ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Get Back»: 50 χρόνια μετά, ο Πίτερ Τζάκσον κυκλοφορεί το ιστορικό ντοκιμαντέρ των Beatles λίγο πριν τη διάλυσή τους

Ο σκηνοθέτης του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» Πίτερ Τζάκσον δημιούργησε ένα ντοκιμαντέρ τριών μερών για τις τελευταίες συνεδρίες των Beatles στο στούντιο, αντλώντας από 56 ώρες αόρατου πλάνα.

    Ο Τζάκσον μετέτρεψε σχεδόν 60 ώρες πλάνα σε ντοκιμαντέρ 3 μερών

Το να κοιτάξουμε μέσα από τις 56 ώρες αφανούς βίντεο και περισσότερες από 150 ώρες άκουστου ήχου ήταν συγκλονιστικό, λέει ο σκηνοθέτης Peter Jackson .

Το υλικό, το οποίο ήταν κλειδωμένο σε ένα θησαυροφυλάκιο για περισσότερα από 50 χρόνια, τεκμηριώνει τη δημιουργία των δύο τελευταίων άλμπουμ των Beatles, " Abbey Road " και "Let It Be". Ακολουθεί το συγκρότημα τον Ιανουάριο του 1969, καθώς έκαναν πρόβες και ηχογράφησαν τραγούδια, λίγο πριν τη διάλυσή τους.

Ο Τζάκσον είχε επίσης τον μοντέρ Jabez Olssen να επεξεργαστεί ψηφιακά την τελευταία παράσταση των Fab Four, το θρυλικό "Rooftop Concert", σε ανάλυση 4K, αναζωογονώντας τις σκηνές ταινιών 16 χιλιοστών σχεδόν 53 ετών.

Σε ένα κλεφτό βίντεο που δημοσιεύτηκε στο Διαδίκτυο από τον Πίτερ Τζάκσον τον Δεκέμβριο του 2020, οι Beatles δεν φαίνονται καθόλου σε αντίθεση. Χαζεύουν στο στούντιο σε κάτι που μοιάζει με οικογενειακή συγκέντρωση με παιδιά και συζύγους.

Η Yoko Ono και ο John Lennon αγκαλιάζονται και φιλιούνται, ο Ringo Starr κλόουν και ο Paul McCartney χοροπηδά, ακόμη και ο George Harrison  δεν μπορεί παρά να χαμογελάσει. Ανάμεσα στις γελοιότητες κάνουν πρόβες.

«Ας ελπίσουμε ότι θα χαρίσει ένα χαμόγελο στο πρόσωπό σας», λέει ο Τζάκσον στο βίντεο — και το κάνει.


Ο Πήτερ Τζάκσον λέει ότι έκανε ένα ντοκιμαντέρ για τους "αλυσωτούς καπνιστές με κιθάρες"

Οι Beatles είχαν τελειώσει

Η πληθωρική καλή διάθεση του συγκροτήματος που αποτυπώθηκε από τον σκηνοθέτη Michael Lindsay-Hoggs εκείνες τις ημέρες του Ιανουαρίου του 1969 συγκρούεται με αυτό που αργότερα αποκαλύφθηκε στον κόσμο.

Οι Beatles είχαν σίγουρα πέσει έξω μέχρι τότε. Η επαφή του Lennon με τη Yoko Ono ενόχλησε το υπόλοιπο συγκρότημα. Ήταν κολλημένη στον Τζον, κάθισε δίπλα του στο στούντιο και δεν τον άφησε ποτέ από τα μάτια της.

Ο Τζορτζ ήταν απογοητευμένος και δεν ήθελε πια να έχει καμία σχέση με τους άλλους.

Το συγκρότημα είχε δύο απόψεις για τον μάνατζέρ τους Άλεν Κλάιν, έναν σκληρό επιχειρηματία γνωστό ότι εκμεταλλεύεται τους πελάτες του. Ο Πωλ ήταν έτοιμος να μην προσλάβει τον Κλάιν, αλλά απορρίφθηκε.

Αυτοί οι παράγοντες, σύμφωνα με πολλούς θαυμαστές, συνέβαλαν στη διάλυση του συγκροτήματος.

