ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το μέλλον της Ναυτιλίας στο Συνέδριο των Δελφών: Κλιματική αλλαγή και νέες τεχνολογίες το επόμενο "στοίχημα"

 

Στις προκλήσεις και τις προοπτικές της Ελληνικής Ναυτιλίας στον 21ο αιώνα αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες στη σχετική συζήτηση του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στην Αθήνα, στο Ζάππειο Μέγαρο το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.



Η κλιματική αλλαγή, οι νέες τεχνολογίες αλλά και το ερώτημα «τι θα μεταφέρουν τα πλοία το 2050» ήταν οι βασικοί πυλώνες της συζήτησης, στην οποία συμμετείχαν οι κκ. Αντώνης Παπαδημητρίου, Θανάσης Μαρτίνος και Πάνος Λασκαρίδης με συντονίστρια την δημοσιογράφο Μαρία Νικόλτσιου .

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου, έθεσε το 2050 ως ορίζοντα για την επίτευξη των στόχων για τη Ναυτιλία. Ο κ. Παπαδημητρίου αναρωτήθηκε αν τα 5000 πλοία που διαθέτει σήμερα η ελληνική ναυτιλία θα αντικατασταθούν έγκαιρα μέσα στα επόμενα χρόνια με πλοία νέας τεχνολογίας, υπογραμμίζοντας ότι το 2050 δεν είναι μακριά.

«Η ελληνική ναυτιλία πρέπει να είναι υπηρεσία και όχι προϊόν. Η εφαρμογή της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία, αποτελεί το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Ως Έλληνες εφοπλιστές θα πείσουμε την Ευρώπη αναγκάζοντας την να δεχθεί την πραγματικότητα», είπε χαρακτηριστικά.

delphi forum martinos

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime, Θανάσης Μαρτίνος, δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον, βασιζόμενος στην παράδοση των Ελλήνων ως ναυτικού λαού.

«Η επιτυχία οφείλεται στο μοντέλο διαχείρισης και οικογενειακής διακυβέρνησης. Η ευελιξία και προσαρμοστικότητα είναι ίδιον των Ελλήνων εφοπλιστών», επισήμανε. Αναφέρθηκε δε στο σημαντικό, όπως είπε, δυναμικό των Ελλήνων ναυτικών, το οποίο αυξάνεται λόγω και των συνθηκών καθώς δημιουργείται ζήτηση καταρτισμένων και μορφωμένων στελεχών.

«Δεν πιστεύω ότι η ΕΕ θα επιβάλλει την αλλαγή του επιχειρηματικού μας πλαισίου. Η ΕΕ κάποια στιγμή θα αναγνωρίσει τη στρατηγική σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας. Θα ανακάμψει και η Μεγάλη Βρετανία, έστω “και με το ένα πόδι”», διευκρίνισε, υπογραμμίζοντας: «Είμαστε σχεδόν οι μόνοι cross traders, ασχολούμενοι με εμπόριο τρίτων χωρών».

delphi forum laskaridis

«Η Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 58% της χωρητικότητας της Ναυτιλίας στην Ευρώπη», επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lavinia Corporation & Laskaridis Shipping Company, Πάνος Λασκαρίδης, απαριθμώντας ως βασικές προκλήσεις για τη Ναυτιλία την κλιματική αλλαγή, τη διατήρηση και υπεράσπιση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής Ναυτιλίας, καθώς και τη διάσταση μεταξύ των διεθνών και περιφερειακών ρυθμίσεων και νομοθετήσεων. «Η ίδια η Ευρώπη δεν έχει καταλάβει ότι η Ναυτιλία είναι από τα σημαντικότερα -αν όχι το σημαντικότερο- στρατηγικό της όπλο. Κατέχει το 40% του παγκοσμίου στόλου. Η σημασία του Ελληνικού στόλου κυρίως, έχει γίνει πολύ σαφής και ξεκάθαρη στον υπόλοιπο Δυτικό κόσμο» σημείωσε.

