ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ανανέωση και ανταγωνισμός, η νέα εποχή της ακτοπλοΐας στον Σαρωνικό

Νέα πλοία, νέοι εφοπλιστές, νέες ταχύτητες, νέα δρομολόγια, νέα καύσιμα αλλά και νέες αυξήσεις
εισιτηρίων…

Γράφει ο Σάββας Αθανασίου

 

Ολα νέα στην ακτοπλοΐα του Αργοσαρωνικού για τη φετινή χρονιά, με τις πέντε (5) μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες που καταπλέουν ήδη στα φιλόξενα νερά του, να προοιωνίζονται έναν πρωτόγνωρο ανταγωνισμό στο κατώφλι μιας νέας εποχής, που υπόσχεται, πάντως, μάλλον καλύτερες μέρες για κατοίκους και ταξιδιώτες, ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν 2025-2026.
Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά:
Το «νέο» για την ακτοπλοΐα του Αργοσαρωνικού, όπως άλλωστε και για όλη την ευρωπαϊκή και ελληνική ακτοπλοΐα, έρχεται από την ραγδαία τεχνολογική αναβάθμιση της σύγχρονης ναυπηγικής (νέα ταχύπλοα, νέες ταχύτητες) σε συνδυασμό με τις ευρωπαϊκές επιταγές της «πράσινης ναυτιλίας» για νέα σαφώς πιο καθαρά αλλά και ακριβότερα καύσιμα.

 

Ταχύπλοος ανταγωνισμός….
Τα πρώτα απτά δείγματα αυτής της νέας εποχής στην ακτοπλοΐα του Αργοσαρωνικού, τα γευτήκαμε ήδη με την δρομολόγηση των πρώτων υπερσύγχρονων ταχύπλοων AERO της Hellenic Seaways (Αttica Group) κυρίως στην γραμμή Πειραιά – Αργοσαρωνικού, όπου και «έσπασαν ταμεία»!
Σύντομα, πήρε σειρά και η πρωτοεμφανιζόμενη στον Αργοσαρωνικό μεγάλη ναυτιλιακή Magic Sea Ferries των Γιώργου Γιαλόζογλου και υιού Μάριου Γιαλόζογλου με το, επίσης υπερσύγχρονο ταχύπλοο Magic Sea Ferries I, που δρομολογήθηκε το 2024 στη γραμμή Πειραιάς – Αγία Μαρίνα – Ύδρα, και αυτό με μεγάλη επιτυχία, ανοίγοντας την γραμμή προς την διασύνδεση της Αίγινας με τα άλλα νησιά του Σαρωνικού.

Φέτος πήρε σειρά το Magic Sea Ferries II, το οποίο θεωρείται το νεότερο, μεγαλύτερο και ταχύτερο ταχύπλοο της ελληνικής ακτοπλοΐας μήκους 42 μέτρων και ταχύτητα 39 κόμβων (!) που θα μεταφέρει με άνεση 48 επιβάτες σε διακεκριμένη θέση και 295 επιβάτες σε οικονομική θέση.

Επιπλέον, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά συμβάλλουν στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμων, συνεισφέροντας έτσι στην προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.
Αλλά, ας επισημανθεί το σημαντικότερο: Η Magic Sea Ferries φιλοδοξεί – έχει ήδη αιτηθεί – να σπάσει οριστικά την απομόνωση της Αίγινας από τα άλλα νησιά του Αργοσαρωνικού, ξεκινώντας (η μάλλον καλύτερα διεκδικώντας…) από την 1η Μαΐου 2025 καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Πειραιά – Αγία Μαρίνα – Μέθανα – Πόρο – Ύδρα – Σπέτσες, αναβιώνοντας το …παλιό «πρωινό γαλατάδικο».

