Γιώργος Προκοπίου στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τον Σκαραμαγκά – Saronic Magazine
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • Translate to English

Γιώργος Προκοπίου στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τον Σκαραμαγκά

  • Μηνάς Τσαμόπουλος

 

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ - Ο Έλληνας πλοιοκτήτης αποκαλύπτει τους λόγους που τον οδήγησαν στην επένδυση - «Εμείς δεν βασιζόμαστε στο πρόγραμμα των φρεγατών» - «Πόσο θα αναπτυχθεί και πώς θα μεγαλουργήσει εξαρτάται όχι μόνο από τον καπετάνιο αλλά και από τους ναύτες»

 

Σχεδόν 10 ημέρες μετά την πλειοδότηση στους διαγωνισμούς για την απόκτηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, και μόλις λίγες ώρες μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη , ο Γιώργος Προκοπίου μίλησε στο newmoney και αποκάλυψε τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση, τον τρόπο σκέψης με τον οποίο θα πορευθεί από δω και στο εξής, στους εργαζόμενους των ναυπηγείων αλλά και στα σχέδιά του για το νέο κεφάλαιο που άνοιξε στην ιστορία του Ναυπηγείου. Ειδική αναφορά έκανε στο πρόγραμμα της προμήθειας των τεσσάρων φρεγατών.

 

Πιο συγκεκριμένα, είπε στο newmoney: «Για πολύ καιρό έβλεπα την ταλαιπωρία των ναυπηγείων και πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι προς την σωστή κατεύθυνση. Τώρα όλα εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες αλλά από ό,τι βλέπω και από την κυβέρνηση και από τον κόσμο έχουν αγκαλιάσει αυτό το εγχείρημα με απίστευτη θέρμη και είμαι ευγνώμων για αυτό» για να προσθέσει: «Από εκεί και πέρα σε όλα χρειάζεται η βοήθεια του Θεού και τύχη. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε».

 

 

Για τις αντιδράσεις των εργαζομένων απέναντι στην επένδυσή του τόνισε:

 
«Οι εργαζόμενοι έχουν και αυτοί τα δίκια τους. Πρέπει να τους αποδοθούν. Και πάντοτε μέσα στο πλαίσιο της λογικής και του εφικτού θα ληφθούν όλα αυτά υπόψιν. Δεν πρόκειται να αυθαιρετήσει κανείς. Πράγματι έχουν ορισμένες απόψεις για το πώς δημιουργήθηκε αυτή η κατάσταση. Όμως υπάρχει μία συνυπευθυνότητα. Δεν είναι απλή υπευθυνότητα των διευθυνόντων ή των εργαζομένων. Υπάρχει μία συνυπευθυνότητα. Μέσα στο πλαίσιο αυτής της συνευθυνότητας θα βρεθεί και η λύση. Να γυρίσουμε σελίδα , να έχουν ψωμί όσοι μπορούν και χρειάζονται και είναι άξιοι να εργαστούν και θέλουν πάνω από όλα. Εμείς σαν εργοδότες έχουμε με τις καλύτερες σχέσεις με τους εργαζόμενους».

 

 

Ο πλοιοκτήτης Γιώργος Προκοπίου με τον δημοσιογράφο Mηνά Τσαμόπουλο

 

Για το εάν η απόφασή του να επενδύσει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ελήφθη και με την προοπτική να αναλάβει τη ναυπήγηση των τριών εκ των τεσσάρων φρεγατών που θα αγοράσει το Πολεμικό Ναυτικό, ήταν ξεκάθαρος:

 

«Εμείς δεν βασιζόμαστε στο πρόγραμμα των φρεγατών. Ούτε ξέρουμε ότι θα έχουμε αίσιο αποτέλεσμα. Αυτά είναι αποφάσεις της κυβέρνησης. Εμείς έχουμε ένα πρόγραμμα ώστε σιγά-σιγά η εγκατάσταση αυτή να είναι πετυχημένη , να μην βαραίνει τον ελληνικό λαό και τον προϋπολογισμό και να στέκεται στα πόδια της» για να υπογραμμίσει με νόημα:

 

«Τώρα πόσο θα αναπτυχθεί και πώς θα μεγαλουργήσει εξαρτάται όχι μόνο από τον καπετάνιο αλλά και από τους ναύτες. Επειδή έχουμε αποδείξει ότι είμαστε καλοί καπετάνιοι θέλουμε και καλούς ναύτες για να μπορέσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας».

