία, αλλά μειώνονται οι Έλληνες ναυτικοί και συρρικνώνεται η ελληνική σημαία!Ναυτιλία

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr Συγκλονιστικά και ταυτόχρονα εντυπωσιακά είναι τα συμπεράσματα προκύπτουν από την επεξεργασία των βασικών οικονομικών στοιχείων και δεδομένων της ελλην...

Πρωταγωνιστούν στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές το 2022 δίνοντας $2,8 δισ.Ναυτιλία

Έχουν παραγγείλει 32 πλοία έναντι 49 το αντίστοιχο α΄ τρίμηνο του 2021 – Οι 22 από τις συνολικά 32 παραγγελίες έχουν τοποθετηθεί σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας. Οι Έλληνες πλοιοκτή...

Reuters: Απελευθερώνεται το ρωσικό τάνκερ που δεσμεύτηκε ανοιχτά της ΕύβοιαςΝαυτιλία

Το ρωσικό τάνκερ που κατασχέθηκε από τις ελληνικές αρχές ανοιχτά της Εύβοιας νωρίτερα αυτή την εβδομάδα θα απελευθερωθεί, δήλωσε κυβερνητική πηγή στο Reuters την Πέμπτη. «Η ακτοφυλ...

Συνάντηση Μητσοτάκη με το νέο προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: Ο ρόλος της  ελληνικής ναυτιλίας στη στρατηγική αυτονομία της ΕυρώπηςΝαυτιλία

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με το νέο προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών συζητήθηκε η σημασία της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία απ...