Θα το καταφέρει; Οι πληροφορίες του SM λένε…ίσως, μπορεί, αλλά σίγουρα θα μπορέσει από τον Μάιο του 2026, όταν θα έχει αρθεί οριστικά η ρήτρα (Νοέμβριο 2025) των λεγόμενων «εκπρόθεσμων δρομολογίων»…
Σε κάθε περίπτωση, ο ερχομός της οικογένειας Γιαλόζογλου εντείνει τον ανταγωνισμό και δεν αφήνει αδιάφορο τον εφοπλιστή Μάριο Ηλιόπουλο, της Sea Jets, ο οποίος έχει αναθερμάνει το ενδιαφέρον του για τις γραμμές του Σαρωνικού και ήδη έχει δηλώσει την δρομολόγηση του ταχύπλοου σκάφους Super Cat Jet με αφετηρία το λιμάνι στο Πόρτο Χέλι, για την αναβίωση της παλιάς γραμμής Πόρτο Χέλι – Ερμιόνη – Σπέτσες – Ύδρα – Πόρο - Πειραιά. Υπόψη ότι το Πόρτο Χέλι με τη Μεγάλη Μαρίνα έχει αναβαθμιστεί σε μεγάλο λιμάνι του Νότιου Σαρωνικού.


To φλερτ με τον Ηλιόπουλο…
Το Super Cat είναι επιβατηγό, έχει μήκος 32 μέτρα και πλάτος 10 μέτρα και μεταφέρει 394 επιβάτες. Η Sea Jets, είχε δρομολογήσει και στο παρελθόν πλοίο στο Σαρωνικό, αλλά αποχώρησε. Ωστόσο, διαθέτει γκισέ εξυπηρέτησης επιβατών μέσα στο λιμάνι.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος, είναι ένας υπολογιστής εφοπλιστής, ο οποίος δεν αφήνει περιθώρια αποτυχίας στα
δρομολόγια που σχεδιάζει, επικεντρώνοντας σε νέες συνδέσεις που προσελκύουν νέους επιβάτες στις γραμμές που εξυπηρετούν. Με την δρομολόγηση του Super Cat, μπορεί να επιλέξει να δημιουργήσει και κοινοπρακτικό σχήμα με την εταιρεία του Βασίλη Αγαπητού.


Επισημαίνεται ότι ο πατέρας του Βασίλη Αγαπητού, Αντώνης Αγαπητός, ο οποίος στο πρόσφατο παρελθόν
διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways, τώρα είναι πρόεδρος στην Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, ένας νέος συλλογικός φορέας ακτοπλοΐας όπου στηρίζει τα πλοία του Μάριου Ηλιόπουλου.
Ο Αντώνης Αγαπητός διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με τον Μάριο Ηλιόπουλο και οι φήμες που κυκλοφορούν
στην Ακτή Μιαούλη τους φέρνει σε μια μελλοντική συνεργασία στις γραμμές του Σαρωνικού.
Επισημαίνεται ότι η Alpfa Lines,που ιδρύθηκε το 2019 από τον Βασίλειο Α. Αγαπητό, θα δρομολογήσει και πάλι στη γραμμή Πειραιάς, Ύδρα, Σπέτσες, το καταμαράν Speed Cat I.

Ο Βασίλειος Αγαπητός, είναι γιος του Αντώνη Αγαπητού, που μαζί με τον αείμνηστο πατέρα του Βασίλειο, διαχειρίζονταν πλοία στην Αδριατική, στο Ιόνιο, στην Ικαρία-Σάμο και στη Δωδεκάνησα.


H οικογένεια Γιαλόζογλου…
Σύμφωνα με την τελευταία εκτίμηση του Forbes η εταιρεία των Γιώργου και Μάριου Γιαλόζογλου διαθέτει 29 ποντοπόρα πλοία, συνολικής αξίας 669,5 εκατ. δολαρίων.
O Μάριος Γιαλόζογλου, πρόσφατα, πούλησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, το δεξαμενόπλοιο της εταιρείας του, International Maritime Services, Nemo, ένα aframax, χωρητικότητας 106.000 dwt, κατασκευής 2008, έναντι 37,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το δεξαμενόπλοιο αγοράστηκε από την IMS, το έτος 2021 από την Teekay Tankers, πριν ο πόλεμος στην Ουκρανία εκτινάξει τους ναύλους και τις αξίες των πλοίων στα ύψη.
Ο Μάριος Γιαλόζογλου το αγόρασε με 16 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή αποκόμισε κέρδος άνω των 21,5 εκατομμυρίων δολαρίων!!!
Τον περασμένο Οκτώβριο, η IMS πούλησε επίσης ένα από τα παλαιότερα δεξαμενόπλοια της σε πολύ υψηλότερη τιμή από ό,τι το αγόρασε πριν από επτά χρόνια.
Οι Ναυλομεσιτικές πηγές της αγοράς στον Πειραιά ανέφεραν ότι ο πλοιοκτήτης πούλησε το Butterfly 46.000 dwt, κατασκευή 2004, για 18 εκατομμύρια δολάρια. Η IMS αγόρασε το πλοίο STX Shipbuilding από την
Transpetrol για περίπου 11,2 εκατομμύρια δολάρια.

