Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, η εταιρεία παρουσίασε κύκλο εργασιών, ύψους 11,04 εκατ. ευρώ, έναντι μόλις 2.100 ευρώ το 2023, σηματοδοτώντας – ουσιαστικά – τον πρώτο έτος πλήρους λειτουργίας υπό τη νέα διοίκηση.
Η μονάδα επισκευών εμπορικών πλοίων ενεργοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2024, φιλοξενώντας στη διάρκεια του έτους 34 πλοία ελληνικών και ξένων συμφερόντων για επισκευές και συντηρήσεις, δημιουργώντας έσοδα άνω των 10 εκατ. ευρώ.
Ήδη μέσα στο 2025, έχουν καταπλεύσει στις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά 20 ακόμη πλοία, με εκτιμώμενα έσοδα 18 εκατ. ευρώ, γεγονός που επιβεβαιώνει τη δυναμική επάνοδο του ναυπηγείου στην αγορά.
Παράλληλα, έχει υπογραφεί σύμβαση με το Πολεμικό Ναυτικό για την επισκευή του υποβρυχίου “Παπανικολής”, συνολικής αξίας 16,1 εκατ. ευρώ, με διάρκεια εργασιών από τον Ιούλιο του 2025 έως τον Μάρτιο του 2026.
Παρά την αύξηση των εσόδων, η εταιρεία εμφάνισε ζημίες 2,08 εκατ. ευρώ, έναντι 1,89 εκατ. ευρώ το 2023, κυρίως λόγω των δαπανών αναδιοργάνωσης.
Το προσωπικό αυξήθηκε σε 129 εργαζόμενους, από 70 το 2023.
Παράλληλα, δαπανήθηκαν σημαντικά ποσά για συντήρηση υποδομών, εκσυγχρονισμό εξοπλισμού και μέτρα ασφαλείας.
Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας κατέστησαν αρνητικά (-420 χιλ. ευρώ), παρά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 1 εκατ. ευρώ (στα 3,55 εκατ. ευρώ συνολικά), καθώς οι ζημίες επηρέασαν την καθαρή θέση.
Οι εκτιμήσεις για το 2025
Η διοίκηση των Ναυπηγείων δηλώνει ότι, παρά τις ζημιές της χρήσης, η εταιρεία βρίσκεται πλέον σε τροχιά ανάπτυξης.
«Η συνεχής ροή νέων συμβολαίων και η εμπιστοσύνη των πελατών, τόσο εμπορικών όσο και στρατιωτικών, δημιουργούν προοπτικές επιστροφής στην κερδοφορία από το 2025», επισημαίνει.
Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, «υφίσταται ταμειακή επάρκεια για την κάλυψη των λειτουργικών και χρηματοδοτικών αναγκών», ενώ οι νέες συμβάσεις εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά τη ρευστότητα και το αποτέλεσμα της επόμενης χρήσης.
του Φ. Φωτεινού από metaforespress.gr












