ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Elemental Folds», πρώτη ατομική του Κώστα Λαμπρίδη σε παρισινή γκαλερί

Με εννέα έργα, τα έξι εκ των οποίων είναι καινούργια, ο Κώστας Λαμπρίδης κάνει την πρώτη ατομική έκθεσή του στην γκαλερί Carpenters Workshop στο Παρίσι. Η έκθεση «Elemental Folds» αναδεικνύει την αισθητική προσέγγιση του Έλληνα καλλιτέχνη, ο οποίος με αντικείμενα που βρίσκει και μια ευρύτατη γκάμα υλικών που συνδυάζει αναδημιουργεί - αλλά και αποτίει φόρο τιμής σε εμβληματικά έπιπλα -, όπως το περίφημο Badminton Cabinet του 18ου αιώνα (το ακριβότερο έπιπλο που πουλήθηκε ποτέ) και την Carlton Bookcase (έργο του Ettore Sotsass, το οποίο όρισε τον Μεταμοντερνισμό της Ομάδας Memphis τη δεκαετία του 1980).

Για να δημιουργήσει τα έργα του, ο Λαμπρίδης συγκεντρώνει από όλη την Αθήνα αντικείμενα που οι κάτοχοι τους έχουν απορρίψει, και τα «συναρμολογεί», οριζοντίως και καθέτως, χωρίς να ιεραρχεί. Κομμάτια τσιμέντου, πέτρες, κεραμικά, ξύλα και πλαστικά «συγκατοικούν» με σπασμένα μαρμάρινα αντικείμενα, πλακάκια φαγιάνς, καλάθια από μπαμπού, ρατάν, πλαστικές καρέκλες κήπου και άλλα. Με την επιλογή του, ο Λαμπρίδης εγκαινιάζει διάλογο μεταξύ του μεγαλείου του Μπαρόκ και αυτού που κάποιοι ενδέχεται να θεωρήσουν «σκουπίδια».

Την αισθητική προσέγγιση του Λαμπρίδη συμπυκνώνει το έργο του «Elemental Cabinet», επίκεντρο της συλλογής έργων που θα εκτεθούν. Πηγή έμπνευσης ήταν το Badminton Cabinet (ή Badminton Chest), παραγγελία το 1726 του 19χρονου Χένρι Σόμερσετ, 3ου Δούκα του Μπόφορτ. Έξι χρόνια δουλειάς 30 τεχνουργών απαιτήθηκαν για τη δημιουργία του έπιπλου που πήρε το όνομά του από το Badminton House του δούκα, στο Γκλόστερσιαρ της Αγγλίας. Εκεί παρέμεινε έως ότου δημοπρατήθηκε στα τέλη του 20ού αιώνα από τους απογόνους του· σε δημοπρασία του 1990 πωλήθηκε για 8,58 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας, σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ για δημοπρασία επίπλου. Σε δεύτερη δημοπρασία, τον Δεκέμβριο του 2004, σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ για δεύτερη φορά, καθώς πωλήθηκε για 19 εκατομμύρια λίρες. Στο «Elemental Cabinet», ο Λαμπρίδης χρησιμοποιεί υλικά όπως μάρμαρο, πλακάκια φαγιάνς και γύψο στη βάση και περνά, κάθετα, σε υλικά όπως μέταλλο, ξύλο και πλαστικό, βάζοντας στην κορυφή ένα «αναπλασμένο» ηλεκτρονικό ρολόι.

Διαβάστε επίσης

Μπετόβεν και Σκαλκώτας από την Κρατική Ορχήστρα ΘεσσαλονίκηςΠολιτισμός

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης συνεχίζει τις διαδικτυακές, δωρεάν συναυλίες της και σειρά την Κυριακή 14 Μαρτίου έχουν έργα του Μπετόβεν και του Σκαλκώτα, υπό τη μουσική διεύθυνση...

 Παλιά βαγόνια και ατμομηχανές του 1929 γίνονται πολιτιστικά αξιοθέατα στη Δράμα Πολιτισμός

Δρεζίνες, εμπορικά και επιβατικά βαγόνια, μηχανές και πολλά σιδηροδρομικά αντικείμενα, αποτελούν τον κρυμμένο θησαυρό, που το επόμενο διάστημα θα αποκαλυφθεί Μέλη του Μορφωτικού Εκ...

Πορεία καλλιτεχνών στο κέντρο της Αθήνας -Από το υπ. Πολιτισμού στο Εργασίας, τα αιτήματά τους [εικόνες]Πολιτισμός

Πορεία πραγματοποίησαν νωρίτερα, καλλιτέχνες στο κέντρο της Αθήνας. Οι καλλιτέχνες και άτομα που εργάζονται στο χώρο του θεάματος, με σύνθημα «Συλλογικές Συμβάσεις ΠΑΝΤΟΥ!» έδωσαν ...

Κινεζικό μπολ από παζάρι σε δημοπρασία του Sotheby's έναντι 500.000 δολ.Πολιτισμός

Αυτό θα πει «κυνήγι ευκαιρίας»: ένα μικρό μπολ κινεζικής πορσελάνης, που αγοράστηκε αντί 35 δολαρίων σε παζάρι μεταχειρισμένων αντικειμένων μέσα σε ένα γκαράζ στο Κονέκτικατ, στις ...

Θοδωρής Σαραντής: Ο άνθρωπος που πήρε μαζί του «Τα καλύτερα μας χρόνια»Πολιτισμός

Η ζωή του ξεχωριστού μουσικού παραγωγού που ήταν ο άνθρωπος πισω από το μυθικό «Φλου» του Παύλου Σιδηρόπουλου και των «Σπυριδούλα» - Οι νύχτες στις Κάννες, η δισκογραφία και η διαδ...

 'Εργα του Κλοντ Μονέ σε έκθεση στους Βοτανικούς Κήπους Σέλμπι στη ΦλόρινταΠολιτισμός

Έργα του Κλοντ Μονέ, του Γάλλου ζωγράφου και ενός από τους ιδρυτές του κινήματος του ιμπρεσιονισμού σε ποπ αρτ εκδοχή με τη ματιά του Ρόι Λίχτενσταϊν παρουσιάζονται στους Βοτανικού...