Κατά τη διάρκεια της παραγωγής του "White Album" ένα χρόνο νωρίτερα (1968) ήταν σπάνιο και τα τέσσερα μέλη του συγκροτήματος να βρίσκονταν στο στούντιο ταυτόχρονα για ηχογραφήσεις. Το ίδιο ίσχυε και για το "Let It Be", το άλμπουμ που κυκλοφόρησε μετά τη διάλυση των Beatles.


Αχώριστοι: Τζον και Γιόκο

Αλλη μιά φορά

Ο Paul, ωστόσο, προσπάθησε να συγκεντρώσει το συγκρότημα ξανά για ένα τελευταίο άλμπουμ, με στόχο να παίξει ζωντανά — κάτι που δεν είχαν κάνει εδώ και χρόνια. Η μουσική τους είχε γίνει πολύ περίπλοκη και οι μουσικοί ήταν εξουθενωμένοι από τους θαυμαστές που ούρλιαζαν στις συναυλίες τους.

Ο Paul ωστόσο κατάφερε να πείσει τους άλλους. Έφερε ξανά στο πλοίο τον μακροχρόνιο παραγωγό Τζορτζ Μάρτιν, καθώς και έναν άλλο παλιό γνώριμο, τον Μάικλ Λίντσεϊ-Χογκς. Γύρισε τις συνεδρίες στο στούντιο, αρχικά για ένα τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ, το οποίο στη συνέχεια έγινε ταινία μεγάλου μήκους για τη μεγάλη οθόνη, με τίτλο "Let It Be".

Και έτσι μετά από όλους τους μήνες τσακωμού, οι Fab Four συναντήθηκαν ξανά για λίγες μέρες στο στούντιο και έδωσαν ακόμη και μια ζωντανή συναυλία από την ταράτσα των κεντρικών τους γραφείων της Apple Corps. Το κινηματογραφικό υλικό της συναυλίας στον τελευταίο όροφο είναι παγκοσμίως γνωστό, αλλά αυτό που συνέβη στα παρασκήνια δεν είχε προβληθεί ποτέ — μέχρι τώρα.


Η θρυλική Συναυλία της Ταράτσας

Ο Peter Jackson δημιούργησε ένα εξάωρο ντοκιμαντέρ που δείχνει πώς τέσσερις μουσικοί, κάτω από τεράστια πίεση και άγχος, κατάφεραν να ηχογραφήσουν εμβληματικά τραγούδια όπως το "Get Back". Οι κάμερες απαθανατίζουν τις ανόητες στιγμές, τα ενοχλημένα βλέμματα και τις βρισιές.

Η Disney και η λέξη με τέσσερα γράμματα

Ο Peter Jackson έπρεπε να πείσει την Disney, μια οικογενειακή εταιρεία, να μην επεξεργαστεί τις σκηνές που περιλαμβάνουν την ορκωμοσία των Beatles. 

«Οι Beatles είναι αγόρια του Scouse [αναφέρεται στην προφορά του Λίβερπουλ] και βρίζουν ελεύθερα, αλλά όχι με επιθετικό ή σεξουαλικό τρόπο», είπε στο περιοδικό Radio Times. "Κάναμε τη Disney να συμφωνήσει να ορκιστεί, κάτι που νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά για ένα κανάλι της Disney. Αυτό τους κάνει επίσης να νιώθουν μοντέρνοι."


Οι Beatles στα Apple Studios στο Λονδίνο

Ο Paul McCartney και ο Ringo Starr, οι δύο επιζώντες Beatles, έδωσαν το πράσινο φως στον Jackson. Ο Ρίνγκο επαίνεσε τη δουλειά του Πίτερ Τζάκσον στο διαδικτυακό περιοδικό Udiscover, λέγοντας ότι ο Τζάκσον ήταν «ήρωας». Ήταν πολύ διασκεδαστικό να παρακολουθείς πώς εκείνος και οι άλλοι Beatles συμπεριφέρονταν ο ένας στον άλλον τότε, είπε ο Paul στη γερμανική εφημερίδα Welt am Sonntag.

Ο ΜακΚάρτνεϊ είπε ότι του άρεσε επίσης η ταινία γιατί έδειχνε ότι δεν πάλευε πάντα με τον Τζον Λένον. Παρόλο που οι άνθρωποι συχνά ισχυρίστηκαν αργότερα αυτό, πάντα πίστευε ότι αυτό απλά δεν ήταν αλήθεια.

