ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο ρόλος του φυσικού αερίου για πόλεις χωρίς νέφος

Το φυσικό αέριο μπορεί να προσφέρει την πολυπόθητη λύση στο πρόβλημα της αναζήτησης οικονομικής αλλά ταυτόχρονα και οικολογικής θέρμανσης και μετακίνησης. Ηρύπανση του αέρα των πόλεων και ειδικότερα οι αυξημένες, υψηλές συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων, καθώς και καρκινογόνων πολυαρωματικών υδρογοναθράκων, αποτελεί μία σημαντική απειλή για την υγεία των κατοίκων των μεγάλων αστικών περιοχών. Το φαινόμενο του νέφους οφείλεται κατά κύριο λόγο σε δύο αιτίες. Η μία αφορά στην κάλυψη των ανθρωπίνων αναγκών για θέρμανση, ενώ η άλλη έχει να κάνει με την κυκλοφορία πολύ μεγάλου αριθμού οχημάτων στους δρόμους των πόλεων - κάποια από τα οποία είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικά για το περιβάλλον. Επιπλέον, και ειδικά στη χώρα μας, τους τελευταίους χειμώνες αντιμετωπίσαμε ακόμα ένα σημαντικό πρόβλημα. Σε ειδήσεις και συζητήσεις έγιναν πρώτο θέμα –και όχι αδικαιολόγητα– η πολύ μεγάλη αύξηση της αιθαλομίχλης στα μεγάλα αστικά κέντρα, η έντονη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ειδικά τις βραδινές ώρες, καθώς και οι συχνές και μεγάλες υπερβάσεις στα όρια μικροσωματιδίων στον αέρα των μεγάλων πόλεων, κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο προκλήθηκε από την επιβάρυνση της τιμής του πετρελαίου, που έστρεψε αρκετά νοικοκυριά για την κάλυψη των αναγκών τους για θέρμανση στην καύση ξυλείας, μεγάλο ποσοστό της οποίας είναι απολύτως ακατάλληλη. Υπάρχει άραγε κάποια λύση στο σημαντικό θέμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων; Υπάρχει! Πρόκειται για το φυσικό αέριο, το οποίο, χάρη στις φυσικές του ιδιότητες και στα χαρακτηριστικά του, αποτελεί μια ουσιαστική και απτή λύση στο πρόβλημα της αναζήτησης για οικονομική θέρμανση και μετακινήσεις-μεταφορές, χωρίς επιβάρυνση στην ατμόσφαιρα και γενικότερα στο φυσικό περιβάλλον. Μάλιστα, το οικολογικό συμβατικό καύσιμο προσφέρει σημαντικά μικρότερες εκπομπές καυσαερίων όχι μόνο σε σχέση με το τζάκι, αλλά και σε σχέση με το ίδιο το πετρέλαιο.
Τα τελευταία χρόνια, η έντονη αύξηση του φαινομένου της αιθαλομίχλης στα ελληνικά αστικά κέντρα έχει προβληματίσει ερευνητές και πολίτες.
Το φυσικό αέριο είναι, από τη φύση του και σύμφωνα με τους επιστήμονες, το πιο καθαρό και λιγότερο ρυπογόνο συμβατικό καύσιμο. Η καύση του δεν αφήνει στερεά κατάλοιπα, κάπνα, στάχτη ή άλλα υπολείμματα. Δεν δημιουργεί ενώσεις θείου, που συνιστούν μία από τις σημαντικότερες αιτίες ρύπανσης και προκαλούν το φαινόμενο της όξινης βροχής, ούτε μονοξείδιο του άνθρακα – συνεπώς δεν είναι τοξικό. Ακόμα, παράγει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, και με αυτόν τον τρόπο –υποκαθιστώντας τα άλλα ρυπογόνα καύσιμα– μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Όσον αφορά στην οικονομία, σύμφωνα με στοιχεία από το Υπουργείο Ανάπτυξης, για τη μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου, κατά τη χειμερινή περίοδο Οκτώβριος 2012-Απρίλιος 2013, η εξοικονόμηση για τα νοικοκυριά που χρησιμοποίησαν το οικονομικό καύσιμο σε σχέση με εκείνα που επέλεξαν το πετρέλαιο έφτασε το 40%. Συγκεκριμένα, για το 2013-2014, με βάση τις διεθνείς τιμές, κατά τον περασμένο Οκτώβριο, οπότε η τιμή του φυσικού αερίου διαμορφώθηκε στα 6,8 λεπτά ανά κιλοβατώρα, η εξοικονόμηση που προκύπτει από τη χρήση του έναντι του πετρελαίου θέρμανσης (τιμή αναφοράς 1,30 ευρώ ανά λίτρο) ήταν ακόμα μεγαλύτερη. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Τα νοικοκυριά που διαθέτουν φυσικό αέριο απολαμβάνουν υψηλής ποιότητας θέρμανση, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα και σημαντική οικονομία – χωρίς τα δάση μας να αποψιλώνονται και ο αέρας στις πόλεις μας να γεμίζει βλαβερό καπνό από την καύση επικίνδυνων και ακατάλληλων υλικών.
Τα νοικοκυριά που διαθέτουν φυσικό αέριο απολαμβάνουν υψηλής ποιότητας θέρμανση, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα και σημαντική οικονομία
Πέραν όμως από την οικιακή χρήση, το φυσικό αέριο δίνει τη λύση και όσον αφορά στην αυτοκίνηση – έναν επίσης πολύ σημαντικό παράγοντα μόνιμης επιβάρυνσης του αστικού περιβάλλοντος. Το φυσικό αέριο μπορεί να αποτελέσει και εκεί μια εξαιρετική εναλλακτική! Συγκρινόμενη με τη χρήση βενζίνης, η χρήση φυσικού αερίου στα οχήματα προσφέρει τις εξής μειώσεις: • Διοξείδιο του άνθρακα, υπεύθυνο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου: -23%. • Σχηματισμό όζοντος και φωτοχημικό αέρα, που προκαλούν το νέφος στις πόλεις: -90%. • Τοξικά αέρια: Αλδεΰδες -75% και Βουταδιένιο -95%. • Αρωματικούς καρκινογόνους υδρογονάνθρακες: -95%. Αν αυτά συνδυαστούν με το γεγονός ότι ένα όχημα φυσικού αερίου μπορεί να προσφέρει ποσοστό εξοικονόμησης μέχρι 66% σε σχέση με τη χρήση βενζίνης, αντιλαμβανόμαστε γιατί τελευταία όλο και περισσότεροι φορείς και εταιρείες στρέφονται στην αντικατάσταση των οχημάτων τους από νέα οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας που κινούνται με φυσικό αέριο. Ήδη εδώ και χρόνια η ΔΕΠΑ τροφοδοτεί περισσότερα από 600 λεωφορεία και 100 απορριμματοφόρα της Αττικής, με μεγάλο όφελος τόσο για τον προϋπολογισμό της τοπικής αυτοδιοίκησης, των αστικών συγκοινωνιών, όσο και για το περιβάλλον. Επιπλέον, το καλοκαίρι του 2013 κυκλοφόρησαν στην Αθήνα τα πρώτα πράσινα και οικονομικά ταξί φυσικού αερίου. Η εταιρεία έχει θέσει ως στρατηγική προτεραιότητα την ανάπτυξη του FISIKON –όπως είναι η εμπορική ονομασία του φυσικού αερίου κίνησης στην ελληνική αγορά–, τόσο με τη δημιουργία δικτύου ανεφοδιασμού όσο και με τη συνεργασία με άλλους φορείς για την αύξηση των ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων φυσικού αερίου στους ελληνικούς δρόμους. Έτσι, η διάδοση του φυσικού αερίου αναμένεται να συντελέσει ακόμα περισσότερο στην καθαρή ατμόσφαιρα των πόλεών μας.

