ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
image description

Ευ. Κυριαζόπουλος : «Κανένα λιμάνι δεν πωλείται. Τα λιμάνια αξιοποιούνται»

 

Η επόμενη μέρα των Ελληνικών λιμανιών στην 8η Διεθνή Έκθεση Μεταφορών και Logistics

 

Η επόμενη μέρα των Ελληνικών λιμανιών ήταν το θέμα συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που διοργάνωσε η Ocean Media στο πλαίσιο της 8ης Διεθνούς Έκθεσης Μεταφορών και Logistics που διοργανώνει η ONMIND στο Εκθεσιακό κέντρο Μετροπόλιταν.

 

Στη συζήτηση συμμετείχαν οι Γενικοί Γραμματείς Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ.κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και ο Μανώλης Κουτουλάκης, οι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι των Οργανισμών Λιμένων Ελευσίνας, Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας κ.κ. Απόστολος Καμαρινάκης, Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ και Θανάσης Πορφύρης, ο Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων της ΟΛΠ Α.Ε. Νεκτάριος Δεμενόπουλος και ο καθηγητής Δρ. Σωτήρης Θεοφάνης.
Την συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Μπαρδούνιας.

 

Ανοίγοντας την συζήτηση ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, υπογράμμισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει επεξεργαστεί εδώ και καιρό μια νέα εθνική λιμενική πολιτική υπογραμμίζοντας ότι πάγια θέση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη είναι πως στόχος της κυβέρνησης δεν είναι να πουλήσει τα λιμάνια, αλλά να τα αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος τόσο της περιφερειακής, όσο και της εθνικής οικονομίας.
Εξάλλου αναφερόμενος στον τομέα των logistics ανέφερε ότι έχουμε υποχρεώσει να ευχαριστήσουμε όσους εργάστηκαν τον κλάδο που παρουσίασε άνοδο λόγω πανδημίας, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι όλη αυτή η κατάσταση δημιούργησε και πρόβλημα με τα απορρίμματα. “Πρέπει», τόνισε, «να υπάρξει αναστροφή της εφοδιαστικής αλυσίδας για την προστασία του περιβάλλοντος”.

 

Ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης από την πλευρά του ναφέρθηκε στη σημασία των λιμενικών υποδομών στα νησιά τα οποία εκπροσωπούν το 15% του πληθυσμού της χώρας σημειώνοντας ότι οι νησιώτες πληρώνουν ακριβά το κόστος μετακίνησης τους.
«Τα λιμάνια», υπογράμμισε, «δεν έχουν απλή δραστηριότητα, αλλά είναι πύλες εισόδους διέλευσης και πύλες εμπορευμάτων. Και το εμπόριο προϋποθέτει καλές υποδομές και συνδυασμένες μεταφορές” Η υποδομή αποτελεί το μοχλό ανάπτυξης στις θαλάσσιες μεταφορές και απαραίτητο είναι να υπάρχουν κίνητρα», συμπλήρωσε.

 

Ο Δρ. Σωτήρης Θεοφάνης έθεσε ερωτήματα-προκλήσεις για τα λιμάνια της νέα εποχής τονίζοντας ότι οι λιμενες της Ελλλάδας, πλην του ΟΛΠ, δεν είναι όλοι της ίδια κλίμακας οπότε να τα δούμε οχι ως κόμβος αλλά ως δίκτυο μικρών λιμένων, ενώ έθεσε σειρά ερωτημάτων αναφορικά :
- Με τις περιβαλλοντικές υποχρεώσεις των λιμένων.
- Τις τεχνικές λύσεις που προτείνονται για την κάλυψη των περιβαλλοντικών υποχρεώσεων, και
- Το οικοσύστημα γύρω από τα λιμάνια ανάλογα με την κλίμακά τους, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι η Ελλάδα διαθέτει ένα σημαντικό maritime cluster που πρέπει να συμμετέχει σε αυτή την διαδικασία.

 

Ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων της ΟΛΠ ΑΕ Νεκτάριος Δεμενόπουλος, υπογράμμισε ότι στο λιμάνι του Πειραιά έχει πλέον εδραιωθεί ή άποψη ότι η χώρα δεν έχει καρπωθεί, όπως δικαιούται, το μεγαλύτερο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η ΟΛΠ ΑΕ, συνέχισε, γίνεται ελκυστική με επενδύσεις στις υποδομές και παράλληλα έχει ήδη υλοποιήσει τη σύνδεση του λιμένα με το τρένο.
Η εφοδιαστική αλυσίδα, πρόσθεσε, δεν είναι μόνο containers, είναι και η ναυπηγοεπισκευή με δεξαμενή, η κρουαζιέρα με επέκταση προβλήτα, ο σταθμός αυτοκινήτων.
«Το μεγάλο λιμάνι της χώρας μετατρέπεται σε εργοτάξιο που ενισχύει την οικονομία και την ελληνική κοινωνία», κατέληξε.

