ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Με τη θετική ψήφο της ΝΔ εισάγεται στην Ολομέλεια η κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης Δημοσίου-ΟΛΠ

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: «Κύρωση συμφωνίας τροποποίησης της από 24.6.2016 Σύμβασης Παραχώρησης που τιτλοφορείται «Σύμβαση Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.», εισάγεται σήμερα Τετάρτη (29/9) στην Ολομέλεια της Βουλής για συζήτηση και ψήφιση.

«Αξιοποιούμε τη γνώση και την εμπειρία που προέκυψε στην πράξη από την εκτέλεση της Σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και της ΟΛΠ ΑΕ, εντοπίζουμε τα κενά, τα αρρύθμιστα σημεία που δυσχεραίνουν την ομαλή εκτέλεσή της και αποτυπώσουν ένα αντικειμενικό και εκ των προτέρων καθορισμένο και προσδιορισμένο πλαίσιο με στόχο την πλήρη εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων του επενδυτή» ανέφερε χθες ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας επισημαίνοντας πως παράλληλα έτσι «αποφεύγεται και ο κίνδυνος μακροσκελών δικαστικών διαιτητικών διενέξεων με αβέβαιη έκβαση που θα έθεταν το λιμάνι σε μια ιδιότυπη κατάσταση ομηρίας».

Στόχος της τροποποίησης, τόνισε ο κ. Σταϊκούρας «είναι η πλήρης εκτέλεση των έργων των υποχρεωτικών επενδύσεων και η βιώσιμη ανάπτυξη του λιμένα Πειραιά. 

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, από την δική του πλευρά ανέφερε πως αποτελεί «πάγια προσωπική μου θέση πως «τα οφέλη από τη συγκεκριμένη επένδυση, αλλά και από κάθε επένδυση, θα πρέπει να διαχέονται στην τοπική κοινωνία, στην τοπική οικονομία, στους φορείς και στην πόλη». Ξεκαθάρισε πως «η κυβέρνηση δεν μελετά την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, ώστε να δοθεί άδεια ίδρυσης ναυπηγείου στην ΟΛΠ Α.Ε.» και πρόσθεσε ότι γνωρίζετε πως «δεν ενέκρινε την άδεια ίδρυσης ναυπηγείου στο νέο αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ». Τόνισε πως «αυτό που μας ενδιαφέρει, είναι να υλοποιηθούν οι υποχρεωτικές επενδύσεις στη ζώνη και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων με σκοπό την προσέλκυση περισσότερων πλοίων».

 Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε πως «για την κυβέρνηση της ΝΔ η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά είναι κομβικής σημασίας για την πόλη, την τοπική κοινωνία, την εθνική οικονομία και τη γεωστρατηγική θέση της πατρίδας μας στην ευρύτερη περιοχή».

Στην αντίθεσή τους με την τροποποίηση της σύμβασης επέμειναν και κατά τη συζήτηση των άρθρων στην Επιτροπή, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και καταψήφισαν την Κύρωση.

 

ΑΠΕ ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

ΥπΑΑΤ – 375 εκατ. ευρώ για το Πρόγραμμα Αλιείας Υδατοκαλλιέργειας και ΘάλασσαςΝαυτιλία

Δόθηκε στη δημοσιότητα το κείμενο διαβούλευσης του Προγράμματος Αλιείας, Υδατοκαλλιέργειας και Θάλασσας (ΠΑΛΥΘ) 2021-2027, ύψους 374.995.903 ευρώ., το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από τ...

ΑΠΘ – Ερευνητικό πρόγραμμα για την οικοσυστηματική διαχείριση της αλιείαςΝαυτιλία

Με στόχο την προώθηση μιας αποτελεσματικής και αποδοτικής διαχείρισης της αλιείας που να βασίζεται στην οικοσυστημική προσέγγιση, θα πραγματοποιηθεί από την Τρίτη 28 έως και την Πέ...

Ο απολογισμός του 12ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Αδελφότητος Υδραίων ΑθηνώνΝαυτιλία

Το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Ύδρα, το 12ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Αδελφότητος Υδραίων Αθηνών.  Το θέμα του Συνεδρίου ήταν  «Η αρχή του τέλους ή το τέλος της αρχή...

Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για τον Οργανισμό Λιμένος ΗρακλείουΝαυτιλία

Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, από μεγάλους διεθνείς και ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους, συγκέντρωσε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), για ακόμη...

ΣτΕ: Αντισυνταγματικό το ελάχιστο ανάστημα 1,65 μ. για την είσοδο των γυναικών στις Στρατιωτικές ΣχολέςΝαυτιλία

  Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάσισε ότι το ελάχιστο ανάστημα στις γυναίκες αποτελεί διάκριση που αντιβαίνει στις συνταγματικές αρχές περί ισότητας των φύλων, αξι...