ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές εξετάζει το υπ.Ναυτιλίας

Την αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα, με βελτιωμένο πλαίσιο προκήρυξης και τη χρήση πλοίου αντικατάστασης από τις εταιρείες, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα στο μέλλον στο ακτοπλοϊκό δίκτυο από πιθανές βλάβες πλοίων, όπως με την υπόθεση των δύο πλοίων της «ΣΑΟΣ» στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Η χρηματοδότηση των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές που ανέρχονται σε 105, θα γίνεται πλέον από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και όχι από τον τακτικό προϋπολογισμό, ενώ αναμένεται να ανέλθει σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, από τα 100 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα στα 130 εκατομμύρια ετησίως. Η χρηματοδότηση έως σήμερα ήταν 90,5 εκατ. για τις άγονες και 10 εκατομμύρια ευρώ από το αυξημένο κόστος των καυσίμων που θα ισχύσει από τις αρχές του 2020. Από την 1/1/2020 τα πλοία βάση σχετικής νομοθεσίας του ΙΜΟ θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιούν καύσιμο μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο που είναι ακριβά κατά 20% με25% από το συμβατικό καύσιμο .

Το κράτος με βάση τις υφιστάμενες συμβάσεις θα πρέπει να καλύψει το αυξημένο κόστος. Επίσης η αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες κρίνεται αναγκαία προκειμένου να μπορούν πλέον στο ακτοπλοϊκό δίκτυο να χρησιμοποιηθούν πλοία καλύτερης κατηγορίας (πιο σύγχρονα) ώστε όλα τα νησιά να αντιμετωπισθούν ισότιμα.

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Ναυτιλίας είναι επίσης η πρόβλεψη του «πλοίου αντικατάστασης» που όποια εταιρεία θα διαθέτει θα έχει την ανάλογη προτεραιότητα, ενώ αυτό αν δεν εφικτό θα δίνεται η δυνατότητα ορισμού «πλοίου αντικατάστασης» από άλλες εταιρείες. Επίσης, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης πέρα από την Αλεξανδρούπολη εξετάζεται να γίνεται και με τη Λήμνο.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι οι ελεύθερες δρομολογήσεις καλύπτουν αυτή τη στιγμή το 95%-97% της ακτοπλοϊκής κίνησης από και προς τα νησιά ενώ οι γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας (άγονες γραμμές) είναι το 3%-5% της συνολικής ακτοπλοϊκής κίνησης όπου εξυπηρετούνται 44 νησιά.

Αναφορικά με το θέμα της εφαρμογής στα πλοία του νέου τύπου καυσίμου από 01/01/2020 ανέφερε ότι η επιβάρυνση ανά τόνο είναι περίπου από 100 έως 125 ευρώ. Σημειώνεται ότι στις ελεύθερες δρομολογήσεις, όπου εκεί δεν υπάρχει επιδότηση της γραμμής, οι ακτοπλόοι με την εφαρμογή του νέου τύπου καυσίμου έχουν ζητήσει μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Διαβάστε επίσης

Σε ακινησία το πλοίο "Φοίβος"Ακτοπλοΐα

Με παρατεταμένους συριγμούς - όπως συνηθίζεται -  χθες  το βράδυ το πλοίο "Φοίβος" αποχαιρέτισε το λιμάνι  της Αίγινας εκτελώντας  το τελευταίο δρομολόγιο αυτής της περιόδου. Από σ...

O υπουργός Ναυτιλίας Γ.Πλακιωτάκης στη Βουλή για το Μεταφορικό Ισοδύναμο Ακτοπλοΐα

«Η νησιωτικότητα για την κυβέρνηση μας αποτελεί πεδίο συνολικής εφαρμογής εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών, που θα στηρίζουν το σημαντικό «αναπτυξιακό κεφάλαιο» των νησιών μας στην...

Το «Αδαμάντιος Κοραής» θα εξυπηρετεί τη γραμμή Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης μέχρι τέλος Οκτωβρίουης Ακτοπλοΐα

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (άγονη γραμμή) Αλεξανδρούπολης - Σαμοθράκης, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γι...

Ακυβέρνητο ιστιοφόρο σκάφος βορειοδυτικά της Τήλου με δύο επιβαίνοντεςΑκτοπλοΐα

Ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης είναι ιστιοφόρο σκάφος με δύο επιβαίνοντες στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά της Τήλου.   Στο σημείο σπεύδουν ένα πλωτό του Λιμενικού, ένα ναυαγοσω...

Κυβερνητική σύσκεψη για το χάος στη Σαμοθράκη - Ποια μέτρα θα ληφθούνΑκτοπλοΐα

Το χάος που επικράτησε στη Σαμοθράκη θα τεθεί σήμερα επί τάπητος από την κυβέρνηση, με στόχο να λυθεί το ζήτημα και να εξομαλυνθεί η κατάσταση.   Συγκεκριμένα, τις προηγούμενες ημέ...