Πόρος: Η αντιπολίτευση καταγγέλλει «νέα ήθη στη διαχείριση του λιμανιού» – Saronic Magazine

Πόρος: Η αντιπολίτευση καταγγέλλει «νέα ήθη στη διαχείριση του λιμανιού»

Η αντιπολίτευση του Δήμου Πόρου, μέσω ανάρτησης της παράταξης «Καθαρή Πορεία» στα σόσιαλ, αποκαλύπτει ένα σκηνικό πλήρους αναστροφής των προηγούμενων πολιτικών διαφάνειας και ισονομίας στη διαχείριση του λιμανιού.

Σε νέα ανακοίνωσή της, η παράταξη καταγγέλλει ότι η σημερινή δημοτική αρχή έχει εγκαταλείψει τον ηλεκτρονικό κανονισμό θέσεων ελλιμενισμού – ο οποίος είχε επιβάλει τάξη και δικαιοσύνη – και αντ’ αυτού εφαρμόζει ένα σύστημα αυθαιρεσίας και μη διαφανών αποφάσεων.

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, σύμφωνα με την «Καθαρή Πορεία», αποφασίζει μόνος του ποια σκάφη δένουν και πού, αγνοώντας κριτήρια προτεραιότητας και αφήνοντας εκατοντάδες μέτρα προβλήτας άδεια σε ζώνες υψηλής ζήτησης. Το αποτέλεσμα; Μειωμένος τζίρος για την τοπική οικονομία, μικρότερος αριθμός επισκεπτών, και μια επιστροφή στις πρακτικές του παρελθόντος που πλήττουν το νησί οικονομικά και αμαυρώνουν την εικόνα του.

 

Διαβάστε την ανακοίνωση της "Καθαρής Πορείας": 

 

 

"«ΜΟΥΤΖΟΥΒΗΣ - MARINE»: ΝΕΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ
Ούτε 2 χρόνια δεν χρειάστηκαν για να γκρεμίσει η δημοτική αρχή Κουτουζή όσα έχτιζε 9 χρόνια η δημοτική αρχή Δημητριάδη αναφορικά με την διαφάνεια και την ισονομία στην λειτουργία του λιμανιού του Πόρου.
Θυμίζουμε ότι μέχρι το 2014 στο λιμάνι δεν ίσχυε κανένας κανόνας αναφορικά με τις θέσεις και τους τρόπους ελλιμενισμού των σκαφών με συνέπεια να επικρατεί η άγρα πελατών και ο αθέμιτος ανταγωνισμός.
Τα φαινόμενα αυτά περιορίστηκαν ριζικά την περίοδο 2015-2023 μετά από μεγάλη προσπάθεια και σημαντικές παρεμβάσεις του Δημ. Λιμ. Ταμείου, με κρισιμότερη την θέσπιση το 2019 Κανονισμού καθορισμού θέσεων ελλιμενισμού ανά ζώνη και ανά τύπο σκάφους, η εφαρμογή του οποίου επέβαλε τάξη και διαφάνεια στο λιμάνι μοιράζοντας ισότιμα την πελατεία από τα κότερα σε όλη την τοπική οικονομία.
Υπήρχαν βέβαια κάποιοι λίγοι που ποτέ δεν αποδέχτηκαν τους κανόνες και συνέχισαν να εξασκούν πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των συναδέλφων τους. Οι άνθρωποι αυτοί σήμερα βρίσκονται στο απυρόβλητο, λύνοντας και δένοντας (κυριολεκτικά) χωρίς πλέον να μπορεί να τους μιλήσει κανείς, μιας που -ως γνωστόν- έβαλαν πλάτη το 2023 για να εκλεγεί η σημερινή δημοτική αρχή.
Παράλληλα, οι κανόνες που θεσπίστηκαν την προηγούμενη περίοδο έχουν καταργηθεί στην πράξη και πλέον ο μόνος κανόνας είναι ότι ο Πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. υποδεικνύει ποια σκάφη ελλιμενίζονται στο λιμάνι και σε ποιο ακριβώς σημείο.
Πλέον, σε όλο και περισσότερες ζώνες του λιμανιού τοποθετείται από το Δ.Λ.Τ. κόκκινη κορδέλα που απαγορεύει την πρόσδεση και όσα σκάφη φτάνουν στο λιμάνι ενημερώνονται προφορικά ότι δεν μπορούν να δέσουν γιατί δεν έχουν στείλει e-mail.
Έτσι, στο λιμάνι δένουν μόνο όσα σκάφη έχουν στείλει e-mail και η αίτησή τους έχει εγκριθεί.
Με ποια διαδικασία εγκρίνονται όμως οι αιτήσεις;
Αξιολογούνται από τον Πρόεδρο του ΔΛΤ ο οποίος με ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ τις απορρίπτει ή τις εγκρίνει, υποδεικνύοντας στο κάθε σκάφος το σημείο πρόσδεσης που εκείνος διαλέγει.
Έτσι, κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν ο Πρόεδρος τηρεί απαρέγκλιτα το μοναδικό αντικειμενικό κριτήριο για την έγκριση ή απόρριψη των αιτήσεων, δηλαδή εκείνο της προτεραιότητας ανά ζώνη.
Αν υπήρχε διαφάνεια, βέβαια, θα ξέραμε και κανείς δεν θα μπορούσε να κάνει καμία κακή υπόθεση!
Επιπλέον, κατά την υπόδειξη των θέσεων, ο Πρόεδρος συχνά ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ο ίδιος τον Κανονισμό υιοθετώντας κριτήρια κατανομής των σκαφών που κανείς δεν ξέρει ποια είναι…
Αρχικά το μέτρο εφαρμόστηκε μόνο για σκάφη άνω των 20μ στην ζώνη της «παλιάς Αγροτικής» και στην συνέχεια επεκτάθηκε παντού ανάλογα με τις καθημερινές εμπνεύσεις του Προέδρου.
Τονίζεται ότι η διαδικασία αυτή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΜΕΝΗ.
Ακόμα σοβαρότερο πρόβλημα από την αδιαφάνεια της διαδικασίας, όμως, είναι η ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ της.
Για πρώτη φορά φέτος τον Αύγουστο είδαμε επανειλημμένα εκατοντάδες μέτρα του λιμανιού να είναι άδεια σε μέρες και ώρες αιχμής και στην θέση των σκαφών να βρίσκονται κόκκινες κορδέλες.
Αυτό που συμβαίνει είναι ότι το λιμάνι μένει ΑΔΕΙΟ μέχρι αργά το βράδυ καθώς δεν υπάρχει ανάγκη να έρθει κανείς έγκαιρα για να προλάβει θέση. Και δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε ότι ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΜΟΥ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ στην τοπική αγορά.
Επίσης, ακόμα και το βράδυ πολλές θέσεις παραμένουν ΚΕΝΕΣ, αφού αρκετά σκάφη τις δεσμεύουν με e-mail και τελικά δεν έρχονται χωρίς να υφίστανται καμία συνέπεια.
Επιπλέον, εξαιτίας της νέας διαδικασία έχει μειωθεί αισθητά το ποσοστό των μικρών ιστιοπλοϊκών που δένουν στο λιμάνι και την θέση τους έχουν πάρει μεγαλύτερα επαγγελματικά σκάφη, τα οποία έρχονται τακτικά στο νησί και το πλήρωμά τους γνωρίζει την διαδικασία, σε αντίθεση με τους καπετάνιους των ιστιοπλοϊκών.
Όμως, τα επαγγελματικά σκάφη με πλήρωμα ΔΕΝ κάνουν τζίρο στα μαγαζιά όσο τα μικρά ιστιοπλοϊκά, καθώς παρέχουν στους επιβάτες φαγητό μέσα στο σκάφος. Επιπλέον είναι φαρδύτερα, με συνέπεια ο αριθμός των σκαφών που δένουν συνολικά στο λιμάνι να είναι μικρότερος και το ίδιο ο συνολικός αριθμός επισκεπτών του νησιού, αλλά και τα έσοδα του ΔΛΤ (οι χρεώσεις λιμενικών τελών γίνονται με βάση μόνο το μήκος).
Σημειώνεται επίσης ότι οι τεχνικές του λιμανιού στην πασσαλωτή προβλήτα και στη νέα προβλήτα στην περιοχή του πρ. ΟΤΕ δεν επιτρέπουν την πρόσδεση τόσο μεγάλων σκαφών, με συνέπεια να τίθεται και ζήτημα ασφαλείας. Τέλος, τα επαγγελματικά σκάφη κάνουν μεγάλη σπατάλη νερού για πλύσιμο των καταστρωμάτων τους, σε αντίθεση με τα ιστιοπλοϊκά.
Βέβαια, όπως αναγράφεται στην ιστοσελίδα του ΔΛΤ από τις 28.7.2025, «η παροχή ύδατος παρέχεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις επείγοντος κατόπιν αξιολόγησης του αιτήματος από το ΔΛΤ Πόρου». Ακόμα και για το ποια σκάφη παίρνουν νερό, δηλαδή, αποφασίζει ο Πρόεδρος!
Με όλους τους παραπάνω τρόπους, η σημερινή δημοτική αρχή έχει καταφέρει να καταστρέψει την καλή φήμη και την αξιοπιστία του λιμανιού μας που χτίστηκαν με τόσο κόπο τα προηγούμενα χρόνια."
 

