Θεατρική Σκηνή Τροιζηνίας: Επιστρέφει στη σκηνή με τον "Ταρτούφο" του Μολιέρου
Χαρμόσυνα τα νέα για τον Πολιτισμό της Τροιζηνίας. Με τον "Ταρτούφο" του Μολιέρου, επιστρέφει στο σανίδι - μετά από 11 χρόνια - η Θεατρική Σκηνή Τροιζηνίας.
Όπως ανακοίνωσε ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου, η σκηνοθέτης και "ψυχή" της Θεατρική Σκηνής Τροιζηνίας, Τζίνα Κουλαρμάνη, από τον Νοέμβριο έχουν ξεκινήσει οι πρόβες για την αγαπημένη κωμωδία του Μολιέρου.
Σύμφωνα με την κ. Κουλαρμάνη, η παράσταση προγραμματίζεται να δοθεί σε δύο μήνες από σήμερα.
Η Θεατρική Σκηνή Τροιζηνίας
Η «Θεατρική Σκηνή Τροιζήνας», ιδρύθηκε το 2003 με σκοπό την οργάνωση και πραγματοποίηση θεατρικών και καλλιτεχνικών παραστάσεων στην ευρύτερη περιοχή της Τροιζηνίας.
Τα μέλη της είναι ενεργοί πολίτες της περιοχής που εδώ και χρόνια συμμετέχουν αφιλοκερδώς στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μέσα από τοπικούς φορείς και συλλόγους.
Στόχος της Θ.Σ.Τ είναι η πολιτιστική αναβάθμιση του τόπου και η ευαισθητοποίηση των κατοίκων σε σχέση με την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία σε όλες της τις εκφάνσεις και μορφές.
Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο αμφιθέατρο του Γυμνασίου Γαλατά που από την κατασκευή του κι ύστερα, θεωρείται «πνεύμονας» ζωής στις προσπάθειες του συλλόγου.
Ο "Ταρτούφος" του Μολιέρου
Ο Ταρτούφος, γράφτηκε στα 1664 και παίχτηκε για πρώτη φορά (οι τρεις πρώτες πράξεις του) στο πλαίσιο καθιερωμένων εορτασμών-φεστιβάλ που συνήθιζε να διοργανώνει ο Βασιλιάς Λουδοβίκος ο 14ος στις Βερσαλλίες. Αμέσως προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Ο κλήρος αναγνώρισε το ίδιο του το πρόσωπο πίσω από την οξύτατη σάτιρα κατά της θρησκοληψίας και της υποκρισίας και -με την συμπαράσταση της βασιλομήτορος- δεν δίστασε με διάταγμα που εξέδωσε ο Αρχιεπίσκοπος των Παρισίων να απαγορεύσει ρητά στους πιστούς της Μητροπόλεώς του “να διαβάσουν ή να ακούσουν να απαγγέλεται η εν λόγω κωμωδία είτε δημόσια, είτε ιδιωτικά, επι ποινή αφορισμού”. Παρά τις αιτήσεις του προς τον Λουδοβίκο, τις περικοπές που έκανε στο έργο του και την προσωρινή αλλαγή του τίτλου, μεσολάβησαν 5 χρόνια προσπαθειών, έντονων απογοητεύσεων και αφορισμών, ώσπου να επιτραπεί τελικά στον Μολιέρο να το παρουσιάσει (χωρίς περικοπές) στις 5 Φεβρουαρίου του 1669.