 

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας Απόστολος Καμαρινάκης στην διάρκεια της εισήγησης του αναφέρει ότι “τα λιμάνια διαχειρίζονται το παγκόσμιο εμπόριο γι΄ αυτό και ο ρόλος τους είναι σημαντικός. Λιμένας, κατ΄ εμέ, είπε, σημαίνει συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές, σύνδεση θαλάσσια - οδική -σιδηροδρομική, αλλά και αεροπορική όπως στην περίπτωση της Ελευσίνας. 
Αναφέρθηκε επίσης στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Λιμένα της Ελευσίνας, όπου διακινείται χύδην φορτίο, στην ανάπτυξη του τομέα των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών λόγω της στρατηγικής της θέση.
Η Ελευσίνα, πρόσθεσε, λειτουργεί συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά με τον Πειραιά όπου δεν διακινείται χύδην φορτίο. Ο Λιμένας Ελευσίνας είναι το φυσικό επίνειο του Θριάσιου Πεδίου όπου δημιουργείται το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο μεταφορών και logistics της Ελλάδας και η σύνδεση με το Θριάσιο σημαίνει ανάπτυξη, οικονομικό πλούτο.
Στην εκτεταμένη περιοχή αρμοδιότητας ΟΛΕ ΑΕ, από τον Σκαραμαγκά και τον Ασπρόπυργο μέχρι και τα Μέγαρα, δραστηριοποιούνται οι περισσότερες βιομηχανίες της Αττικής.
Η Ελευσίνα βρίσκεται κοντά στο κεντρικό οδικό δίκτυο, μελετάται η σύνδεση της με το τρένο στο πλαίσιο της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου ενώ στην περιοχή λειτουργεί αεροδρόμιο, το οποίο μελλοντικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εμπορικούς σκοπούς.
Η θέση του Λιμένα -νοτιότερα από τον Πειραιά – προσφέρεται για ανάπτυξη Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων προς εξυπηρέτηση μεταφοράς εμπορευμάτων, κυρίως αγροτικών προϊόντων, από/προς τα κοντινά νησιά και την Κρήτη ώστε να αποσυμφορηθεί η ακτοπλοΐα στον Πειραιά. Όλες αυτές τις δυνατότητες προσπαθούμε να συνδέσουμε με την εκπόνηση του νέου master plan”.
Αξιοσημείωτο είναι ότι παρότι ο Λιμένας Ελευσίνας είναι ένα αμιγώς εμπορικό λιμάνι, “οι χρήσεις του δεν περιορίζονται μόνο στις εμπορικές δραστηριότητες” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καμαρινάκης .

 

Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ αναφέρθηκε στις ραγδαίες γεωπολιτικές εξελίξεις στον τομέα των μεταφορών στην ΝΔ Ευρώπη κα στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στον γεωστρατηγικό ρόλο του Λιμένα Αλεξανδρούπολης, αλλά και στην τεχνογνωσία που αποκτήθηκε στο military logistic που έχει εισάγει μία νέα κουλτούρα.
“Είμαστε υπερήφανοι για τη χρήση του διαδρόμου μεταφοράς προς Ρουμανία με 14 δρομολόγια ενώ για το 2023 σχεδιάζεται η ένταξη της Αλεξανδρούπολης στο Διαβαλκανικό Δίκτυο», ανέφερε.

 

Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας Θανάσης Πορφύρης ανέφερε ότι ο λιμένας Ηγουμενίτσας αποτελεί την φυσική απόληξη της Εγνατίας Οδού, δεν έχει logistics αλλά έχει cargo. Γι΄ αυτό τον λόγο είπε, αυξήσαμε τις πύλες (gates) στο λιμάνι . Η καινοτομία είναι να αντιληφθούμε άμεσα τις απαιτήσεις του μέλλοντος, τόνισε.

 
 
 
Πηγή: portnet.gr
 
 

Διαβάστε επίσης

image descriptionΝαυτιλία

  Τα drones «επιστρατεύει» το λιμάνι της Αμβέρσας προκειμένου να βελτιώσει την ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων, και όχι μόνο. Προς τούτο το λιμάνι συνεργάστηκε με την εταιρεία...

image descriptionΝαυτιλία

Δόθηκε στη δημοσιότητα το κείμενο διαβούλευσης του Προγράμματος Αλιείας, Υδατοκαλλιέργειας και Θάλασσας (ΠΑΛΥΘ) 2021-2027, ύψους 374.995.903 ευρώ., το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από τ...

image descriptionΝαυτιλία

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: «Κύρωση συμφωνίας τροποποίησης της από 24.6.2016 Σύμβασης Παραχώρησης που τιτλοφορείται «Σύμβαση Παραχώρησης σχετ...

image descriptionΝαυτιλία

Με στόχο την προώθηση μιας αποτελεσματικής και αποδοτικής διαχείρισης της αλιείας που να βασίζεται στην οικοσυστημική προσέγγιση, θα πραγματοποιηθεί από την Τρίτη 28 έως και την Πέ...