Αίτημα για την αποτροπή της υποβάθμισης του Δημοτικού Σχολείου Αγκιστρίου από τριθέσιο (3/θέσιο) σε διθέσιο (2/θέσιο) υπέβαλαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, με αφορμή τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε 30 – έναν μόλις λιγότερο από το όριο των 31 που απαιτείται για τη διατήρηση της υφιστάμενης οργανικότητας. Στο έγγραφό τους επισημαίνουν ότι η ενδεχόμενη υποβάθμιση θα έχει σοβαρές συνέπειες στη λειτουργία του σχολείου και στη μαθησιακή διαδικασία, ιδιαίτερα καθώς ήδη καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις, όπως η απουσία Τμήματος Ένταξης και Τάξης Υποδοχής για αλλοδαπούς μαθητές και μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
Ακολουθεί η επιστολή προς την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά:
Θέμα: «Αίτημα μη υποβάθμισης του Δημοτικού Σχολείου Αγκιστρίου»
Λαμβάνοντας υπόψη την πρόθεση της υπηρεσίας σας για υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Αγκιστρίου από τριθέσιο (3/θέσιο) σε διθέσιο (2/θέσιο), εξαιτίας του ανεπαρκούς αριθμού φοιτούντων μαθητών (31 ενώ είναι εγγεγραμμένοι 30), θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τα ακόλουθα:
Κατά τον χρόνο υποβολής της αρχικής αίτησης αναβάθμισης του σχολείου μας, στις 12/9/25 από τη προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, ο αριθμός των μαθητών ανερχόταν σε τριάντα έναν (31), και όχι σε τριάντα (30), όπως πιθανόν αναγράφεται σε μεταγενέστερη αναφορά. Παράλληλα, σημειώθηκε καθυστέρηση από πλευράς της υπηρεσίας σας ως προς την εξέταση και έγκριση της εν λόγω αίτησης, γεγονός που συνέβαλε στη διατήρηση ενός παρωχημένου αριθμού μαθητών και δημιούργησε σύγχυση σχετικά με τη δυναμικότητα της σχολικής μονάδας.
Από το σύνολο των μαθητών (30), οι 8 είναι αλλοδαπά παιδιά, ενώ οι 12 έχουν διαγνώσεις και πρέπει να υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη (παρεμπιπτόντως υπάρχουν μόνο 3 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης). Το γεγονός ότι ταυτόχρονα εκκρεμεί και η ίδρυση Τμήματος Ένταξης καθώς και Τάξης Υποδοχής, τόσο για τους αλλοδαπούς μαθητές όσο και για εκείνους με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, ήδη δυσχεραίνει σημαντικά τη μαθησιακή διαδικασία και επιβαρύνει το εκπαιδευτικό έργο των δασκάλων.
Μάλιστα, αν πραγματοποιηθεί η υποβάθμιση του σχολείου, αυτό σημαίνει τη δημιουργία δύο πρωινών τμημάτων, στα οποία θα υπάρχουν από 6 παιδιά με διαγνώσεις στο έκαστο, παράλληλα με την ταυτόχρονη ύπαρξη των αλλοδαπών μαθητών. Μια τέτοια κατάσταση θα δημιουργούσε αναντίρρητα ένα μη παιδαγωγικά μαθησιακό περιβάλλον, καθώς δεν θα ήταν και νομικά ορθό, αφού σε περίπτωση συνύπαρξης τόσων πολλών αριθμητικά διαγνώσεων σε ένα τμήμα δεν μπορεί να σταθεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Π.Δ. 79/2017, ο μέγιστος αριθμός παιδιών για τη διατήρηση της σύσταση του σχολείου ως τριθέσιου, θα πρέπει να μειώνεται (δεδομένης της ύπαρξης 12 διαγνώσεων όπως στην περίπτωσή μας).
Επιπλέον, όπως είναι προφανές, ο αριθμός των μαθητών στο νησί μας είναι μεταβλητός. Η τοπική κοινωνία του Αγκιστρίου παρουσιάζει συνεχείς μετακινήσεις οικογενειών λόγω επαγγελματικών ή στεγαστικών αναγκών· συνεπώς, νέες εγγραφές μπορούν να προκύψουν ανά πάσα στιγμή, ιδιαίτερα κατά την εαρινή περίοδο κάθε σχολικής χρονιάς. Η απόφαση υποβάθμισης του σχολείου, λοιπόν, βασίζεται σε προσωρινά και μη σταθερά δεδομένα και ενδέχεται να οδηγήσει σε νέα διοικητική αναστάτωση το σχολείο αν χρειαστεί εκ των υστέρων επαναφορά σε τριθέσιο.
Να αναφερθεί επίσης ότι από την έναρξη του νέου διδακτικού έτους (2026-2027) θα προσέλθουν από το νηπιαγωγείο 8 νέα παιδιά, ενώ θα αποφοιτήσουν μόνο 3 από τη Στ’ τάξη.
Επιπρόσθετα, η γεωγραφική ιδιαιτερότητα του νησιού, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το σχολείο αποτελεί τη μοναδική σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νησί, καθιστά αναγκαία τη διατήρηση του τριθέσιου χαρακτήρα του, ώστε να εξασφαλιστεί: - η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στη δημόσια εκπαίδευση,
- η ομαλή λειτουργία των τάξεων χωρίς υπερβολική συνένωση,
- και η παιδαγωγική επάρκεια και ποιότητα διδασκαλίας που αρμόζει σε ένα δημόσιο σχολείο νησιωτικής περιοχής.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, αιτούμαστε να παραμείνει η σχολική μας μονάδα ως τριθέσια (3/θέσια), καθώς επίσης να επιλυθούν οι εκκρεμότητες που αφορούν:
1. την ίδρυση και στελέχωση Τμήματος Ένταξης,
2. την ίδρυση και λειτουργία Τάξεως Υποδοχής
3.τη στελέχωση με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό (ειδικότητες αγγλικής γλώσσας, θεατρολογίας, πληροφορικής και μουσικής).
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνιση ή συνεργασία.
Με εκτίμηση,
Η προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων Δ.Σ. Αγκιστρίου