Διαβάστε επίσης

Με τη μαγεία της Νατάσσας Μποφίλιου ολοκληρώθηκαν τα «Συνοριακά της Νεότερης Ελλάδας» στον ΠόροΠΟΡΟΣ

Με μια αξέχαστη μουσική βραδιά, ο εορτασμός των «Συνοριακών της Νεότερης Ελλάδας» ολοκληρώθηκε την Κυριακή, 31 Αυγούστου 2025, στον Πόρο, με την εκπληκτική παρουσία της Νατάσσας Μπ...

Ρώσικος Ναύσταθμος: Διαμάντι στην κορώνα του Πόρου - Οι συναυλίες που άφησαν εποχή και αυτές που χάνονταιΠΟΡΟΣ

Η απόφαση της Δημοτικής Αρχής Πόρου να μεταφέρει τη συναυλία της Νατάσας Μποφίλιου από τον Ρώσικο Ναύσταθμο στην πλατεία Ηρώων, στα πλαίσια των «Συνοριακών της Νεότερης Ελλάδας», π...

«Συνοριακά»: Μια βραδιά συγκίνησης με την Χριστίνα Αλεξανιάν ως Ανζέλ Κουρτιάν στον ΠόροΠΟΡΟΣ

Μια βραδιά βαθιάς συγκίνησης και ιστορικής μνήμης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29 Αυγούστου στο κατάμεστο αμφιθέατρο του κτιρίου «Συγγρού» στον Πόρο, στα πλαίσια των εκδηλώσεων «...

Πόρος - «Καθαρή Πορεία»: «Για δεύτερη χρονιά φιάσκο με την συναυλία στο Ρώσικο»ΠΟΡΟΣ

Η παράταξη της μειοψηφίας του Δ.Σ. Πόρου "Καθαρή Πορεία", σχολίασε την απόφαση του Δήμου Πόρου να μεταφέρει την συναυλία της Νατάσας Μποφίλιου από τον Ρώσικο Ναύσταθμο στην πλατεία...