ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδικές συλλογικές συμβάσεις για την ναυσιπλοΐα σε περιοχές που μαστίζονται από την πειρατεία, ζητεί με σημερινή της ανακοίνωση η Πανελληνία Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ)

«Τα μέτρα που έως τώρα έχουν ληφθεί σε διεθνές επίπεδο (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός IMO) και σε περιφερειακό επίπεδο (Ε.Ε) είναι αναποτελεσματικά» αναφέρει σε σημερινή της ανακοίνωση, η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), σχετικά με τα επαναλαμβανόμενα κρούσματα πειρατείας σε ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία και τις απαγωγές Ελλήνων ναυτικών.

 

 

Προσθέτει ότι «το φαινόμενο της ναυτικής πειρατείας είναι σε πλήρη εξέλιξη, ιδιαίτερα την τελευταία 20ετία» και ότι «στην διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, περισσότερα από 100 πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας έχουν εμπλακεί

 σε διάφορες περιοχές του κόσμου, κυρίως στην κινέζικη θάλασσα (Κίνα - Ινδονησία - Φιλιππίνες - Σιγκαπούρη), στην θάλασσα της Σομαλίας, στην Ανατολική Αφρική, στον κόλπο της Γουινέας και στην Δυτική Αφρική».  

 

 

 


Η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι «από την πλευρά των ναυτεργατικών συμφερόντων και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, διεκδικεί το αίτημα οι ναυτεργάτες να έχουν το δικαίωμα, εφόσον τα πλοία έχουν ρότα τις επικίνδυνες περιοχές, να τους κατοχυρώνεται η δυνατότητα της παλιννόστησης με δαπάνη των εταιριών». Επίσης προσθέτει ότι «επειδή είναι προφανές ότι σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να διακοπεί η ναυσιπλοΐα από αυτές τις περιοχές, επιβάλλεται άμεσα η υπογραφή μιας τέτοιας συλλογικής σύμβασης εργασίας, που να διαμορφώνει εντελώς διαφορετικά μισθολόγια που θα συνάδουν με τους κινδύνους που διαμορφώνονται για την σωματική ακεραιότητα των ναυτικών, που κάτω από το βάρος πιεστικών οικονομικών αναγκών επιθυμούν να ταξιδέψουν στις επικίνδυνες ζώνες, περιοχές και χώρες».

 

 

 

Η ΠΕΝΕΝ προσθέτει εξάλλου, ότι «οι ναυτιλιακές εταιρείες εισπράττουν ιλιγγιώδη ναύλα με τα πλοία τους που ναυλώνονται σε αυτές τις επικίνδυνες περιοχές, ενώ έχουν επίσης εξασφαλισμένες τις ρήτρες στις ασφάλειες για την περίπτωση πειρατειών και τελικά τα θύματα ήταν και είναι μόνο οι ναυτικοί που είναι εκτεθειμένοι σε τεράστιους κινδύνους».

 

 

ΑΠΕ ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Κ. Βλάσης: Επιταχύνεται η διαδικασία επαναπατρισμού των 4 ναυτικών, μετά την έκδοση θεωρήσεων εισόδου στο ΤζιμπουτίΝαυτιλία

Ως ιδιαίτερα θετικό γεγονός περιέγραψε ο υφυπουργός Εξωτερικών Κωνσταντίνος Βλάσης, την έκδοση θεωρήσεων εισόδου των τεσσάρων εγκλωβισμένων Ελλήνων ναυτικών στο Τζιμπουτί. Απαντώντ...

Επιτροπή Τεχνικών Συμβούλων για την ανέλκυση επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίωνΝαυτιλία

Από τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας Τεχνογνωσία στο δύσκολο και εξειδικευμένο έργο της ανέλκυσης των επικίνδυνων- επιβλαβών πλοίων και ναυαγίων από τον κόλπο της Ελευσίνας θα προσφ...

Κραυγή απόγνωσης από τους Ελληνες ναυτικούς στο Τζιμπουτί: «Κινδυνεύει η ζωή μου, γεμίσαμε τρωκτικά» Ελλάδα

Οι Ελληνες ναυτικοί κρατούνται όμηροι από τις 15 Σεπτεμβρίου 2019, τρία μίλια από το λιμάνι του Τζιμπουτί και για ακόμη μια φορά ζητούν την απελευθέρωση τους.      Αιχμαλωτίστηκαν ...

Ευχές σε καπετάνιους και πληρώματα για τη νέα χρονιά απέστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ.ΠλακιωτάκηςΕλλάδα

Ευχές σε καπετάνιους και πληρώματα για τη νέα χρονιά απέστειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης μαζί με τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντινα...

Την πραγματοποίηση παναυτικού συνεδρίου και τη διενέργεια εκλογών στην ΠΝΟ ζητούν 10 ναυτεργατικά σωματείαΕλλάδα

Τη σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με στόχο την πραγματοποίηση παναυτικού συνεδρίου και τη διενέργεια εκλογών στο συνδικαλιστικό σωματείο τ...

Τρεις μήνες σε «ομηρία» έξω από το Τζιμπουτί, πέντε Έλληνες ναυτικοί  Ναυτιλία

Δύσκολα είναι τα φετινά Χριστούγεννα για πέντε Ελληνες ναυτικούς που εδώ και περίπου 100 ημέρες παραμένουν σε καθεστώς ιδιότυπης ομηρίας στα ανοιχτά του Τζιμπουτί.   Το πλοίο «Πτολ...