ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πορεία προς αλματώδη ανάπτυξη του ΟΛΠ με τον «ΠΕΙΡΑΙΑ 3»

Η νέα πλωτή δεξαμενή «έδεσε» στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία με μήκος μέχρι και 240 μέτρα και πλάτος 35 μέτρα, ενώ διαθέτει μεταφορική ικανότητα 80.000 τόνων! Της Αναστασίας Βαμβακά Tην προτελευταία εβδομάδα του Μαρτίου βρήκε τη μόνιμή της θέση η νέα πλωτή δεξαμενή, που ήρθε για να αναγεννήσει από τις στάχτες της κρίσης τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο στην Ελλάδα. Ο «Πειραιάς ΙΙΙ», όπως ονομάζεται, ταξίδεψε με το ειδικό πλοίο βαρέων μεταφορών «Xin Guang Hua» από την Κίνα και αναμένεται άμεσα να ξεκινήσει να δέχεται τα πρώτα του πλοία. Πλέον και τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας αποκτούν τη δυνατότητα να επισκευάζονται σε αττικά ναυπηγεία, καθώς η δεξαμενή μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία με μήκος μέχρι και 240 μέτρα και πλάτος 35 μέτρα. Έχει ολική χωρητικότητα 84.239 τόνων και αγοράστηκε από τη νέα Διοίκηση του ΟΛΠ έναντι 23.835.000 ευρώ. H δεξαμενή θα χρησιμοποιείται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (ΝΕΖ) και έρχεται να προστεθεί στις άλλες δύο πλωτές και δύο σταθερές (πέτρινες) δεξαμενές που διαθέτει ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιώς, ως η κορωνίδα των νέων υποδομών που πλέον διαθέτει. Η δεξαμενή κατασκευάστηκε στην Cosco SH (Dalian) Shipyard Co, ενώ στις αρχές Μαρτίου είχε αγκυροβολήσει προσωρινά δίπλα στον ανατολικό προβλήτα της ΝΕΖ. Μόλις πρόσφατα βρήκε την οριστική της θέση στον δυτικό προβλήτα της ΝΕΖ, ώστε να μπορέσει να συνδεθεί και με τις υπερσύγχρονες υποδομές του προβλήτα, οι οποίες κατασκευάστηκαν για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες που δημιουργούνται. Έχει μεταφορική ικανότητα 80.000 τόνων και ανυψωτική ικανότητα 22.000 τόνων. «Με την άφιξη της νέας πλωτής δεξαμενής υλοποιείται μία ακόμα δέσμευση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο. Με την ίδια αποφασιστικότητα θα προχωρήσουμε και στις επόμενες επενδύσεις» δήλωσε λίγο μετά την άφιξη ο Νεκτάριος Δεμενόπουλος, υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του ΟΛΠ. «Ο Πειραιάς γνωρίζει αλματώδη λιμενική ανάπτυξη. Είναι το 38ο λιμάνι στον κόσμο και η φιλοδοξία είναι σε δύο χρόνια να έχει ανέβει στην 20ή θέση. Το μεγάλο λιμάνι της χώρας γίνεται όλο και πιο ελκυστικό, με αποτέλεσμα να εγκαθίστανται συνεχώς νέες επιχειρήσεις. Τα τελευταία τρία χρόνια άλλαξε ο χάρτης της ακτοπλοΐας, με νέες συνδέσεις, όπως ομολογούν οι θεσμικοί παράγοντες στο Αιγαίο, ενώ δρομολογείται πλέον το μεταφορικό ισοδύναμο» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, σχετικά με την αναβάθμιση που έχει ξεκινήσει στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και συνέχισε: «Αφυπνίζεται η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Επισκευάστηκαν και λειτουργούν οι μόνιμες δεξαμενές του ΟΛΠ και ήρθε η μεγάλη πλωτή δεξαμενή των 80.000 τόνων, η λειτουργία της οποίας αναμένεται τους επόμενους μήνες. Προχωρεί θετικά έως τώρα η δικαστική οδός για την αποδέσμευση του Σκαραμαγκά και ξεκινά η επένδυση στο Νεώριο. Παράλληλα, προωθούνται η αδειοδότηση και η αξιοποίηση των μικρών ταρσανάδων σε όλη τη χώρα». Πλέον στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος (ΝΕΖ) θα λειτουργούν πέντε δεξαμενές: τρεις πλωτές, οι «Πειραιάς I» και «Πειραιάς ΙII» στον δυτικό προβλήτα και η «Πειραιάς II» στον ανατολικό προβλήτα, όπως και δύο μόνιμες («πέτρινες») δεξαμενές. Η επένδυση εντάσσεται στο πρόγραμμα δεσμευτικών επενδύσεων που υλοποιεί η Cosco, στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση του 67% (51% + 16% με το πέρας των επενδύσεων) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Ο ΟΛΠ διαθέτει πλέον:
  1. Την Πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς I» για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 40.000 τόνων, 202μ. μήκος, 31μ. εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα 15.000 τόνων.
  2. Την Πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς IΙ» για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 7.000 τόνων, 113μ. μήκος, 18,5μ. εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα 4.000 τόνων.
  3. Τη νέα Πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς IΙΙ» μήκους 240μ., πλάτους 45μ., βάθους 18μ. και ανυψωτικής ικανότητας 22.000 τόνων.
  4. Μόνιμη μεγάλη δεξαμενή Ακτής Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 15.000 τόνων, 150μ. μήκος και 21μ. εσωτερικό πλάτος.
  5. Μόνιμη μικρή δεξαμενή Ακτής Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 3.000 τόνων, 90μ. μήκος και 13,5μ. εσωτερικό πλάτος.
Για την τοποθέτηση της δεξαμενής πραγματοποιήθηκαν έργα εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης, τοποθέτησης ναυδέτων, ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές και νέες εγκαταστάσεις δικτύων, συνολικού κόστους 6 εκατ. ευρώ. Αυτή τη στιγμή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη εκτελούνται εκτεταμένες εργασίες βελτίωσης υποδομών, όπως: • Αναβάθμιση κρηπιδότοιχου. • Ανακατασκευή δαπέδων. • Επισκευή/ανακατασκευή σιδηροτροχιών. • Βελτίωση Η/Μ εγκαταστάσεων και δικτύων.

Διαβάστε επίσης

"Να σταματήσει η καταστροφή των ξύλινων αλιευτικών σκαφών"ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Να βρεθούν τρόποι για να σταματήσει η καταστροφή των ξύλινων αλιευτικών σκαφών που αποτελούν μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, ζήτησαν σαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύ...

Φιλικοί αγώνες ποδοσφαίρου ΑΠΣΕ Αμφιάλης με ομάδες προσφύγωνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Με σκοπό την ανάδειξη της αλληλεγγύης και της αρμονικής συνύπαρξης των ανθρώπων μέσα από τη δύναμη του αθλητισμού, η Α.Π.Σ.Ε. Αμφιάλης με τον Δήμο Κερατσινίου- Δραπετσώνας, συνδιορ...

Επεισόδια Ολυμπιακών και Αστυνομίας στον Πειραιά λόγω ΤσακαλώτουΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ενταση στον Πειραιά πριν από την ομιλία του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου.Συγκρούσεις μεταξύ αστυνομικών δυνάμεων και οπαδών του Ολυμπιακού που είχαν συγκεντρωθεί στην Π...