ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΣ-ΝΑΤ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αυξήσεις έως και 40% σε σχέση με πέρυσι

«Φωτιά» παίρνουν τα εισιτήρια στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αφού θα είναι ακριβότερα από 10 έως και 40% σε σύγκριση με το προηγούμενο καλοκαίρι, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τα λαϊκά νοικοκυριά. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στα ταχύπλοα και τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Έτσι, για μία 4μελή οικογένεια, οι διακοπές σε νησί ισοδυναμούν με μια υπέρογκη δαπάνη που δεν αντέχεται.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι από την 1η Γενάρη 2024 έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται και στην ακτοπλοΐα η υποχρεωτική συμμετοχή των εταιρειών στην «αγορά δικαιωμάτων ρύπων», όπως προβλέπεται από τον κανονισμό της ΕΕ «Fit for 55», που ψήφισαν όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου στην Ευρωβουλή, με φερετζέ την προστασία του περιβάλλοντος. Όπως γίνεται και στην παραγωγή ρεύματος, η αγορά δικαιωμάτων ρύπων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για να καίνε το (αφορολόγητο) μαζούτ στα καράβια τους, θα προσθέσει ένα 10% στο κόστος των εισιτηρίων, μετακυλίοντας στους επιβάτες το κόστος της προσαρμογής στις ευρω κατευθύνσεις.

Οι αυξήσεις αφορούν πρώτα όσους ταξιδεύουν σε προορισμούς με 200.000 κατοίκους και πάνω, δηλαδή στην Κρήτη και στις γραμμές της Αδριατικής, ενώ οι επιβαρύνσεις για τους υπόλοιπους νησιώτες και επιβάτες με άλλοθι την «αντιρρυπαντική» νομοθεσία της ΕΕ, θα ξεκινήσουν το 2029.

Πρόκειται για άλλο ένα «επίτευγμα» λοιπόν της ΕΕ, της κυβέρνησης και της «συμπολιτευόμενης αντιπολίτευσης» σε Ευρωκοινοβούλιο και Βουλή: Για να μη χάσουν ούτε ένα ευρώ από τα κέρδη τους οι ακτοπλόοι εφοπλιστές - οι οποίοι σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο - οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα θα πληρώσουν ακόμα πιο ακριβά τα ...ναύλα της «πράσινης μετάβασης», σε βάρος της ανάγκης για φτηνές, ασφαλείς και σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λόγω και των πολλών νησιών που έχει η χώρα.

Η ΠΕΣ-ΝΑΤ απευθύνει κάλεσμα αγώνα στον λαό,

στους ναυτεργάτες, στους νησιώτες, διεκδικώντας:

  • Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50% για όλους, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές.
  • Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑμεΑ, χρονίως πάσχοντες.
  • Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.
  • Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών, με αύξηση των μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας, κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.
  • Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.

 

Διαβάστε επίσης

Η επίσημη ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την συγχώνευση Attica-ΑΝΕΚΑκτοπλοΐα

    Nautilia/ Newsroom   Θέμα: Έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της συγκέντρωσης επιχειρήσεων που αφορά στη συγχώνευση διά απορροφήσεως της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ...

Σε ρότα ναυπηγήσεων η ακτοπλοΐαΑκτοπλοΐα

Εφαλτήριο για τις νέες ναυπηγήσεις μεγάλων πλοίων της ακτοπλοΐας ήταν το 2024, αφού το μεγαλύτερο μέρος του στόλου θα πρέπει να αντικατασταθεί ή να εκσυγχρονιστεί, σύμφωνα με τους ...

Σύσταση Ομάδας Εργασίας για την αναδιάρθρωση του δικτύου των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμώνΑκτοπλοΐα

Στη σύσταση και συγκρότηση Ομάδας Εργασίας για την αναδιάρθρωση και τον εξορθολογισμό του δικτύου των δρομολογιακών γραμμών που εξυπηρετούνται με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσ...

Attica Group: Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 27,4% στο 9μηνο – Στα 45,3 εκατ. ευρώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά τους φόρουςΑκτοπλοΐα

Στα 593,4 εκατ. ευρώ, από 465,6 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 27,4%, διαμορφώθηκε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Attica Α.Ε. Συμμετοχών για το εννεάμηνο 2024 παρουσιάζοντας αύ...

Άγιος Ευστράτιος: Χωρίς ακτοπλοϊκή συγκοινωνία από το τέλος ΟκτωβρίουΑκτοπλοΐα

«Από 31 Οκτωβρίου δεν έχουμε συγκοινωνία δυστυχώς και είμαστε υπ’ ατμόν», δήλωσε στην ΕΡΤ3 ο Κωνσταντίνος Σινάνης, Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου. «Το δρομολόγιο που ακυρώθηκε ήταν από ...

Κανονικά από το μεσημέρι τα δρομολόγια των πλοίων - Τελειώνει την απεργία η ΠΝΟΑκτοπλοΐα

Σε αναστολή της απεργίας των ναυτεργατών αναμένεται να προχωρήσει η ΠΝΟ μετά την επίτευξη συμφωνίας με τους ακτοπλόους για αυξήσεις μισθών κατά 7% στη διετία. Η τριήμερη απεργία τη...

Στέφανος Γκίκας : «Η Ελλάδα στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος για τους επαγγελματίες του Yachting και του θαλάσσιου τουρισμού»Ακτοπλοΐα

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας  τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, παρέστη, στην τελετή έναρξης του 4ου Olympic Yacht Show, η οποία ...

Χρήστος Στυλιανίδης: «Πρέπει να διαφυλάξουμε και να προστατεύσουμε όλοι τις διεθνείς εμπορικές οδούς ώστε να διασφαλίσουμε την ευημερία και την πρόοδο των κοινωνιών μας».Ακτοπλοΐα

Η παρέμβαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στο Φόρουμ για την Πράσινη και Βιώσιμη Ανάπτυξη και το Παγκόσμιο Φόρουμ για το Εμπόριο 2024 (Παρίσι, 11.10.2024) Τη δέσμ...

Οι εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς β΄ φάσης Ακτοπλοΐα

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί β΄ φάσης για το διδακτικό έτος 2024-2025, προκειμένου να μεταβούν στην περιοχή τοποθέτησης κα...

Ακτοπλοΐα: Βάζει πλώρη για την πράσινη μετάβαση με αντικατάσταση του στόλου και μείωση του αποτυπώματος CO2 Ακτοπλοΐα

Η προμελέτη έχει ορίζοντα υλοποίησης οκτώ μηνών, με προϋπολογισμό 1.171.555,10 ευρώ OT.gr Newsroom   Στην προκήρυξη του έργου με τίτλο «Παροχή υπηρεσιών νομικού, τεχνικού και χρημα...

Από τις άγονες γραμμές ξεκινά η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐαςΑκτοπλοΐα

  Έναρξη έργου για το πρασίνισμα του ακτοπλοϊκού στόλου   Χρήστος Στυλιανίδης: «Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα αποτελεί βασική προτεραιότητα για το πρασίνισμα του ακτοπλοϊ...