"Αυτοί είναι τέσσερις φίλοι που παίζουν σε ένα τελείως τρελό μέρος στο Λονδίνο, γελώντας με τον παράλογο της κατάστασης. Αυτοί ήμασταν οι Beatles, αυτοί ήμασταν εμείς."

Το ντοκιμαντέρ τριών μερών μπορεί να προβληθεί στο Disney+, από τις 25, 26 και 27 Νοεμβρίου 2021.

ΠΗΓΗ: DW/ Αυτό το άρθρο έχει μεταφραστεί από τα γερμανικά.

Διαβάστε επίσης

«Η παγωμένη θεατρίνα» του Νίκου Γκάτσου παίρνει σάρκα και οστά 40 χρόνια μετά την δημιουργία τηςΠολιτισμός

Μία από τις σημαντικότερες κυκλοφορίες της χρονιάς, ο ανέκδοτος κύκλος τραγουδιών του Νίκου Γκάτσου, «Η Παγωμένη Θεατρίνα» σε μελοποίηση του συνθέτη Νίκου Χιώτογλου, παρουσιάζεται ...

Η Αμερικανική Επανάσταση μέσα από την κινηματογραφική μουσική: 22, 23 Δεκεμβρίου - Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝΠολιτισμός

  Η Αμερικανική Επανάσταση μέσα από την κινηματογραφική μουσική 22, 23 Δεκεμβρίου 2021 | Ώρα έναρξης 19.30 Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ                   ...

Πολιτισμός: Έκκληση του Π.Χατζηπέρου για  το ιστορικό Αντιτορπιλικό "ΒΕΛΟΣ"Πολιτισμός

Έκκληση του πρώην αντιπεριφερειάρχη Πειραιώς και Νήσων κ. Παναγιώτη Χατζηπέρου για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το θρυλικό Αντιτορπιλικό «ΒΕΛΟΣ» σύμβολο  του αντιδικτατορικού...

Ο Χριστουγεννιάτικος Κόσμος του ΚΠΙΣΝ ζωντανεύει την Τετάρτη 1η Δεκεμβρίου στις 19.00 Πολιτισμός

  Την  Τετάρτη 1η Δεκεμβρίου  στις  19.00,  το  Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)  μεταμορφώνεται για ακόμη μια φορά στον πιο μαγευτικό χριστουγεννιάτικο προορισμό τ...

Απώλεια για το ελληνικό τραγούδι: Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη τραγουδίστρια ΧριστιάναΠολιτισμός

Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 68 ετών τραγουδίστρια Χριστιάνα. Η Χριστιάνα, που είχε γεννηθεί το 1953, έχασε τη μάχη που έδινε με τον καρκίνο το απόγευμα της Κυριακής, ενώ τα τελευταί...

Ο ηθοποιός Αιμιλιανός Σταματάκης θα αντικαταστήσει τον Σερβετάλη στον "Ρινόκερο"Πολιτισμός

Ο ηθοποιός Αιμιλιανός Σταματάκης θα αντικαταστήσει τον Άρη Σερβετάλη στην παράσταση "Ρινόκερος" που ανεβαίνει στο θέατρο «Κιβωτός», μετά την απόφαση του δεύτερου να αποχωρήσει από ...

Κεν Λόουτς: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι κλεμμένα και πρέπει να επιστρέψουν στην ΕλλάδαΠολιτισμός

«Νιώθω πανευτυχής. Οι άνθρωποι του πανεπιστημίου είναι εξαιρετικά γενναιόδωροι, πολύ ευγενικοί. Οι ταινίες που κάνουμε είναι αποτέλεσμα μιας συλλογικής δουλειάς και συνεπώς αυτή η ...

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ερμηνεύει τον Σίσυφο στο Καπνεργοστάσιο - Με ελεύθερη είσοδο Πολιτισμός

  Το έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου Sisyphus/Trans/Form (2019) παρουσιάζει ο ΝΕΟΝ στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο, στις 27-28-29-30 Δεκεμβρίου. Οι παραστάσεις πραγματοποιούνται στο ...