Η αντεπίθεση της Attica, της Hellenic και της Saronic Ferries…
Τα δύο προγράμματα που ήδη εξυπηρετούν την Αίγινα, το Αγκίστρι, τα Μέθανα, τον Πόρο, την Ύδρα, τις Σπέτσες, την Ερμιόνη και το Πόρτο Χέλι, η Hellenic Seaways με τα ταχύπλοα σκάφη και η Saronic Ferries με συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, επισπεύδουν την ανανέωση τους. τους με νεώτερα, μεγαλύτερα και ταχύτερα πλοία.
H Hellenic Seaways, η μεγάλη θυγατρική εταιρεία της Attica Group, διαθέτει τα περισσότερα ταχύπλοα στις
γραμμές του Αργοσαρωνικού, τα τρία σύγχρονα Aero I, 2, 3 και τα Flying Cat 3, Flying Cat 4, Flying Cat 5 και Flyingcat 6.
Αλλά, το σημαντικότερο είναι ότι η εταιρεία έχει συμφωνήσει για τη ναυπήγηση τριών AERO νεότερης γενιάς, δύο μεταφορικής ικανότητας 400 επιβατών και μια μεταφορικής ικανότητας 250 επιβατών, με μεγαλύτερες ταχύτητες που θα προσεγγίζουν τους 39 κόμβους!
Τα νέα ταχύπλοα θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα που εκτελούν δρομολόγια συνδέοντας τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μειώνοντας το κόστος συντήρησης και την κατανάλωση καυσίμων, καθώς θα ανανεώσουν
σημαντικά τον στόλο των ταχύπλοων σκαφών του Αργοσαρωνικού.
H Saronic Ferries, των Γιώργου Παπαϊωαννίδη, Ιωσήφ Λεφάκη και Παρασκευά Τσάγκαρη έχει προγραμματίσει να δρομολογήσει τα πέντε επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της: το «Απόλλων», το «Αχαιός», το «Ποσειδών Ελλάς», το «Φοίβος» και το «Αντιγόνη» στη Γραμμή Πειραιά – Αίγινα – Μέθανα – Πόρο. Ενώ, η εταιρεία έχει ήδη αγοράσει και επισκευάζει το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Yabousa, το οποίο θα δρομολογήσει προς το τέλος του τρέχοντος έτους.
Το πλοίο ανήκε στην Seikan Ferries, με ΙΜΟ 9221243, το οποίο είναι κατασκευασμένο το 2000, έχει μήκος 100,50 μέτρα μήκος και πλάτος 15,90 μέτρα και ταξίδεψε με τη σημαία Παναμά. Η χωρητικότητα του είναι 4.684 τόνους γκρος.
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 στο ναυπηγείο Hakodate Dock Co Ltd στο Hakodate της Ιαπωνίας και
διαθέτει δύο κύριες μηχανές NKK Pielstick 6 PC2-6L (5884 KW), που του δίνουν υπηρεσιακή ταχύτητα 16,7
κόμβων, έχει δυο τιμόνια, stabilizer και πλωριό προπελάκι.
Επίσης η Saronic Ferries, έχει σχεδιάσει ένα πλοίο που θα κινείται με ηλεκτρική ενέργεια αποθηκευμένη σε μπαταρίες. Τα στελέχη της ήδη αναζητούν ναυπηγείο και χρηματοδότηση προκειμένου να δημιουργήσουν το μεγαλεπήβολο επενδυτικό τους πλάνο. Η δρομολόγηση του πρώτου ηλεκτρικού πλοίου θα
φέρει επανάσταση στη γραμμή του Σαρωνικού και κυρίως στη γραμμή Πειραιά – Αίγινα, για το οποίο είναι
σχεδιασμένο.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι τα πλοία της Saronic Ferries έκαναν πρόσφατα εντυπωσιακή εμφάνιση με εντελώς μοντέρνο ντιζάιν που αποκαλύπτει τη νέα εταιρική της ταυτότητα.