Διαβάστε επίσης

Ταχύτερη άνοδο της θερμοκρασίας των ωκεανών διαπιστώνουν οι επιστήμονεςΕλλάδα

Η θερμότητα που παγιδεύεται από τα «αέρια του θερμοκηπίου» οδηγεί σε ταχύτερη άνοδο της θερμοκρασίας των ωκεανών, από ό,τι πίστευαν έως τώρα οι επιστήμονες.Σύμφωνα με τις νέες εκτι...

1500 κιλά απορριμάτων συνέλεξαν εθελοντές δύτες από τον βυθό του ΓυθείουΠΟΡΟΣ

Η προσπάθεια ανάδειξης ενός σοβαρού προβλήματος, όπως είναι η υποθαλάσσια μόλυνση του περιβάλλοντος στα λιμάνια διαφόρων περιοχών, κερδίζει συνεχώς έδαφος, μετά την πρωτοβουλία του...

Σαρωνικός: Η επόμενη μέραΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Πρωτόγνωρες εικόνες για τα ελληνικά δεδομένα έζησε ο Σαρωνικός τον Σεπτέμβριο, μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» και την οικολογική ρύπανση που προκλήθηκε σε θάλασσα...

FISIKON: Η είσοδος του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση στην Ελλάδα έχει όνομα και σχέδιοΕλλάδα

Σήμερα οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε το φυσικό αέριο ως τη φθηνή, πρακτική πηγή θέρμανσης και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Το ξέρουμε ακόμα ως το καύσιμο για επαγγελματική...