ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άλμα επισκεπτών σε Μυκήνες και Επίδαυρο τον Ιανουάριο του 2025

Θεαματική άνοδος επισκεπτών σημειώθηκε στους αρχαιολογικούς χώρους της Αργολίδας τον Ιανουάριο 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Οι Μυκήνες και η Επίδαυρος παρουσίασαν αύξηση άνω του 48%, υπερβαίνοντας τον πανελλαδικό μέσο όρο. Πώς κινήθηκαν τα υπόλοιπα σημεία της Πελοποννήσου και τι αποκαλύπτει η σύγκριση με Δελφούς, Ακρόπολη και Κνωσό.


H Αργολίδα στην κορυφή της επισκεψιμότητας
Η έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τον Ιανουάριο 2025 καταγράφει ισχυρή άνοδο στην επισκεψιμότητα των αρχαιολογικών χώρων σε ολόκληρη την Ελλάδα (+15,7%), ωστόσο οι αρχαιολογικοί χώροι της Αργολίδας ξεχωρίζουν.

Επίδαυρος: Από 10.726 επισκέπτες τον Ιανουάριο 2024 σε 16.592 το 2025 – Αύξηση 54,7%.
Μυκήνες και Θησαυρός του Ατρέα: Από 12.043 επισκέπτες σε 17.820 – Αύξηση 48,0%.


Οι δύο αυτοί χώροι καταγράφουν διπλάσια ποσοστά αύξησης σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (+15,7%) και ξεπερνούν και τις αντίστοιχες αυξήσεις σε άλλους εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους της Πελοποννήσου:

Μυστράς: +36,5%.
Αρχαία Κόρινθος: +10,0%.
Αρχαία Ολυμπία: πτώση -19,9%.


Συγκριτικά με εμβληματικά μνημεία της χώρας:

Ακρόπολη Αθηνών: +13,6%.
Σούνιο: +13,7%.
Κνωσός: +15,7%.
Δελφοί: πτώση -33,9%.


Η Αργολίδα αναδεικνύεται έτσι ως ο κορυφαίος περιφερειακός προορισμός αρχαιολογικού ενδιαφέροντος για τον Ιανουάριο 2025.

 

Στον τομέα των μουσείων καταγράφηκε αύξηση επισκεπτών κατά 12,3% πανελλαδικά, με τις εισπράξεις να εκτοξεύονται κατά 42,2%.

Οι επιδόσεις των μουσείων στην Αργολίδα δεν είναι καταγεγραμμένες ξεχωριστά από την ΕΛΣΤΑΤ, καθώς οι Μυκήνες και η Επίδαυρος περιλαμβάνονται σε ενιαίο εισιτήριο (μουσείο και χώρος), ωστόσο αξίζει να σημειωθεί:

Το Μουσείο Δελφών σημείωσε αύξηση 138,4%
Το Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας αυξήθηκε κατά 279,3%, χάρη και στην έναρξη ηλεκτρονικής διάθεσης εισιτηρίων.

Συνολικά, οι επισκέπτες στα μουσεία ανήλθαν σε 233.464 (από 207.893 το 2024), ενώ οι επισκέπτες ελεύθερης εισόδου αυξήθηκαν κατά 23,8%, φτάνοντας τους 112.499.

Η συστηματική άνοδος των Μυκηνών και της Επιδαύρου, παρά τη χειμερινή περίοδο, επιβεβαιώνει την πολιτιστική και τουριστική δυναμική της Αργολίδας. Η περιοχή ανταγωνίζεται πλέον επί ίσοις όροις εμβληματικά σημεία της Αττικής, της Κρήτης και της Στερεάς Ελλάδας, λειτουργώντας ως ισχυρό brand στην πολιτιστική κληρονομιά της χώρας.

Με την επέκταση της ηλεκτρονικής διάθεσης εισιτηρίων, τη βελτίωση των υποδομών και την ενίσχυση της προβολής, η Αργολίδα μπορεί να διατηρήσει και να ενισχύσει τη θέση της στον χάρτη των πολιτιστικών προορισμών, παρά τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

 

Πηγή: Αναγνώστης Πελοποννήσου 

Διαβάστε επίσης

Μειοψηφικά ηφαίστεια: Λεύτερης Κουσούλης / 49 + 1 κείμενα για την πολιτική και τη συνύπαρξηΠολιτισμός

Ο πολυγραφότατος και πάντα ανήσυχος - θα λέγαμε εξ ορισμού φιλελεύθερος και αντεξουσιαστής αρθρογράφος - σε μια συλλογή άρθρων από τα κείμενα του στο "ΒΗΜΑ" . Τα "Μειοψηφικά Ηφαίστ...

Αχιλλέας Θεοφίλου: Πέθανε ο μουσικός παραγωγός και πρώην σύζυγος της Χάρις ΑλεξίουΠολιτισμός

Πέθανε ο μουσικός παραγωγός και πρώην σύζυγος της Χάρις Αλεξίου, Αχιλλέας Θεοφίλου. Εκτός από πατέρας του γιου της, Μάνου ήταν ένα από τα σημαντικότερα ονόματα της ελληνικής δισκογ...

«Ανακαλύπτοντας τη βιομηχανική κληρονομιά της Αττικής»ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, στο πλαίσιο της μελέτης και ανάδειξης της βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας, εγκαινιάζει σειρά θεματικών περιηγήσεων στην Αττική, σε συνεργα...

Live TV Μυρίζετε τα βιβλία πριν τα διαβάσετε; Τι αποκαλύπτει για τον χαρακτήρα σαςΠολιτισμός

  Η μυρωδιά ενός καινούργιου βιβλίου έχει μια μαγεία. Τι αποκαλύπτει όμως για τον χαρακτήρα εκείνου που το μυρίζει; Υπάρχει κάτι περισσότερο από μια απλή αγάπη για τα βιβλία, λένε ...

Πέθανε ο σπουδαίος ηθοποιός Νίκος Γαλανός - Θλίψη στον καλλιτεχνικό χώροΠολιτισμός

Θλίψη έχει προκαλέσει η είδηση του θανάτου του σπουδαίου και αγαπητού ηθοποιού,  Νίκου Γαλανού σε ηλικία 79 ετών.  Ο Νίκος Γαλανός, ο διαχρονικός «Ζεν Πρεμιέ», του οποίου το πραγμα...

Η απάντηση της Adidas για το drone show: Η πτήση έγινε αυστηρά πάνω από τον χώρο του ΖαππείουΠολιτισμός

Καμία εικόνα του μνημείου της Ακρόπολης δεν χρησιμοποιήθηκε για διαφημιστικούς ή άλλους σκοπούς, αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της -  Πιερρακάκης: Ζητεί εξηγήσεις από την Επιτρ...

Eurovision 2025: Με μαγευτική Κλαυδία στον τελικό η Ελλάδα - «Για την Ελλάδα μας» έγραψε μετά την ανακοίνωση-θρίλερΠολιτισμός

Η Κλαυδία ερμήνευσε την «Αστερομάτα», χωρίς να αφήσει περιθώρια για να επιδοθεί το τηλεοπτικό πλήθος στην αγαπημένη του συνήθεια: τον διχασμό - Εξαιρετική και η περιγραφή από το δί...