Ο ΠάνοςΞενοκώστας (αριστερά), ο Θεόφιλος Πριόβολος (δεξιά) και πιθανόν και άλλοι υποψήφιοι στη μάχη για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Άνοιξε ο δρόμος για την ολοκλήρωση του σχεδίου της κυβέρνησης να δοθούν σε ιδιώτες όλες οι εκτάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που σήμερα είναι χωρισμένες σε δύο μέρη, εξαιτίας της καταδίκης της χώρας για παράνομες επιδοτήσεις την δεκαετία του 90. Για το στρατιωτικό τμήμα ο διαγωνισμός του ειδικού εκκαθαριστή τρέχει ήδη με καταληκτική ημερομηνία τις 27 Νοεμβρίου, ενώ το εμπορικό που ανήκει στην ΕΤΑΔ θα βγει άμεσα.
Το πρώτο κομμάτι, το στρατιωτικό, αυτό που λειτουργεί ακόμα, με τα στήριξη του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, βρίσκεται σε διαδικασία ειδική εκκαθάρισης εν λειτουργία και θα βγει σε πλειστηριασμό στις 27 Νοεμβρίου, με τουλάχιστον δύο ενδιαφερόμενους τον όμιλο Onex του Πάνου Ξενοκώστα που έχει ήδη στην ομπρέλα του τα ναυπηγεία Σύρου και αναμένεται το επόμενο διάστημα να ολοκληρώσει την διαδικασία του πτωχευτικού κώδικα και να αναλάβει τα ηνία και στα ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και του ομίλου του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου. Πηγές που παρακολουθούν την διαδικασία υποστηρίζουν ότι αυτή την περίοδο γίνονται ζυμώσεις για την δημιουργία σχημάτων, και ότι τελικά θα έχουμε από μια μέχρι και τρεις προσφορές να κατατίθενται στον ειδικό εκκαθαριστή.
Τεράστιο ενδιαφέρον, ίσως το μεγαλύτερο, παρουσιάζει και το δεύτερο κομμάτι, το λεγόμενο εμπορικό, το οποίο ανήκει σήμερα στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και πρόκειται και αυτό να βγει σε διαγωνισμό άμεσα. Η λειτουργία του έχει απαγορευτεί από το 2010 μέχρι το 2025 η λειτουργία. Και για αυτό το τμήμα ενδιαφερόμενοι παρουσιάζονται ο όμιλος Onex πάντα μαζί με τον αμερικανική τράπεζα επενδύσεων και ο όμιλος του εφοπλιστή Πριόβολου.
Ωστόσο, προκειμένου να καταστεί εφικτό να προχωρήσει ο διαγωνισμός της ΕΤΑΔ, έπρεπε να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση χώρων με το στρατιωτικό κομμάτι, ώστε και το δεύτερο τμήμα να είναι λειτουργικό και από μόνο του. Σε άλλη περίπτωση αυτός που θα έπαιρνε τον πλειστηριασμό της 27ης Νοεμβρίου, θα ήταν και ο μοναδικός που θα μπορούσε να λειτουργήσει το δεύτερο.
Με τη συγκεκριμένη συμφωνία βελτιώθηκε η γεωμετρία της ιδιοκτησίας, διασφαλίστηκε η αυτοτέλεια της με την απόκτηση αυτόνομης εισόδου και «προσώπου» στον παράδρομο της Ε.Ο Αθηνών Κορίνθου και εξασφαλίστηκε ο απαραίτητος ζωτικός χερσαίος χώρος για την εύρυθμη λειτουργία της μεγαλύτερης δεξαμενής της Μεσογείου, της Νο.5, η οποία έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων νεκρού βάρους μέχρι 500.000 τόνους.
Αντώνης Τσιμπλάκος/ mononews.gr