ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κατά 101% αυξήθηκαν οι ναύλοι των τάνκερ στον Κόλπο σύμφωνα με την BIMCO

Αύξηση της τάξης του 101% καταγράφηκε στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων κλάσης VLCC που ταξιδεύουν από την Μέση Ανατολή προς την Κίνα, μεταξύ 13 και 20 Ιουνίου, μετά τις επιθέσεις που δέχθηκαν τα δύο δεξαμενόπλοια στα Στενά του Ορμούζ, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα ο αναλυτής της BIMCO, Πήτερ Σαντ.

Συγκεκριμένα στις 20 Ιουνίου οι ναύλοι των εν λόγω πλοίων έφτασαν στα 25.994 δολάρια την ημέρα, ενώ τον περασμένο μήνα οι ίδιοι ναύλοι κατά μέσο όρο κινούνταν σε επίπεδα, λίγο κάτω από τα 10.000 δολάρια.

Ωστόσο, όπως παρατηρεί ο κ. Σαντ, ακόμη και αυτοί οι νέοι αυξημένοι ναύλοι βρίσκονται ελάχιστα πάνω από το πραγματικό ημερήσιο κόστος ενός VLCC που κατά μέσο όρο κινείται στα 25.000 δολάρια.

Παρόλο που οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου από τον κόλπο της Μέσης Ανατολής αυξήθηκαν δυναμικά, οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων κλάσης LR2 που μεταφέρουν καθαρά πετρελαιοειδή όπως η νάφθα παρέμειναν πολύ πιο σταθεροί και αυξήθηκαν μόνο κατά 4% στην διαδρομή Μ.Ανατολή – Ιαπωνία.

Αμέσως μετά τις επιθέσεις, οι ανησυχίες για την ασφάλεια οδήγησαν αρκετούς ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων να αναρωτηθούν εάν θα πρέπει να συνεχίσουν να ταξιδεύουν στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής. Ωστόσο, και παρά τους προβληματισμούς δεν υπήρξε σημαντική έξοδος πλοίων από την εν λόγω αγορά.

Όσο οι εντάσεις δεν κλιμακώνονται, οι επιθέσεις είναι απίθανο να έχουν περισσότερο αρνητικά αποτελέσματα. Ωστόσο, οι κίνδυνοι ότι θα κλιμακωθεί η κρίση στην περιοχή είναι παρόντες και αυτό όπως είναι φυσικό προκαλεί εκνευρισμό και ανησυχία σε όσους εμπλέκονται στο εμπόριο πετρελαίου στην περιοχή», αναφέρει ο κ. Σάντ.

Πηγή: 5wnews.gr

 

Διαβάστε επίσης

Βραβεία και υποτροφίες της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣΝαυτιλία

Στα γραφεία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Ιουλίου, η ετήσια εκδήλωση βράβευσης των ναυτικών που ολοκλήρωσαν το 2015 την  σταδιοδρομία  τους σε ποντο...

Ναύλωση επαγγελματικών σκαφών από τουριστικά γραφεία με Πράξη Νομοθετικού ΠεριεχομένουΝαυτιλία

Τη δυνατότητα σε τουριστικά γραφεία να αναλαμβάνουν τη ναύλωση επαγγελματικών τουριστικών πλοίων αναψυχής, δίνει Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία τροποποιείται το άρθρο...

ΣΕΕΝ: Καλούμε την ΠΝΟ να αποδεχτεί τις προτάσεις μας και να ματαιώσει την απεργίαΝαυτιλία

Ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μετά από διαπραγματεύσεις 40 ημερών για την υπογραφή της ΣΣΕ 2019, ο Σύνδεσμός μας πρότεινε στην ΠΝΟ ποσοστό αύξησης των ...

 Η κρίση στη μέση Ανατολή έβαλε φωτιά στο κόστος ασφάλισης των τάνκερΝαυτιλία

Την ανηφόρα έχει τραβήξει το κόστος ασφάλισης των πετρελαιοφόρων πλοίων, λίγα 24ώρα μετά τον νέο γύρο επιθέσεων σε τάνκερ, στην Κόλπο του Ομάν. Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείο...

Intertanko: Ανησυχία για τις επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια στον κόλπο του Ομάν - Το 30% του αργού πετρελαίου διέρχεται από τα ΣτενάΝαυτιλία

Την ανησυχία του για τις σημερινές επιθέσεις σε δύο δεξαμενόπλοια με αθώα διέλευση σε διεθνή ύδατα στον κόλπο του Ομάν εξέφρασε ο πρόεδρος της Διεθνής Ένωσης Δεξαμενόπλοιων INTERTA...

Ρομπέρτο Καραχαννάς (ΕΛΠΕ): Συρρικνώθηκε η αγορά ναυτιλιακού καυσίμου στην ΕλλάδαΝαυτιλία

Σε 800.000 τόνους, από 2,7 εκατ. τόνους σε 1,9 εκατ. τόνο, υπολογίζεται η συρρίκνωση της αγοράς ναυτιλιακού καυσίμου στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της υποχρεωτικής εφαρμογής του κανον...