Ο ίδιος τόνισε ότι η Ναυτιλία είναι διατεθειμένη να συνεισφέρει ότι μπορεί αλλά και ότι της αναλογεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και πρόσθεσε ότι οι μελλοντικοί «σταθμοί» για τη Ναυτιλία είναι η μείωση κατά 40% του ειδικού βάρους των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 και η μείωση κατά 50% το 2050, με βάση το 2008. Τέλος τόνισε ότι πρέπει να επιβληθεί ένα τίμημα στις ποσότητες των καυσίμων που καταναλίσκουν τα πλοία, ενώ προέβλεψε ότι «το μέγεθος της Ελληνικής Ναυτιλίας θα παραμείνει το πρώτο παγκοσμίως».

delphi forum marinakis

Στο περιθώριο της συζήτησης για τη Ναυτιλία και στο πώς αυτή επηρεάστηκε από την πανδημία τοποθετήθηκε και ο Ιδρυτής και Πρόεδρος της Capital Maritime & Trading, Ευάγγελος Μαρινάκης.

Ο κ. Μαρινάκης σημείωσε ότι λόγω της πανδημίας επηρεάστηκαν, μεταξύ άλλων, τα δεξαμενόπλοια και τα LNGs. «Οι μεταφορές έχουν μειωθεί δραματικά, ωστόσο το τελευταίο εξάμηνο ξεκίνησε μια ανοδική πορεία της ναυλαγοράς και βρισκόμαστε σε επίπεδο ρεκόρ» είπε, επισημαίνοντας ότι η κρίση στην οικονομία μεταφέρεται και στη ναυτιλία.

Απέδωσε τη μεγάλη "πράσινη» στροφή", όπως την ονόμασε, στις εξελίξεις στις ΗΠΑ με την ανάληψη της εξουσίας από τον Τζο Μπάιντεν, ενώ πρόσθεσε πως θα υπάρξουν στο μέλλον νέου τύπου πλοία, που θα λειτουργούν χωρίς την καύση πετρελαίου, εξ ου και πολλές εταιρείες πλέον επενδύουν στην «πράσινη ενέργεια».

«Το μέλλον δεν είναι στα δεξαμενόπλοια. Θα πρέπει στον κλάδο μας να επενδύουμε πλέον και σε άλλων ειδών πλοία» σημείωσε.

Στην ιστοσελίδα του Φόρουμ (https://delphiforum.gr/) μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του Φόρουμ καθώς και τους 1000 και πλέον επιβεβαιωμένους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.


Η παρακολούθηση του online Φόρουμ είναι ελεύθερη με εγγραφή στο https://delphiforum.gr/register

 
 
 
Πηγή: Portnet.gr
 
 
 

Διαβάστε επίσης

«Αρχηγός των Ωκεανών» η ελληνική ναυτιλία και το 2021 - "Μια θάλασσα ευκαιρίες!" για τους νέουςΝαυτιλία

  Και «Μια θάλασσα ευκαιρίες!» για την επαγγελματική σταδιοδρομία των νέων   Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς ενημερώνει πως στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας για ...

Πλακιωτάκης: Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης και Αξιοποίησης ΛιμένωνΝαυτιλία

Συνεδρίασε για πρώτη φορά από την σύστασή της μέσω τηλεδιάσκεψης, η Κυβερνητική Επιτροπή Παρακολούθησης και Αξιοποίησης Λιμένων, υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Λιμένων Λιμε...

Γαλάζιες Σημαίες 2021: Στη 2η θέση παγκοσμίως η Ελλάδα - Αίγινα και Πόρος ανάμεσα στις «χρυσές» παραλίες (λίστα)Ναυτιλία

Ανακοινώθηκαν οι «Γαλάζιες Σημαίες» για το 2021, με την Ελλάδα να ξεχωρίζει ξανά για τον πλούτο των καθαρών παραλιών και ακτών της. Σύμφωνα με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της ...

«Μια θάλασσα ευκαιρίες!»: Εκστρατεία προσέλκυσης νέων στη ναυτοσύνη από τους Έλληνες εφοπλιστέςΝαυτιλία

Eκστρατεία ενημέρωσης της νέας γενιάς για τις ευκαιρίες επαγγελματικής σταδιοδρομίας που προσφέρει η θάλασσα και το ναυτικό επάγγελμα, εγκαινιάζει η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...