ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αντιδρά η ΠΝΟ για το κόστος των rapid test – «Η δαπάνη πρέπει να είναι του πλοιοκτήτη»

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έστειλε επιστολή σήμερα στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, με την οποία υπενθυμίζει τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006, η οποία προβλέπει ότι όλα τα ιατρικά πιστοποιητικά των ναυτικών αποτελούν ευθύνη και γίνεται με κόστος του πλοιοκτήτη.

«Οι διαγνωστικοί έλεγχοι νόσησης στους ναυτικούς που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι, διενεργούνται υποχρεωτικά δύο φορές την εβδομάδα με ευθύνη και δαπάνη του πλοιοκτήτη/εφοπλιστή/διαχειριστή».
Αυτό αναφέρει σε σημερινή επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με αφορμή τη δημοσίευση σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία ορίζεται «ότι οι εργαζόμενοι στις μεταφορές πρέπει να διενεργούν διαγνωστικό έλεγχο δύο φορές την εβδομάδα, εφ’ όσον δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες, σε ιδιωτικές κλινικές, ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, με δική τους δαπάνη».

Η ΠΝΟ επισημαίνει ότι «οι ναυτικοί ναι μεν εργάζονται στα πλοία, πλην όμως, ως προς αυτούς ισχύουν ειδικότερες διατάξεις και ρυθμίσεις και συγκεκριμένα η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006, που κυρώθηκε με τον Ν. 4078/2012, σε συνδυασμό με τον εκδοθέντα σε εκτέλεση αυτής Kανονισμό (για την εφαρμογή των απαιτήσεων της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας MLC ΦΕΚ β’ 1671/05-07-2013) ρητά αναφέρει ότι για τα ιατρικά πιστοποιητικά των ναυτικών δεν καταβάλλεται από μέρους τους καμία δαπάνη».

Η ΠΝΟ προσθέτει εξάλλου, ότι «όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις πρόκειται περί ειδικών διατάξεων σε εκτέλεση διεθνούς συμβάσεως εργασίας (lex specialis) πουr βάση έχουν τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006), που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερκεραστεί από την οποιαδήποτε κοινή Υπουργική Απόφαση ή διάταξη εσωτερικού νόμου».

Διαβάστε επίσης

Δύο rapid test την εβδομάδα για όλους τους ανεμβολίαστους ναυτικούς και πληρώματα πλοίωνΝαυτιλία

  Δύο υποχρεωτικά rapid τεστ στους ανεμβολίαστους ή μη νοσήσαντες από κορονοϊο ναυτικούς της χώρας προβλέπει νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.  Στην εν λόγω απόφ...

Πλακιωτάκης: Το υπουργείο Ναυτιλίας είναι το πρώτο που προχωρά στην κωδικοποίηση της νομοθεσίας τουΝαυτιλία

  Η κωδικοποίηση της νομοθεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας ενισχύει τη λειτουργικότητα, την παροχή υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις, αλλά και τη διαφάνεια, ανέφερε ο υπουργός Να...

Πειραιάς: Στα απόνερα της κρίσης της εφοδιαστικής κινείται το λιμάνιΝαυτιλία

Σε "φουλ" ρυθμούς λειτουργεί το λιμάνι του Πειραιά στη διάρκεια του τρέχοντος έτους, με τα πολλαπλά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα να δοκιμάζουν τις "αντοχές" των υποδομών του...

ΔΕΘ: Συζήτηση για τις πολιτικές στη νησιωτικότητα και τα χρηματοδοτικά εργαλείαΝαυτιλία

  Στο περίπτερο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Οι σύγχρονες πολιτικές για τη νησιωτικότητα και τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία αναλύθηκαν στη διάρκεια συζήτησης πο...

Προγράμματα κατάρτισης για 13.000 ανέργους σε Ναυτιλία και ΠολιτισμόΝαυτιλία

  Από το υποργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Ξεκίνησε η υποβολή προτάσεων για 2 προγράμματα κατάρτισης του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που αφορούν συνολικά...

Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 10,99% της παγκόσµιας χωρητικότητας σε υπό παραγγελία πλοίαΝαυτιλία

  Ανάλυση με στατιστικά στοιχεία για τις παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων, παγκοσμίως, τους επτά πρώτους μήνες του 2021   Η ξέφρενη ανοδική πορεία της ναυλαγοράς για τα πλοία μεταφορά...

Υφυπουργός Ναυτιλίας: Η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας, θα προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούςΎδρα

  Στο πλαίσιο της αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προχωρά στη χρηματοδότηση έργων βελτίωσης κ...