ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κατηγορηματική διάψευση ελληνικής πλοιοκτήτριας εταιρείας ότι μόλυνε τις ακτές του Ισραήλ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή των τελευταίων χρόνων που πλήττει τις παραλίες του Ισραήλ αλλά και του Λιβάνου, όπου σήμερα ειδικά συνεργεία και εθελοντές ξεκινούν και εκεί το δύσκολο έργο καθαρισμού. Στο Ισραήλ έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι θα χρειαστούν χρόνια για να καθαρίσει το περιβάλλον από δεκάδες τόνους αργού πετρελαίου που έπεσε στη θάλασσα.

Διαψεύδει η πλοιοκτήτρια εταιρεία

Ποιος ευθύνεται για την καταστροφή; Η ισραηλινή πλευρά στρέφει τις υποψίες της στο ελληνικών συμφερόντων τάνκερ Minerva Helen, όπως ανέφερε ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός σταθμός Kan. Αλλά η πλοιοκτήτρια εταιρεία διαψεύδει κατηγορηματικά. Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, στην οποία κάνει αναφορά το γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο dpa το πετρελαιοφόρο στις 4 Φεβρουαρίου, μετά από μια εβδομάδα χωρίς φορτίο, αγκυροβόλησε στα ανοιχτά του αιγυπτιακού λιμανιού Πορτ Σάιντ και στις 11 Φεβρουαρίου μπήκε μέσα στο λιμάνι. Δύο ημέρες αργότερα κατέπλευσε στο επίσης αιγυπτιακό λιμάνι Σίντι Κερίρ, όπου φόρτωσε, και στις 15 Φεβρουαρίου έβαλε πλώρη για την Ισπανία.

Στην Καρταχένα  οι λιμενικές αρχές επιβεβαίωσαν ότι το πλοίο δεν φέρει κάποιες ζημιές, που να οδήγησαν σε διαρροή πετρελαίου. Η πραγματικότητα πάντως στο Ισραήλ είναι ζοφερή, γιατί σε μήκος 160 χιλιομέτρων η παραλία δεν πατιέται. Οι εθελοντές βρήκαν μάλιστα μια πτεροφάλαινα, 17 μέτρων, νεκρή, και θαλάσσιες χελώνες μέσα στην πίσσα. Ο Σαούλ Γκολντστάιν, διευθυντής διοίκησης του ισραηλινού εθνικού πάρκου, επισκέφθηκε την παραλία ανάμεσα στη Χάιφα και την Ακκα. «Ζούμε την χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή των τελευταίων δεκαετιών στο Ισραήλ. Η πίσσα έχει κολλήσει στην παραλία και καταστρέφει τους βιότοπους. Κολλά στην άμμο και στα βράχια, στις πέτρες και τα ζώα».

Απόδοση ποινικών ευθυνών

Ακόμη και ο ίδιος ο ισραηλινός πρωθυπουργός Μπένταζμιν Νετανιάχου πήγε στην περιοχή για να διαμορφώσει εικόνα και υποσχέθηκε άμεση οικονομική βοήθεια. Η υπουργός Περιβάλλοντος Γκίλα Γκαμλιέλ από την πλευρά της υποσχέθηκε την απόδοση ποινικών ευθυνών. «Πρόκειται για ένα σοβαρό γεγονός για το περιβάλλον. Θα βρούμε την πηγή της ρύπανσης και τους υπευθύνους και θα τους τιμωρήσουμε». Χιλιάδες εθελοντές, στρατιώτες και κάτοικοι στην παραλία Μπονίμ κοντά στη Χάιφα, με την αξίνα στο χέρι μαζεύουν με το χέρι κομμάτια πίσσας.

«Πρόκειται για τεράστιες ποσότητες» λέει ένα εθελοντής. «μια τεράστια πετρελαιοκηλίδα κινείται προς τις ακτές του Μπονίμ. Δεν πρόκειται για ποσότητες που μπορεί κανείς να πει ότι αρκεί ένας άνθρωπος. Πρέπει να κινητοποιηθεί ολόκληρο το κράτος. Αλλά και ο καθένας, που έχει ένα φτυάρι και καλή θέληση, μπορεί να έρθει για να σώσουμε, ό,τι σώζεται». Ορισμένοι από τους εθελοντές παραπονιούνται ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας από την επαφή τους με την πίσσα. Η παραλία έχει κλείσει χωρίς να γνωρίζει κανείς ακόμη τις πραγματικές διαστάσεις της καταστροφής. Πάντως σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές δεν έχει πληγεί  η μονάδα αφαλάτωσης, που καλύπτει τα ? των αναγκών της χώρας σε πόσιμο νερό. 

Διαβάστε επίσης

Νέα 24ωρη απεργία στα πλοία - Δεν αποκλείεται κλιμάκωση - «Έμφραγμα» στο εισαγωγικό εμπόριοΝαυτιλία

  Τα 13 ναυτικά σωματία που συμμετέχουν ήδη στη 48ωρη απεργία αφού συναντήθηκαν με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποφάσισαν τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους   Ν...

Υπό έρευνα ελληνικό δεξαμενόπλοιο από τις ισραηλινές αρχές για θαλάσσια ρύπανσηΝαυτιλία

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Minerva Marine Inc διαψεύδει κάθε σχέση με το συμβάν Το υπό ελληνική  σημαία δεξαμενόπλοιο Μinerva Helen  βρίσκεται υπό έρευνα από τις ισραηλινές  αρχές στο...

Κουτσούμπας: Είμαστε στο πλευρό και των ναυτεργατών που απεργούν για τα δικαιώματά τουςΝαυτιλία

«Η καρδιά των αγώνων χτυπά σήμερα στα δημόσια νοσοκομεία και τα λιμάνια όλης της χώρας. Στα νοσοκομεία, όπου οι υγειονομικοί απαιτούν τα αναγκαία για να μην οδηγηθεί, με ευθύνη της...

Κέντρο συμβουλευτικών υπηρεσιών για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίαςΝαυτιλία

Εγκαινιάζει o Lloyd’s Register στην Ελλάδα. Μια νέα πρωτοβουλία που θα βοηθήσει τους πλοιοκτήτες και διαχειριστές της Νότιας Ευρώπης να ανταποκριθούν στις νέες κανονιστικές απαιτήσ...

EcoClipper500: Τι είναι το μηχανοκίνητο εμπορικό ιστιοφόρο που σχεδιάζει Ολλανδική εταιρείαΝαυτιλία

ΑΠΟ ΤΟ   THE MARITIME EXECUTIVE  Μια ολλανδική εταιρεία φορτίου που εργάζεται για την ανάπτυξη ενός στόλου μηχανοκίνητων ιστιοπλοϊκών φορτηγών πλοίων κυκλοφόρησε μια ανάλυση κύκλου...