Με μεγάλη συμμετοχή και ιδιαίτερη ανταπόκριση από την τοπική κοινωνία ολοκληρώθηκε η διήμερη δράση ενημέρωσης και προληπτικού ελέγχου για την άνοια και τη νόσο Alzheimer στην Αίγινα, που διοργάνωσε ο Δήμος Αίγινας σε συνεργασία με το Νοσοκομείο Αιγίνης «Ο Άγιος Διονύσιος» και την Εταιρεία Alzheimer Αθηνών.
Η πρωτοβουλία περιλάμβανε ενημερωτικές ομιλίες και δωρεάν τεστ μνήμης για πολίτες άνω των 60 ετών, με στόχο την έγκαιρη ανίχνευση γνωστικών διαταραχών, την πρόληψη και την ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από τη νόσο Alzheimer και τις μορφές άνοιας.
Οι ενημερωτικές ομιλίες πραγματοποιήθηκαν στο Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας και απευθύνονταν, τόσο σε επαγγελματίες υγείας, όσο και στο ευρύ κοινό. Ειδικοί επιστήμονες από την Εταιρεία Alzheimer Αθηνών παρουσίασαν σύγχρονα δεδομένα και πρακτικές προσεγγίσεις για τη διαχείριση της νόσου και τη διατήρηση της γνωστικής υγείας.
Η νευρολόγος – ψυχίατρος κ. Παρασκευή Σακκά ανέπτυξε την εικόνα της άνοιας στην Ελλάδα σήμερα, ενώ η νευρολόγος κ. Φαίδρα Καλλίγερου αναφέρθηκε στις δυνατότητες πρόληψης και στους παράγοντες που συμβάλλουν στη διατήρηση της γνωστικής υγείας.
Στη συνέχεια, οι ψυχολόγοι κ. Αντωνία Σκανδαλή και κ. Κωνσταντίνα Τσιφλικιώτη παρουσίασαν τις ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις που μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ατόμων με άνοια, ενώ η κοινωνική λειτουργός και επιστημονικά υπεύθυνη της Κινητής Μονάδας Alzheimer κ. Ειρήνη Βαμβακάρη ανέλυσε τις διαθέσιμες δομές και υπηρεσίες υποστήριξης για ασθενείς και φροντιστές.
Παράλληλα, στο Νοσοκομείο Αιγίνης «Ο Άγιος Διονύσιος» πραγματοποιήθηκαν δωρεάν τεστ μνήμης, με τη συμμετοχή δεκάδων κατοίκων του νησιού. Η ανταπόκριση των πολιτών ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, με περισσότερους από πενήντα συμπολίτες να συμμετέχουν στον προληπτικό έλεγχο, γεγονός που ανέδειξε την ανάγκη για αντίστοιχες δράσεις πρόληψης και ενημέρωσης στην τοπική κοινωνία.
Η Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Κοινωνικής Πολιτικής, κ. Όλγα Πετρίτη, αναφέρθηκε στη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και της πρόληψης, επισημαίνοντας ότι το ενδιαφέρον των πολιτών ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Όπως τόνισε, ο Δήμος Αίγινας προτίθεται να επαναλάβει τη δράση το επόμενο διάστημα, ώστε να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής σε ακόμη περισσότερους πολίτες.
Ο Δήμος Αίγινας εκφράζει επίσης τις θερμές του ευχαριστίες προς τη Saronic Ferries για την άμεση και πολύτιμη συμβολή της στην υλοποίηση της δράσης, στηρίζοντας έμπρακτα αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία πρόληψης και ενημέρωσης για την τοπική κοινωνία, καθώς και το Νοσοκομείο Αιγίνης «Ο Άγιος Διονύσιος» για την άριστη φιλοξενία.
Η μεγάλη συμμετοχή και η θερμή ανταπόκριση των πολιτών επιβεβαίωσαν την ανάγκη για συνέχιση παρόμοιων πρωτοβουλιών που ενισχύουν την πρόληψη, την ενημέρωση και τη φροντίδα γύρω από θέματα ψυχικής και νοητικής υγείας.