ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το Ναυάγιο Monrosa

Το Ιταλικό φορτηγό πλοίο "Monrosa" (ex Intiano, πρώην Indus), με χωρητικότητα 6703 κόρων, συνολικού μήκους 428 πόδια, που κατασκευάστηκε το 1920 στο ναυπηγείο J. Coughlan & sons του Βανκούβερ. Στις 25/10/1941, συνοδευόμενο από καταδρομικά, στο δρόμο προς τον Πειραιά χωρίς φορτίο, δέχτηκε επίθεση από το Βρετανικό υποβρύχιο HMS Triumph (N18) που εκτόξευσε 3 τορπίλες. Στην συνέχεια τα καταδρομικά προσπάθησαν να επιτεθούν και να καταστρέψουν το υποβρύχιο, αλλά κατάφερε να καταδυθεί και να διαφύγει.

Πηγή: Χρήστος Ντούνης, Τα Ναυάγια στις Ελληνικές θάλασσες (1900-2000) τόμος Α.

Το πλοίο κάθεται σε βάθος 90 μέτρων. Το μέγιστο βάθος του είναι τα 91 μέτρα. Η πλώρη του πλοίου κοιτάζει βόρεια, ενώ η πρύμνη του προς τα νότια. Το Μονρόσα είναι ένα τεράστιο πλοίο για εξερεύνηση (περίπου 130 μέτρα μήκος) με το γερανό του στη θέση του και τα αμπάρια του που αποθήκευε το φορτίο. Όλο το πλοίο καλύπτεται από σφουγγάρια και άλλους βενθικούς οργανισμούς που παρέχουν στον δύτη μια πολύχρωμη επίδειξη ζωής. Το ναυάγιο ανακαλύφθηκε τον Ιούλιο του 2003 από τον Αντώνη Γράφα με τη χρήση ηχοβολιστικού για να εντοπιστεί η ακριβή του θέση.

Υποστήριξη: Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον φίλο μας Μάριο Ζέρβα για την υποστήριξή του στην πραγματοποίηση αυτής της κατάδυσης. Επιπλέον, τους Αντώνη Γράφα και Δημήτρη Γκαλόν για τις πληροφορίες σχετικά με το ναυάγιο. Τέλος τον Νίκο Κριέζη για την παροχή της στεγανής θήκης της κάμερας για να μπορέσουμε να βιντεοσκοπήσουμε το ναυάγιο.

Δύτες: Ερρίκος Κρανιδιώτης, Στέλιος Σταματάκης, Ανδρέας Ανδρικόπουλος

Διαβάστε επίσης

Τα Τσελεβίνια από ψηλά SM TUBE

O κινηματογραφιστής John Haanity πετάει με το drone του, πάνω από το Κάβο- Σκυλί ή Τσελεβίνια Πόρου, έναν τόπου προικισμένο με τιρκουάζ νερά και "γαλάζιες λίμνες" στις οποίες οι σκ...