ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πέθανε ο μεγαλύτερος Ελληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης


Την τελευταία του πνοή άφησε σήμερα το πρωί ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης.

Ο εφοπλιστής νοσηλευόταν από τις 20 Μαρτίου σε κεντρικό νοσοκομείο της Αθήνας μετά από καρδιακή προσβολή.

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης, πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group Ltd διέθετε τρεις εταιρείες με στόλο αποτελούμενο από 149 πλοία. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Maran Dry έχει 49 φορτηγά με μέσο όρο ηλικίας τα 9 έτη, η Maran Tankers 54 δεξαμενόπλοια crude oil, εκ των οποίων δύο είναι υπό ναυπήγηση και η Maran Gas 46 πλοία, εκ των οποίων 36 LNG στο νερό, 9 υπό ναυπήγηση και μία πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης LNG, γνωστή ως FSRU. Από τα 149 συνολικά πλοία του ομίλου του, τα 126 (ποσοστό 89,3%) είναι υπό ελληνική σημαία.


Το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 584 πλοία άνω των 1.000 τόνων, κάτι που σημαίνει ότι τα πλοία του ομίλου Αγγελικούση αποτελούν το 21,5% του ελληνικού νηολογίου και το 40% με βάση τη χωρητικότητα του στόλου.

Ποιος ήταν ο Γιάννης Αγγελικούσης
Ο Γιάννης Αγγελικούσης, όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια, γεννήθηκε το 1948 στο Λονδίνο. Ήταν γιος του Αντώνη Αγγελικούση και της Μαρίας Παπαλιού. Άρχισε να εμπλέκεται στην εταιρεία του πατέρα του από το 1973. Αδελφή του είναι η Άννα Αγγελικούση, η οποία αποτελεί και αυτή μια από τις ισχυρές γυναίκες της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Angelicoussis Shipping Group το 1989, μετά τον θάνατο του πατέρα του Αντώνη Αγγελικούση. Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετονομάστηκε σε Maran Tankers Management το 2009), η οποία ανέλαβε το κομμάτι των tankers, ενώ το επόμενο έτος προχώρησε στις πρώτες παραγγελίες 5 πλοίων capesizes, χύδην φορτίου, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

Εκείνη την εποχή ήταν τα μεγαλύτερα πλοία του είδους που είχε παραγγείλει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής. Το 2000 αποφάσισε να επεκτείνει τον τομέα των tankers, με νέες παραγγελίες πλοίων Aframaxes, Suezmaxes και VLCCs.

Τον Σεπτέμβριο του 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας παράλληλα την θυγατρική Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων. Το 2005 η Marin Gas προχώρησε και στην πρώτη παραγγελία για πλοίο LPG.

 

Ο Γιάννης Αγγελικούσης είχε κάνει συχνές εμφανίσεις στη Lloyd's List, ενώ συγκαταλεγόταν στους κορυφαίους του χώρου της παγκόσμιας ναυτιλίας. Υπήρξε 5ος το 2015 και 4ος το 2014 στον κόσμο, στον κατάλογο της Lloyd's για τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στη ναυτιλία.

Επί των ημερών του, η Angelicoussis Shipping Group έγινε ο ελληνόκτητος όμιλος με τον μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα. Τον Μάρτιο του 2015, ο Αγγελικούσης είχε καθαρή αξία 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg.

Ήταν παντρεμένος με την Ελισάβετ Αγγελικούση. Η μοναχοκόρη τους, Μαρία Αγγελικούση, έχει σπουδάσει ιατρική και εργάζεται για την Angelicoussis Group από το 2009. Συμμετέχει στη λήψη όλων των σημαντικών επενδυτικών αποφάσεων, αλλά και στις καθημερινές εργασίες και των τριών εταιρειών διαχείρισης.

Η ανακοίνωση του Anglelucoussis Shipping Group LTD:
«Με αισθήματα βαθύτατης θλίψης, η Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Ιωάννη Αγγελικούση, Προέδρου του Αngelicoussis Group of Companies, αναγγέλλει τον θάνατο του πατέρα της, νωρίτερα σήμερα, 10 Απριλίου, ο οποίος απεβίωσε ήρεμα στον ύπνο του, περιστοιχιζόμενος από τα μέλη του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος. Η απώλειά του θα είναι δυσβάσταχτη.

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπέστη καρδιακό επεισόδιο στις 20 Μαρτίου και παρά την καλύτερη δυνατή ιατρική φροντίδα που του παρείχε το εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δεν μπόρεσε να ανακάμψει. Η οικογένειά του επιθυμεί να ευχαριστήσει θερμά τους ιατρούς και τους νοσηλευτές για την υποστήριξη και τη φροντίδα που του παρείχαν καθ’ όλη τη διάρκεια της νοσηλείας του.


Το σύνολο των εργαζομένων στις επιχειρήσεις της οικογένειας Αγγελικούση σε όλον τον κόσμο ενημερώθηκαν νωρίτερα σήμερα για τα θλιβερά νέα.

Η οικογένεια παρακαλεί να γίνει σεβαστή η ιδιωτικότητά της σ’ αυτή τη στιγμή του μεγάλου πένθους. Η κόρη του Ιωάννη Αγγελικούση, Μαρία, τον διαδέχεται ως Chief Executive Officer του Angelicousis Group of Companies».
Πηγή: iefimerida.gr 

Διαβάστε επίσης

Το "χρυσό" τρίμηνο της ναυτιλίαςΝαυτιλία

  Της Δανάης Μαραγκουδάκη/capital.gr Εξαιρετική εποχή να είναι κανείς πλοιοκτήτης καθώς η παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε στο α’ τρίμηνο του 2021 την καλύτερη επίδοση από την περίοδο ...

Sea Diamond – Εγκαταλελειμμένο επί 14 χρόνια στον βυθό της Σαντορίνης το τοξικο ναυάγιοΝαυτιλία

14 χρόνια μετά την βύθιση και εγκατάλειψη του Sea Diamond, που στοίχισε τη ζωή σε 3 ανθρώπους, το κουφάρι του πλοίου συνεχίζει να διαβρώνεται καθημερινά διαρρέοντας πετρελαιοειδή κ...

Υπεύθυνος καναλιού του Σουεζ: Ο καπετάνιος φταίει για την προσάραξη του Ever GivenΝαυτιλία

  Όπως και είχε αφήσει να εννοηθεί από την πρώτη στιγμή, η Αίγυπτος ρίχνει όλες τις ευθύνες στο πλοίαρχο του Ever Given για την προσάραξη του, που είχε σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο τ...

Συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων στα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμουΝαυτιλία

  Το πρόβλημα επιδεινώθηκε από το ατύχημα στη Διώρυγα του Σουέζ Λίγα μέρη έχουν αντιμετωπίσει τις πιέσεις της πανδημίας τόσο έντονα όσο τα λιμάνια.  Η ανάκαμψη της μεταποιητικής δρ...

Πλακιωτάκης: Ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπήρξε εμβληματική προσωπικότητα στην παγκόσμια ναυτιλίαΝαυτιλία

Τα θερμά συλλυπητήριά του για τον θάνατο του εφοπλιστή Ιωάννη Αγγελικούση, εξέφρασε στην οικογένεια και τους συνεργάτες του, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης. «Η ναυτιλία π...

Εν μέσω θυέλλης πλέουν ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα - 100 χρόνια Επιβατικής Ναυτιλίθας Ναυτιλία

Ο ΣΕΕΝ γιορτάζει 100 χρόνια από την ίδρυσή του Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου lkar@naftemporiki.gr Σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία τόσο για την ακτοπλοΐα όσο και την κρ...