Συναγερμός σήμανε το πρωί της Τετάρτης 20 Μαΐου 2026 στις Σπέτσες, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά στον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) του νησιού. Η έγκαιρη κινητοποίηση και ο συντονισμός των δυνάμεων απέτρεψαν τα χειρότερα, με το συμβάν να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά πριν πάρει επικίνδυνες διαστάσεις.
Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από τον Δήμο Σπετσών, η αντίδραση του κρατικού μηχανισμού και των τοπικών δυνάμεων ήταν άμεση. Χάρη στα γρήγορα αντανακλαστικά των υπηρεσιών του Δήμου, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, αλλά και της πολύτιμης συνδρομής των πυροσβεστικών δυνάμεων του εθελοντικού κλιμακίου του νησιού, η εστία περιορίστηκε γρήγορα.
Καταλυτικό ρόλο στην κατάσβεση έπαιξαν και οι χειριστές των μηχανημάτων έργου, οι οποίοι επιχείρησαν αμέσως στο πεδίο, δημιουργώντας ζώνες και βοηθώντας τις επίγειες δυνάμεις να θέσουν τη φωτιά υπό πλήρη έλεγχο μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως υπογραμμίζεται στην ίδια ενημέρωση του Δήμου, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές αναμένεται να διενεργηθεί πλήρης και εξονυχιστικός έλεγχος προκειμένου να πέσει άπλετο φως στα ακριβή αίτια που προκάλεσαν την πυρκαγιά.
«Θα μπει τάξη» – Το ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα του Δήμου Σπετσών
Η Δημοτική Αρχή, μέσω της σχετικής ανακοίνωσής της αμέσως μετά το συμβάν, επέλεξε να στείλει ένα ιδιαίτερα αυστηρό και αποφασιστικό μήνυμα, αφήνοντας αιχμές για τη σκοπιμότητα του περιστατικού. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά:
«Τέτοιες ενέργειες δεν πρόκειται να μας αποπροσανατολίσουν, αντιθέτως, μας δίνουν το κίνητρο να προχωρήσουμε ακόμη πιο αποφασιστικά. Θα συνεχίσουμε χωρίς φόβο το έργο μας για να τακτοποιήσουμε την κατάσταση στον ΣΜΑ».
Η διοίκηση του Δήμου δεσμεύτηκε στους πολίτες ότι η εικόνα της περιοχής θα αλλάξει ριζικά το αμέσως επόμενο διάστημα, βάζοντας οριστικό τέλος σε παθογένειες του παρελθόντος. «Ο ΣΜΑ θα αλλάξει. Θα μπει τάξη, θα υπάρχει ελεγχόμενη πρόσβαση και, πάνω απ’ όλα, σεβασμός στον τόπο μας και στους νησιώτες συνδημότες μας», καταλήγει η επίσημη ενημέρωση.
Προσωρινή Αναστολή Αποκομιδής Ογκωδών Αντικειμένων
Ο Δήμος Σπετσών ενημερώνει τους πολίτες ότι, λόγω του σημερινού περιστατικού πυρκαγιάς στον χώρο διαχείρισης, αναστέλλεται προσωρινά η αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας από τις Αρμόδιες Αρχές για τα αίτια της πυρκαγιάς.
Παρακαλούνται οι πολίτες:
•? ?Να μην εναποθέτουν ογκώδη αντικείμενα (έπιπλα, στρώματα, ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ.) σε κοινόχρηστους χώρους ή δίπλα στους κάδους.
•? ?Να αναβάλουν τυχόν προγραμματισμένες απορρίψεις και εργασίες κλαδέματος μέχρι νεότερης ανακοίνωσης.
Θα ακολουθήσει νέα ενημέρωση για την επανέναρξη της υπηρεσίας, μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες.
Ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία σας.
Η Αντιδήμαρχος Καθαριότητας
Στόφυλα Παρασκευή