Με απόλυτη επιτυχία, θεσμική μεγαλοπρέπεια και κοσμοσυρροή πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 1 Ιουνίου τα εγκαίνια της διεθνούς έκθεσης Ζωγραφικής και Γλυπτικής «You Won’t Forget Her» της καταξιωμένης Γιαπωνέζας εικαστικού Kimiko Yoshida.
Η έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας και συνδιοργανώνεται με το Ίδρυμα Valmont, άνοιξε τις πύλες της στο πάντα φιλόξενο Ιστορικό Αρχείο - Μουσείο Ύδρας (ΙΑΜΥ), επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική θέση του νησιού στο επίκεντρο των παγκόσμιων πολιτιστικών δρώμενων. Η διάρκεια της έκθεσης θα εκτείνεται έως και τις 26 Ιουλίου 2026.
Ένας βαθύς διάλογος παράδοσης, φιλοσοφίας και ελληνικού μύθου
Η Kimiko Yoshida μάγεψε το εκλεκτό κοινό παρουσιάζοντας εντυπωσιακές αυτοπροσωπογραφίες, εμπνευσμένες από το έργο μεγάλων δασκάλων της τέχνης περασμένων αιώνων, χρησιμοποιώντας πρωτοποριακές και ευφάνταστες μεθόδους φωτογράφισης, οι οποίες πλαισιώθηκαν από εξαιρετικά γλυπτά έργα.
Η Πρόεδρος των ΓΑΚ/ΙΑΜ Ύδρας, κ. Ντίνα Αδαμοπούλου, καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους και εξήρε τη σημασία της βραδιάς, χαρακτηρίζοντάς την ως:
«...μία ξεχωριστή στιγμή πολιτιστικού διαλόγου ανάμεσα στην Ιαπωνία και στην Ελλάδα – δύο χώρες με βαθιά ιστορική μνήμη, ισχυρή αισθητική παράδοση και κοινή προσήλωση στην έννοια της πνευματικότητας της τέχνης».
Η κ. Αδαμοπούλου έκανε ιδιαίτερη μνεία στον Πρόεδρο της Valmont, Didier Guillon, ο οποίος αποτελεί διαχρονικό φίλο και συνεργάτη του Μουσείου εδώ και 14 χρόνια, έχοντας πάρει την πρωτοβουλία για μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες εκθέσεις του φορέα.
Από την πλευρά της, η συγκινημένη Kimiko Yoshida εξέφρασε τις θερμές της ευχαριστίες, τονίζοντας τον ισχυρό δεσμό της με τη χώρα μας:
«Η έκθεση αποτίει φόρο τιμής στον ελληνικό πολιτισμό, επειδή η μυθολογία, η ιστορία και ο ελληνικός πολιτισμός τέμνονται σε κάθε στροφή της ιστορίας της τέχνης».
Στο ίδιο κλίμα, ο μορφωτικός ακόλουθος της Πρεσβείας της Ιαπωνίας, κ. Takaaki Nemoto, ο οποίος εκπροσώπησε τον Πρέσβη, δήλωσε εντυπωσιασμένος από τη διοργάνωση και υπογράμμισε τις εξαιρετικές σχέσεις των δύο χωρών, καθώς και την πρόσφατη, στενή συνεργασία της Πρεσβείας με το ΙΑΜΥ.

Πλούσιο κέρασμα στην ειδυλλιακή ταράτσα και λαμπερές παρουσίες
Μετά το πέρας των ομιλιών, η βραδιά μεταφέρθηκε στην ειδυλλιακή ταράτσα του ΙΑΜΥ, όπου το Ίδρυμα VALMONT προσέφερε στους επισκέπτες ένα ωραιότατο κέρασμα με φόντο το νυχτερινό λιμάνι της Ύδρας.
Τα λαμπερά εγκαίνια τίμησαν με την παρουσία τους εξέχουσες προσωπικότητες της εκκλησίας, της πολιτικής, των γραμμάτων και των τεχνών. Ανάμεσά τους, παραβρέθηκε ο εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος, πρωτοπρεσβύτερος π. Ακίνδυνος Δαρδανός, ο πρώην Δήμαρχος Ύδρας κ. Κώστας Αναστόπουλος, ο Λυκειάρχης Ύδρας Δημήτρης Σαράντης, καθώς και η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ύδρας κ. Μαρία Κλαδάκη μαζί με τον σύζυγό της, ξενοδόχο κ. Πέτρο Κλαδάκη.

Το «παρών» έδωσαν επίσης ο γνωστός δημοσιογράφος κ. Κώστας Κόλμερ, η νομικός κ. Τζένη Μπαλτά, η συμβολαιογράφος Ύδρας κ. Δέσποινα Τσερκέζη, η συμβολαιογράφος Διδυμοτείχου κ. Μαίρη Τσερκέζη, καθώς και ο δικηγόρος κ. Κωνσταντίνος Ευστρατιάδης με τη σύζυγό του, Τέρψη. Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο φωτογράφος Κώστας Βέργας με τη σύζυγό του Δανάη, ο επιχειρηματίας και συγγραφέας κ. Στάθης Κορμέντζας με τη σύζυγό του Χριστιάννα, καθώς και οι διακεκριμένοι εικαστικοί Tom Powell, Πλάτων Αλέξης Χατζημιχάλης, Pascal Blondeau και Natacha Best. Στην εκδήλωση έδωσαν δυναμικό παρών πολλοί Υδραίοι συμπατριώτες, καθώς και πλήθος Ελλήνων και ξένων φίλων της Ύδρας που γέμισαν ασφυκτικά τους χώρους του Μουσείου.