ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η Πόντιση του υποθαλάσσιου: 2η μέρα- Πότε ολοκληρώνεται το έργο του αγωγού- Δείτε την τεχνική διαδικασία

Η πόντιση του υποθαλάσσιου αγωγού νερού της Αίγινας ήδη ξεκίνησε και έτσι σήμερα Κυριακή διανύουμε την δεύτερη μέρα, κατά την οποία από χθες το Saronic Magazine επισήμανε, επρόκειται να δρομολογηθεί η πόντιση του δεύτερου τμήματος (καλαμιού) του  αγωγού μήκους 2 χιλιομέτρων.Όπως πληροφορούμαστε, η 2η μέρα της πόντισης κύλησε ομαλά, υπό την άγρυπνη παρακολούθηση της εταιρείας κατασκευής και των αρμόδιων στελεχών της Αντιπεριφέρειας Νήσων, με επικεφαλής την κ Βάσω Θεοδωρακοπούλου. Μια ορισμένη ζημιά που σημειώθηκε αργά το βράδι του Σαββάτου, ευτυχώς αντιμετωπίστηκε με επιτυχία και έτσι η διαδικασία της πόντισης του αγωγού συνεχίστηκε και σήμερα ανεμπόδιστα... 

Αλλά, ας κάνουμε μια αναδρομή: Η διαδικασία της πόντισης του υποθαλάσσιου αγωγού υδροδότησης της Αίγινας με πόσιμο νερό ΕΥΔΑΠ, ο οποίος αγωγός μας έρχεται από την Περάνι της Σαλαμίνας, ξεκίνησε το Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020 με την πόντιση ενός μικρού τμήματος αγωγού, παρουσία του Περιφερειάρχη Γ.Πατούλη, της Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Β.Θεοδωρακοπούλου και του Δήμαρχου Αίγινας Γ.Ζορμπά. Επρόκειτο για  μια διαδικασία που είχε κατά βάση συμβολικό και πειραματικό χαρακτήρα, αφού το κανονικό ραντεβού για το ξεκίνημα της ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΝΤΙΣΗΣ θα εδίδετο για αργότερα, ανάλογα πάντα με το τι θα επέτρεπαν οι καιρικές συνθήκες του Χειμώνα. 

                        Πότε ολοκληρώνεται η πόντιση, πότε θα τρέξει νερό...

Η πόντιση ως γνωστόν τεχνικά συνοδεύεται από μια επίπρόσθετη εργασία προστασίας του αγωγού από την κυματική δράση με τα ειδικά κατασκευασμένα τσιμεντοστρώματα.  Ας υπενθυμίσουμε δε ότι ο αγωγός έχει μήκος 14 χιλιομέτρων και αναμένεται να έχει ποντιστεί - με βάση το νέο προγραμματισμό και φυσικά πάντα καιρού επιτρέποντος - στα τέλη του Απριλίου 2021, το αργότερο στα μέσα Μαίου - ενώ τα προστατευτικά τσιμεντοστρώματα θα έχουν τοποθετηθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου του 2021. Τούτο σημαίνει, πολύ απλά, ότι ο υποθαλάσσιος αγωγός νερού για την Αίγινα θα είναι έτοιμος για να ανοίξουμε τις βάνες από τα μέσα του φετινού καλοκαιριού έως το αργότερο στις 31 Σεπτεμβρίου του 2021, οπότε και λήγει η σύμβαση του εργολάβου κατασκευαστή του έργου. 

 

                                          Η τεχνική της πόντισης του αγωγού

Αναδημοσιεύουμε ένα πολύ ενδιαφέρον και τεχνικά ενημερωμένο μέρος του ρεπορτάζ του συνάδελφου Γιώργου Λάλιου από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" το οποίο βασίστηκε σε δηλώσεις ειδικών της εταιρείας κατασκευής του έργου: 

«Πρόσφατα ολοκληρώθηκε ειδική γεωφυσική έρευνα που πραγματοποίησε για λογαριασμό μας το Πανεπιστήμιο Πατρών. Πλέον έχουμε πλήρη εικόνα για τη γεωγραφία του πυθμένα, αλλά και τα πετρώματά του έως και 20 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του βυθού», εξηγεί ο κ. Α. Πετρόπουλος, υπεύθυνος του έργου. Οπως εξηγεί, το μέγιστο βάθος στο οποίο θα φθάσει ο αγωγός είναι 95 μέτρα.