Στην ερώτηση αν η Ελλάδα που είναι η μεγαλύτερη δύναμη στον κόσμο στη ναυτιλιακή βιομηχανία, μπορεί να γίνει και μεγαλύτερη ή εκ των ισχυρότερων στην ναυπηγική βιομηχανία, είπε:

«Δεν μπορούμε να γίνουμε πρώτοι στις ναυπηγοεπισκευές και τις ναυπηγήσεις αν και είμαστε η μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο. Γιατί είναι πολλά άλλα τα δεδομένα στην Κίνα, στην Κορέα για μεγάλα σκάφη κλπ. Εκείνο που μπορούμε είναι να εστιάσουμε σε εξειδικευμένες κατασκευές υψηλότερου οικονομικού επιπέδου με μεγαλύτερη και σύγχρονη τεχνολογία. Εκεί μπορούμε να κάνουμε έργο» και συνέχισε εξηγώντας τα σκέφτεται:

 

«Έχουμε δει άλλα παραδείγματα από ευρωπαϊκές γιάρδες ότι δεν κυνηγάνε τα super tankers ή τα bulk carriers αλλά κυνηγάνε ακταιωρούς, οχηματαγωγά-Ro-Ro , μικρά επιβατηγά που κάνουν πλόες στα μικρά νησιά αλλά και πλοία της ακτοπλοΐας. Όλα αυτά, μαζί με νέες τεχνολογίες. Και επίσης τα ναυπηγεία είναι ένα μέρος που μπορεί να ασχοληθεί με ενέργεια, να γίνουν έρευνες, να γίνει εκπαίδευση» για να καταλήξει υπογραμμίζοντας:

«Θέλει υποδομή για να μεγαλουργήσει. Υποδομή η οποία κτίζεται σιγά-σιγά. Υπήρχε σχολή που είχε κάνει ο Νιάρχος, τα παιδιά πήγαιναν από μικρά και αποφοιτούσαν από εκεί. Όλα αυτά πρέπει να ξαναγίνουν. Δεν γίνεται αλλιώς».

 

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης

 Μηχανική βλάβη στο επιβατηγό πλοίο Aqua Star με 375 επιβάτες από Καβάλα προς Λαύριο -Πνέουν άνεμοι 7-8 μποφόρΝαυτιλία

Μηχανική βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή, παρουσίασε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο AQUA STAR στη θαλάσσια περιοχή Καφηρέα. Το πλοίο με 375 επιβάτες, που πραγματοποιεί το δρομολόγιο Κ...

Ναυάγιο στη Μήλο – Συγκλονιστικό βίντεο από την επιχείρηση διάσωσηςΝαυτιλία

Το φως της δημοσιότητας βλέπουν βίντεο αλλά και φωτογραφίες από τη διάσωση των 18 ανθρώπων, μεταξύ αυτών και τρεις ανήλικοι, που βρέθηκαν στη θάλασσα όταν βούλιαξε το σκάφος στο οπ...

Δωρεά Πάνου Λασκαρίδη 1.000.000 ευρώ για στήριξη στους πυρόπληκτους και ενίσχυση του Πυροσβεστικού ΣώματοςΝαυτιλία

  Άμεση και καίρια η αντίδραση του  Πάνου Λασκαρίδη,  εφοπλιστή και Προέδρου του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, στο τεράστιο πρόβλημα που δημιουργήθηκε σε πολλά σημεία της Ελλάδα...

Κέρκυρα: «Απήδαλος ναυς», το πλοίο χωρίς πηδάλιο, που κινούνταν με το νου, χωρίς να χρειάζεται καπετάνιοΝαυτιλία

Η «Απήδαλος ναυς», δηλαδή το πλοίο χωρίς πηδάλιο, είναι το αρχαίο έμβλημα της πόλης της Κέρκυρας που συμβολίζει της ναυτοσύνη των Φαιάκων. Βρίσκεται τοποθετημένη μπροστά στο νέο λι...

Ναυτιλία και ανθρώπινο δυναμικό - Έκθεση του Διεθνούς Ναυτικού ΕπιμελητηρίουΝαυτιλία

  Στοιχεία από έκθεση του BIMCO και του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου   Άκρως ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία έκθεσης του BIMCO και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου η οποία ...