Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ο έγκριτος δημοσιογράφος Σάββας Αθανασίου ανακοίνωσε πρόσφατα ενθαρρυντικά νέα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Σαρωνικού. Σύμφωνα με τη δήλωσή του, μια πρόταση που είχε διατυπωθεί πριν από περίπου μια δεκαετία, φαίνεται να ωριμάζει, έστω και με καθυστέρηση, ανοίγοντας τον δρόμο για την επίλυση σημαντικών προβλημάτων στις θαλάσσιες συγκοινωνίες της περιοχής.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Ναυτιλίας δημοσίευσε Πρόσκληση για σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών δρομολογιακής περιόδου 2025 - 2026, στην οποία περιλαμβάνεται και σχετικό δρομολόγιο του Σαρωνικού.
Η δήλωση του Σάββα Αθανασίου
Τι προβλέπει η σύμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καλεί τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη λειτουργία της επιδοτούμενης γραμμής: Πειραιάς - Αίγινα - Μέθανα - Πόρος - Ύδρα - Σπέτσες. Η γραμμή προβλέπεται να λειτουργήσει με:
- Τρία (3) δρομολόγια εβδομαδιαίως κατά τη χειμερινή περίοδο.
- Επιπλέον δρομολόγια κατά την καλοκαιρινή περίοδο (8 Ιουνίου έως 6 Σεπτεμβρίου), με δύο (2) επιπρόσθετα δρομολόγια για την Ύδρα και ένα (1) για τις Σπέτσες.
- Η επιδότηση της γραμμής θα έχει διάρκεια πέντε (5) ετών, προσφέροντας σταθερότητα και προοπτική στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που θα συμμετάσχουν.
Προδιαγραφές του πλοίου
Το πλοίο που θα εξυπηρετεί τη γραμμή θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νησιών:
- Μεταφορική ικανότητα: 200 επιβάτες τον χειμώνα και 400 το καλοκαίρι.
- Μήκος πλοίου: 75 μέτρα.
- Χώρος γκαράζ: 300 τ.μ., για τη μεταφορά Ι.Χ. οχημάτων και φορτηγών.
Αυτές οι προδιαγραφές εξασφαλίζουν ότι το πλοίο θα μπορεί να καλύψει τόσο τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων όσο και την αυξημένη τουριστική κίνηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Συνεχίζεται η Προσπάθεια για την Αίγινα, το Αγκίστρι και τα Μέθανα Παράλληλα, το Υπουργείο συνεχίζει τις προσπάθειες για την επιδότηση μιας δεύτερης γραμμής που θα συνδέει την Αίγινα, το Αγκίστρι και τα Μέθανα. Σε επικοινωνία μας με τον κ. Αθανασίου, μας ενημέρωσε ότι η πρόταση για τη γραμμή αυτή είχε κατατεθεί αρχικά το 2011-2012, με κύριο στόχο την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου και τη διευκόλυνση της μεταφοράς εμπορευμάτων στα νησιά. Όπως τόνισε, η προσπάθεια για την υλοποίηση αυτής της γραμμής παραμένει ενεργή και αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη συνδεσιμότητα των νησιών.
Οφέλη για τα νησιά και τον τουρισμό
Εάν οι παραπάνω εξελίξεις καρποφορήσουν, αναμένεται να προσφέρουν σημαντικές λύσεις στις μετακινήσεις των νησιωτών, ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο, όπου η συγκοινωνία είναι συχνά περιορισμένη. Παράλληλα, το καλοκαίρι, η ενίσχυση των δρομολογίων θα διευκολύνει την τουριστική σύνδεση των νησιών, προωθώντας το δημοφιλές island hopping και ενισχύοντας την τοπική οικονομία.
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων του Σαρωνικού. Με τη συνεργασία του Υπουργείου, των ακτοπλοϊκών εταιρειών και την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας, υπάρχει αισιοδοξία ότι τα νησιά του Σαρωνικού θα αποκτήσουν σύντομα τις σύγχρονες και αξιόπιστες συγκοινωνίες που αξίζουν.