Ποια είναι η διαδρομή που θα ακολουθήσει ο αγωγός; Οπως εξηγεί ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Δημήτρης Κωνσταντινίδης, τα υποθαλάσσια πρανή της Σαλαμίνας είναι απότομα και φθάνουν σύντομα στα 90 μέτρα. Στη συνέχεια και μέχρι τη νησίδα Λαγούσες, ο βυθός είναι μαλακός, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Στο τελικό τμήμα, από τις Λαγούσες έως την Αίγινα τα βάθη είναι μικρότερα (50-60 μέτρα) και οι κλίσεις του πυθμένα ήπιες. «Επειδή ο πυθμένας έχει διάφορες ανωμαλίες, την περίοδο αυτή σχεδιάζουμε τη βέλτιστη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσει», εξηγεί.

«Κλασική τεχνική»

Ο αγωγός, μήκους 14 χλμ. θα κατασκευαστεί έως τις αρχές του καλοκαιριού στο εργοστάσιο της εταιρείας PipeLife στη Θήβα. Θα κατασκευαστεί από πολυαιθυλένιο τρίτης γενιάς, που είναι πιστοποιημένο για μεταφορά πόσιμου νερού, θα έχει διάμετρο 63 εκατοστών, πάχος 47-47 χιλιοστά και μπλε χρώμα (κάτι που ζητήθηκε από τις προδιαγραφές του έργου). «Η πόντισή του θα γίνει με μια κλασική τεχνική, που χρησιμοποιείται επί πολλά χρόνια σε ανάλογα έργα», εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης. «Λόγω του υλικού κατασκευής του, ο αγωγός επιπλέει ακόμα κι αν γεμίσει με νερό. Ετσι ανά τακτές αποστάσεις του προστίθενται έρματα, δηλαδή δακτυλίδια από σκυρόδεμα. Το βάρος τους είναι τέτοιο που ο αγωγός εξακολουθεί να πλέει όσο είναι άδειος, αλλά μόλις γεμίσει με νερό βυθίζεται και συγκρατείται στον βυθό. Μόλις λοιπόν αρχίσει να γεμίζει με νερό και να κάμπτεται, συνδέουμε το επόμενο κομμάτι αγωγού (7 κομμάτια των 2 χλμ.) και συνεχίζουμε».

Μόλις ο αγωγός ακουμπήσει στον βυθό, θα καλυφθεί με εύκαμπτα στρώματα από σκυρόδεμα, που θα δημιουργήσουν μια «κουβέρτα», η οποία θα τον προστατεύει από τις τράτες. Η θέση του αγωγού θα εμφανίζεται στους θαλάσσιους χάρτες, ώστε να μην κινδυνεύει από βαριές άγκυρες πλοίων. Οπως εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης, η εταιρεία έχει ανάλογη εμπειρία από την πόντιση του αγωγού που συνέδεσε τη νήσο Ρεβυθούσα με τα Μέγαρα και την τοποθέτηση υποθαλάσσιων αγωγών σε διάφορα έργα.

 

 

Διαβάστε επίσης

Aίγινα: Η  Δέσποινα Βανδή και ο Γιώργος Καπουτζίδης στην Αίγινα με την εκπομπή My GreeceΑίγινα

Η εκπομπή  My Greece του  τηλεοπτικού σταθμού Mega με  παρουσιάστρια  τη Δέσποινα Βανδή βρίσκεται από την περασμένη Πέμπτη στην Αίγινα  για  τα γυρίσματα ενός ακόμα επεισοδίου της ...

Επίσκεψη υφυπουργού Ναυτιλίας Κώστα Κατσαφάδου στο γραφείο Δημάρχου ΑϊγιναςΑίγινα

Τον Υφυπουργό Ναυτιλίας κ. Κώστα Κατσαφάδο υποδέχτηκε χθες Παρασκευή 9 Απριλίου 2021 στο γραφείο του ο Δήμαρχος Αίγινας κ. Γιάννης Ζορμπάς, παρουσία των Αντιδημάρχων κ.κ. Δημήτρη Κ...

Συμβαίνει τώρα! - Ξεκίνησε στις 5 το απόγευμα η πόντιση του υποθαλάσσιου αγωγού από την Σαλαμίνα στην ΑίγιναΑίγινα

Σήμερα ειναι η ιστορική μέρα για το νησί της Αίγινας. Η διαδικασία πόντισης του υποθαλάσσιου αγωγού του νερού, από το Περάνι της Σαλαμίνας στο Λεόντι της Αίγινας – σήμερα απόγευμα ...