Ο «Αρτέμης» είναι το νέο σήμα της εταιρείας…
Ο «Αρτέμης», ο νέος μας συνταξιδιώτης, αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο στη νέα ταυτότητα του Σαρωνικού, το γνωστό θαλασσοπούλι που συντροφεύει πάντα τα πλοία της στην πορεία τους προς την Αίγινα, το Αγκίστρι, τα Μέθανα και τον Πόρο.
Με νέα χρώματα, νέο λογότυπο και έναν αέρα ανανέωσης, η εταιρεία εγκαινιάζει ένα μέλλον γεμάτο καινοτομία και βιώσιμη ανάπτυξη, παραμένοντας πιστή στις αξίες της.

 

Και νέα φέρυ για την Αίγινα…
Στη γραμμή, Πειραιάς – Αίγινα, θα δρομολογηθούν και τα οχηματαγωγά πλοία “Πανόραμα”, της Smart Lines, “Ελένη”, της “ΑEGINA FERRIES” το “Νήσος Αίγινα” της “SAN LORENTZO FERRIES”. Επίσης, η «ΡΕΜΕΤΖΟ» Ναυτική Εταιρεία, έχει δηλώσει ότι θα ξεκινήσει δρομολόγια με το αμφίπλωρο οχηματαγωγό πλοίο της «ΩΚΥΑΛΟΣ», το οποίο έχει μήκος 100 μέτρα, είναι χωρητικότητας 1000 επιβατών, μεταφέρει επίσης 160 ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα και ναυπηγήθηκε πρόσφατα στην Μαγνησία. Το πλοίο θα συνδέσει τον Πειραιά με την Αίγινα.
Το Flying Dolphin ΑΘΗΝΑ, που ανήκει στα “Ιπτάμενα Δελφίνια” θα εκτελέσει και φέτος δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς, Αγκίστρι, Αίγινα.


Έρχονται αυξήσεις από 1η Μαΐου…
‘Όπως ήδη επισημάνθηκε, το σκηνικό της ελληνικής ακτοπλοΐας, αλλάζει ραγδαία, από την επιβολή των υποχρεωτικών μέτρων, που ψήφισε και εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Με άλλα λόγια, η “πράσινη ναυτιλία”, φέρνει υποχρεωτικές αυξήσεις από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους
10 -12%% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για το Αιγαίο, 15% για την Κρήτη και για την Αδριατική από 12 έως 30%!
Αναλυτικότερα, από την 1η Μαΐου του 2025, δηλαδή σε λιγότερο από δύο μήνες, η Μεσόγειος γίνεται Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου. Με άλλα λόγια θα είναι υποχρεωτική η χρήση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες του καύσιμο MGO (Marine Gas Oil).
Η αλλαγή από το θείο, θα επιβαρύνει το κόστος της λειτουργίας των πλοίων και θα αυξηθούν σημαντικά τα
εισιτήρια των επιβατών και των οχημάτων.
Επίσης, η σταδιακή επέκταση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ - ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (Fuel EU Maritime Initiative) εκτιμάται ότι θα αυξηθεί περαιτέρω το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να αγοράζουν πιστοποιητικά και να κατατίθενται για το 40% έως το 2024, το 70% έως το 2025 και το 100% των εξακριβωμένων εκπομπών τους βάσει του εγγράφου MRV από το 2026.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ στο SM…
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, είναι απόλυτα κατηγορηματικός, όσον αφορά την πράσινη μετάβαση και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου και προσθέτει:
«Ο ακτοπλοϊκός μας στόλος στηρίζεται μέχρι σήμερα στις επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα. Οι αξιολογήσεις τα αμέσως επόμενα 3-5 χρόνια θα ξεπεράσουν το 1 δις ευρώ (ΕΕΝ) με τις υπό εξέλιξη ή σε προγραμματισμό επενδύσεων εργασιών περιβαλλοντικής αναβάθμισης υφιστάμενων πλοίων ή κατασκευής νέων πλοίων κατάλληλων για την ακτοπλοΐα, σύμφωνα με τις διατάξεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, αναδεικνύει την ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία των μονάδων αυτών στην οικονομία αλλά και των άλλων εγχώριων παροχής "παραναυτιλιακών" κλάδων».

