Άδοξο τέλος για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος; – Saronic Magazine
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • Translate to English

Άδοξο τέλος για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος;

Βγαίνει…αθόρυβα από τη μηχανική υποστήριξη το «αιώνιο» έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος. Η προ δύο ημερών λύση της σύμβασης με τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο του διαγωνισμού είναι το τελευταίο επεισόδιο σε μια σειρά αποφάσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που δείχνουν προς την κατεύθυνση του οριστικού τέλους για το έργο των 450 εκατ. ευρώ.

Παρότι το 2020 ξεκίνησαν να κινούνται κάποια γρανάζια για την αναβίωση του έργου, το οποίο έχει δημιουργήσει διαχρονικές εντάσεις σε τοπικό επίπεδο, αλλά και την έντονη αντίδραση των πορθμείων, το «μπλόκο» στην περιβαλλοντική αδειοδότηση και η απουσία πόρων ναρκοθέτησαν την προσπάθεια.

Την ίδια στιγμή, οι σημερινές ανάγκες της πρωτεύουσας για νέα έργα που θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος, έχουν ανατρέψει τις προτεραιότητες.

Η υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας επανασχεδιάστηκε το 2012, δυο δεκαετίες δηλαδή μετά τον αρχικό της σχεδιασμό, και ήδη από τότε υπάρχει ένα κενό δεκατριών ετών.

Στο ενδιάμεσο, ο διαγωνισμός για την 35ετή παραχώρηση της κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης της υποθαλάσσιας σήραγγας, που δημοπρατήθηκε το 2016, έχει παγώσει.

Ακίνητος εδώ και πέντε χρόνια ο διαγωνισμός
Μάλιστα, στην απόφαση λύσης της σύμβασης με τη «ΛΑΜΔΑ Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι», που είχε υπογραφεί στις 26/7/2016, για πρώτη φορά αναφέρεται τόσο ανοιχτά ότι «δεν υπάρχει ενεργή διαγωνιστική διαδικασία για το έργο για διάστημα πλέον των 5 ετών και δεν έχει ζητηθεί η συνδρομή του Χρηματοοικονομικού Συμβούλου στην προετοιμασία αυτής».

Πριν ενάμιση χρόνο, όταν λύθηκε η σύμβαση με τον νομικό σύμβουλο για τη διενέργεια του διαγωνισμού και την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης, η αιτιολόγηση ήταν πιο ήπια, αναγνωρίζοντας μόνο πως δεν υπήρχε πρόοδος στις διαγωνιστικές διαδικασίες.

Βέβαια, παρά την ομολογούμενη πλέον ακινησία τουλάχιστον μίας πενταετίας, τα έτη 2021-2022 υπήρξαν νέες συμβάσεις με συμβούλους για την ωρίμανση του έργου ή και παρατάσεις επί παρατάσεων για τους συμβούλους που προϋπήρχαν. Εντωμεταξύ, αν και η διαβούλευση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου ολοκληρώθηκε το φθινόπωρο του 2021, καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί και η περιβαλλοντική αδειοδότηση βρίσκεται στον αέρα.

Από το καλοκαίρι, έχουν υπάρξει σειρά αποφάσεις του δημοσίου που επί της ουσίας κλείνουν τον κύκλο του διαγωνισμού, ο οποίος άνοιξε πριν εννέα χρόνια, χωρίς μελετητική ωριμότητα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών παρέλαβαν τις συμβάσεις των συμβούλων για την κτηματογράφηση, την τεχνική υποδομή, τις λιμενικές υποδομές και τη συγκοινωνιακή και υδραυλική υποδομή, με ορισμένα παραδοτέα όμως αδύνατον να υλοποιηθούν.

Σύμφωνα δε με όσα αναφέρονται στις σχετικές αποφάσεις, «καθώς δεν έχουν ακόμη εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι (ενώ η ΜΠΕ έχει συνταχθεί από το 2021 και έχει προωθηθεί για αδειοδότηση), δεν μπορεί να συνεχίσει η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης».

Εκτός προτεραιοτήτων
Καθώς το δημόσιο δυσκολεύεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς Ίλιον, αξίας 682 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) ή για την αστική σήραγγα Ηλιούπολης, εκτιμώμενου κόστους ως 500 εκατ. ευρώ, που θα αποσυμφορήσει την κίνηση προς τα νότια προάστια, η υλοποίηση της ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος δεν βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα.

Θυμίζεται ότι στην αρχική φάση του διαγωνισμού, ενδιαφέρον για το έργο είχαν εκδηλώσει -μετά από έξι παρατάσεις- οι: ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ, VINCI Concessions – VINCI Highways -ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Αλλά όλα πάγωσαν, με τη φήμη του έργου να στοιχειώνει έκτοτε και όσες προκηρύξεις έχουν γίνει με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

businessdaily.gr

Διαβάστε επίσης

Η Μάχη της Ηλεκτρικής: Ο ΕΛΑΣ εμποδίζει τους Γερμανούς να ρίξουν τον Πειραιά στο σκοτάδιΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Γράφει ο Μπάμπης Ανδριανόπουλος -      13 Οκτωβρίου 1944 Η μάχη της Ηλεκτρικής Μάχη με ιδιαίτερη σημασία για την καθημαγμένη χώρα που έβγαινε μέσα από τα συντρίμμια του πολέμου και...

Σύλληψη 41χρονου μοτοσικλετιστή που άρπαζε τσάντες σε Νίκαια και ΚορυδαλλόΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Στη σύλληψη ενός 41χρονου μοτοσικλετιστή για κλοπές και σωματική βία προσχώρησε η Αστυνομία στην Αγία Βαρβάρα. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 41χρονος κινούμενος με μοτοσικλ...

Τα 15 κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο H1 του 2025. Στην 5η θέση ο ΠειραιάςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τα τελικά στοιχεία με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων των 15 μεγαλύτερων λιμένων της Ευρώπης, για το α’ εξάμηνο του 2025, δημοσίευσε το Port Economics. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ...

Keranis: Το ιστορικό εργοστάσιο στον Πειραιά μεταμορφώνεται σε συγκρότημα πολυτελών κατοικιώνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Το συγκρότημα θα έχει συνολική επιφάνεια 29.900 τετραγωνικά μέτρα, με έξι ορόφους, ενώ θα διαθέτει 408 πλήρως επιπλωμένες κατοικίες. Την εμπιστοσύνη τους στις προοπτικές της ελληνι...

Επιστρέφει στην Α’ Πειραιά ο Θοδωρής Δρίτσας - Συνέντευξη στη «Ναυτεμπορική» και τον Μιχάλη ΨύλοΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Συνέντευξη Μιχάλης Ψύλος • psilosm@naftemporiki.gr Βουλευτής Πειραιώς από σήμερα ο Θοδωρής Δρίτσας, καθώς ορκίστηκε το πρωί  με πολιτικό όρκο, καταλαμβάνοντας την έδρα του παραιτηθ...

Εκδήλωση Τιμής για τον Αρχιστράτηγο Γεώργιο Καραϊσκάκη στο Νέο ΦάληροΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Το  Σάββατο, 11 Οκτωβρίου 2025 και ώρα 18.45’  θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση τιμής στο Μνημείο όπου φυλάσσονται τα οστά του  Αρχιστράτηγου, Γεωργίου Καραϊσκάκη,   στο Νέο Φάληρο Αττι...