Στην κορυφή βρέθηκε το λιμάνι της Μεσίνα στην Ιταλία από το οποίο μετακινήθηκαν 11,3 εκατ. επιβάτες και ακολουθεί το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια επίσης στην Ιταλία με 11,1 εκατ. επιβάτες. Ακολουθεί, με 9,6 εκατ. επιβάτες το λιμάνι του Πειραιά.
Συγκριτικά με το 2019, αύξηση στην επιβατική κίνηση σημειώθηκε σε τρία μόνο λιμάνια που εντάσσονται στην λίστα, μεταξύ τους βρίσκεται ο Πειραιάς, το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια με επιπλέον 200 χιλιάδες έκαστο και η Πάλμα ντε Μαγιόρκα με άνοδο κατά 400.000 επιβάτες.

Συνολικά, το 2023, από τα λιμάνια της ΕΕ μετακινήθηκαν 395,3 εκατ. επιβάτες με αύξηση 5,8% από το 2022 (374 εκατ.). Ωστόσο, ο αριθμός τους παρέμεινε χαμηλότερος από τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019.
Επιπλέον, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, το 97% του συνόλου των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές αντιπροσωπεύεται από 11 χώρες με περισσότερους από 10 εκατ. επιβάτες.
Ο μεγαλύτερος αριθμός επιβατών καταγράφηκε στα ιταλικά λιμάνια ήτοι 85,4 εκατ. επιβάτες, ή το 22% του συνόλου της ΕΕ. Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια με 75 εκατ. επιβάτες (19% του συνόλου της ΕΕ) και η Δανία με 41,2 εκατ. επιβάτες (10%).
Σε σχέση με το 2022, σε 16 από τις 21 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία η επιβατική κίνηση αυξήθηκε με +6,5 εκατ. επιβάτες στην Ιταλία, +4,8 εκατ. στην Ελλάδα και τη Γαλλία +3,2 εκατ.
Φωτογραφία: @associatedpress
insider.gr