Διαβάστε επίσης

Πρόγραμμα ψεκασμών για την καταπολέμηση των κουνουπιών τη Μ. Εβδομάδα στο Δήμο Τροιζηνίας – ΜεθάνωνΤΡΟΙΖΗΝΑ

Ψεκασμούς για την καταπολέμηση των κουνουπιών θα πραγματοποιήσει την Μεγάλη Εβδομάδα ο Δήμος Τροιζηνίας – Μεθάνων. Οι ψεκασμοί σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοίνωσε ο Δήμος Θα γίν...

Δήμος Τροιζηνίας - Μεθάνων: Ενημέρωση για ψεκασμούς κατά των κουνουπιών σε σημεία του δήμουΤΡΟΙΖΗΝΑ

O Δήμος Τροιζηνίας - Μεθάνων ενημερώνει πως από το Τμήμα Υγειονομικού και Περ/κου Ελέγχου, της Διεύθυνσης Υγειονομικού Ελέγχου Περ/κης Υγιεινής Π.Ε. Νήσων της Περιφέρειας Αττικής θ...

Δήμος Τροιζηνίας - Μεθάνων: Παράταση προθεσμίας πληρωμής λογαριασμών ύδρευσης ΤΡΟΙΖΗΝΑ

Σύμφωνα με ενημέρωση του Δήμου Τροιζηνίας - Μεθάνων, λόγω απρόβλεπτου προβλήματος της εταιρείας που έχει αναλάβει την εκτύπωση και διανομή των λογαριασμών ύδρευσης, δημιουργήθηκε κ...

Στον Δήμο Τροιζηνίας Μεθάνων το Κινητό Πράσινο Σημείο του προγράμματος The Green CityΤΡΟΙΖΗΝΑ

Στον Δήμο Τροιζηνίας Μεθάνων θα βρεθεί την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025 το Κινητό Πράσινο Σημείο του προγράμματος The Green City. Συγκεκριμένα το Κινητό Πράσινο Σημείο θα βρίσκεται :...

Δήμος Τροιζηνίας - Μεθάνων: Μια γιορτή αλληλεγγύης για τα παιδιά που μάχονται τον καρκίνοΤΡΟΙΖΗΝΑ

Ο Δήμος Τροιζηνίας-Μεθάνων προσκαλεί όλους τους κατοίκους σε μια συγκινητική εκδήλωση αφιερωμένη στα παιδιά που αντιμετωπίζουν τον καρκίνο. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί  το Σάββατ...

Στις Κυριακή 6 Απριλίου «Το Μεγάλο Μας Τσίρκο» ξανά στη σκηνή από τα παιδιά του Δημοτικού ΓαλατάΤΡΟΙΖΗΝΑ

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που είχε η παράσταση στη γιορτή του Δημοτικού Σχολείου Γαλατά, θα ανέβει για δεύτερη φορά στη σκηνή το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Το Μεγάλο Μας Τσίρκο» απ...

Περήφανη η Τροιζηνία για τη βράβευση των μαθητών του Γαλατά σε διεθνή διαγωνισμό ταινιώνΤΡΟΙΖΗΝΑ

Ο Δήμος Τροιζηνίας-Μεθάνων εκφράζει θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού Γαλατά του σχολικού έτους 2023-2024 και στις δασκάλες τους κα Αθανασιάδου Ισιδώρα και κα Κουτ...

Δήμος Τροιζηνίας-Μεθάνων: Πρόσληψη 14 ατόμων με σύμβαση εργασίας ΙΔΟΧΤΡΟΙΖΗΝΑ

Την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, δεκατεσσάρων  ατόμων για την κάλυψη αναγκών ανταποδοτικού χαρακτήρα ανακοίνωσε ο Δήμος Τροιζηνίας-Μεθάνων. Οι ...