ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Αιμορραγεί» το ελληνικό νηολόγιο

«Η σημαντική μείωση του αριθμού των σκαφών που είναι νηολογημένα με ελληνική σημαία πρέπει να ληφθεί υπόψη από την ελληνική διοίκηση», σημειώνει η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee ή απλώς, Committee) στην ετήσια έκθεσή της.

Πρόκειται για ακόμα μία προειδοποίηση από την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα για τη διαρκή μείωση της ανταγωνιστικότητας του εθνικού μας νηολογίου το οποίο κατ’ ουσίαν συντηρείται πλέον από λίγους μεγάλους πλοιοκτήτες, που δραστηριοποιούνται κυρίως στα δεξαμενόπλοια, με τα κίνητρα όμως παραμονής τους να είναι πλέον καθαρά θέμα «πατριωτισμού». Σε ένα διεθνές περιβάλλον όπου μεγάλα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα ανταγωνίζονται για τις παροχές με τις οποίες θα προσελκύσουν περισσότερες εταιρείες, η ελληνική σημαία μοιάζει δέσμια των χρόνιων γραφειοκρατικών προβλημάτων της, αναφέρουν πηγές της αγοράς.

Η ελληνική σημαία ακολουθεί καθοδική πορεία τα τελευταία χρόνια και πλέον αριθμεί 636 πλοία, 38,79 εκατ. GT (ολικής χωρητικότητας) και 65,64 εκατ. DWT (χωρητικότητας εκτοπίσματος), έναντι 671 πλοίων μεταφορικής ικανότητας 68,26 εκατ. DWT το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του Committee, σημείωσε μικρή μείωση σε αριθμό πλοίων, αλλά άνοδο σε χωρητικότητα ( DWT και GT - στοιχεία Μαρτίου 2020). Συγκεκριμένα, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος μετράει 3.938 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 340,82 εκατ. DWT και 199,69 εκατ. GT. Εναν χρόνο νωρίτερα αριθμούσε 49 πλοία περισσότερα, αλλά 1,27 εκατ. DWT και 1,52 εκατ. GT λιγότερα. Στα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται και 158 πλοία διαφόρων κατηγοριών 18,41 εκατ. DWT και 13,017 εκατ. GT που τελούν υπό ναυπήγηση. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν το 26,6% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 14,7% του στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων. Συνολικά, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 7% του παγκόσμιου στόλου όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων, 13,2% σε όρους ολικής χωρητικότητας GT και 15,6% σε όρους χωρητικότητας εκτοπίσματος DWT.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τον τελευταίο χρόνο σημειώθηκε αύξηση της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου, από 13,7 έτη το 2018-2019 σε 14,1 το 2019-2020. Ωστόσο, το μέσο ελληνόκτητο πλοίο έχει ηλικία 11,7 έτη. Οταν υπολογίζεται σε όρους χωρητικότητας, η μέση ηλικία μειώνεται σε μόλις 9,8 έτη έναντι 10,8 του παγκόσμιου στόλου.

kathimerini.gr

Διαβάστε επίσης

HELMEPA: Η ετήσια Έκθεση του 2019Ναυτιλία

  Την Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2020, τα μέλη της HELMEPA, κατά την 38η Γενική τους διαδικτυακή Συνέλευση, ενέκριναν τις δραστηριότητες της ένωσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό στη διάρκε...

Ενδιαφέρον για την εξαγορά των ναυπηγείων Ελευσίνας αποκάλυψε ο Άδωνις ΓεωργιάδηςΝαυτιλία

Για εκδήλωση ενδιαφέροντος εξαγοράς των ναυπηγείων Ελευσίνας από αμερικανικό οργανισμό, έκανε λόγο μέσω ανάρτησής του στο διαδίκτυο, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεω...

Καμία ναυτιλιακή δύναμη δεν παρέμεινε ακμαία χωρίς τους ναυτικούς τηςΝαυτιλία

  H Θάλασσα αποτελεί πηγή ζωής και ευημερίας για την ανθρωπότητα. Δεν αποτελεί μόνο πηγή έμπνευσης αλλά και ευημερίας αφού άνθρωποι από όλο τον κόσμο εκατοντάδες χρόνια ταξιδεύουν,...

Πλακιωτάκης: Αναμένονται τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα για την λειτουργία της κρουαζιέραςΝαυτιλία

«Ευελπιστώ ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα έχουμε τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα και αντιστοίχως και τα ελληνικά, για το πώς θα μπορέσει να λειτουργήσει η κρουαζιέρα στη χώρα μας, και ί...