ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΠ: Νέα Ιστορικά Επίπεδα Εσόδων και Κερδοφορίας

Οικονομικά Αποτελέσματα 3ου Τριμήνου 2024
Νέα Ιστορικά Επίπεδα Εσόδων και Κερδοφορίας προκύπτουν από τα τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η ΟΛΠ Α.Ε. για το τρίτο τρίμηνο του 2024, με έμφαση στις χρηματοοικονομικές επιδόσεις και τις οικονομικές εξελίξεις που διαμορφώνουν την ανάπτυξή της.
Η Εταιρεία συνεχίζει την ανοδική της πορεία, επιτυγχάνοντας ιστορικά υψηλές επιδόσεις που αντικατοπτρίζουν ξεκάθαρα την επιτυχή υλοποίηση των σχεδίων της Διοίκησής της, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Πιο συγκεκριμένα, η αναφερόμενη περίοδος χαρακτηρίζεται από:
  • Σημαντική βελτίωση των εσόδων, τα οποία καταγράφουν νέες ιστορικά υψηλές επιδόσεις 
  • Αποτελεσματική διαχείριση των εξόδων, η μεταβολή των οποίων διατηρείται σε χαμηλότερο επίπεδο από την αύξηση του κύκλου εργασιών
  • Σημαντική βελτίωση των δεικτών κερδοφορίας και διατήρηση της οικονομικής ευρωστίας και της ισχυρής ρευστότητας της Εταιρείας
 
1. Βασικά οικονομικά μεγέθη
α) Αποτελέσματα: Ytd 3ο Τρίμηνο 2024 vs Ytd 3ο Τρίμηνο 2023
     
 Ποσά σε €01.01 – 30.09.202401.01 – 30.09.2023% Δ
 Στοιχεία Κατάστασης Συνολικού Εισοδήματος 
 Έσοδα174.926.379164.694.7556,2%
 Μικτά Κέρδη104.986.68099.373.2435,6%
 EBITDA103.258.71499.877.0183,4%
 Κέρδη προ Τόκων, Φόρων88.865.02985.854.6113,5%
 Κέρδη προ Φόρων90.874.09283.779.8218,5%
 Κέρδη μετά από Φόρους70.199.37865.882.8406,6%
 
β) Αποτελέσματα: 3ο Τρίμηνο 2024 vs 3ο Τρίμηνο 2023
     
 Ποσά σε €01.07 – 30.09.202401.07 – 30.09.2023% Δ
 Στοιχεία Κατάστασης Συνολικού Εισοδήματος 
 Έσοδα67.867.12962.275.1299,0%
 Μικτά Κέρδη42.769.68140.209.0276,4%
 EBITDA41.947.52139.551.0966,1%
 Κέρδη προ Τόκων, Φόρων37.226.89534.860.0276,8%
 Κέρδη προ Φόρων37.877.18734.401.81810,1%
 Κέρδη μετά από Φόρους29.751.57727.137.7799,6%
Ισολογισμός
     
 Ποσά σε €30.9.202430.9.2023% Δ
 Στοιχεία Κατάστασης Χρηματοοικονομικής Θέσης
 Ίδια Κεφάλαια391.870.359355.070.96810,4%
 Καθαρή Ταμειακή Θέση100.105.043106.815.411-6,3%
 Συνολικός Δανεισμός90.964.48395.660.341-4,9%
 Συντελεστής Μόχλευσης23,2%26,9%-13,8%
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Όλα τα στοιχεία που παρουσιάζονται παραπάνω με ημερομηνίες αναφοράς την 30η Σεπτεμβρίου 2024 και 30η Σεπτεμβρίου 2023 είναι μη ελεγμένες χρηματοοικονομικές πληροφορίες που έχουν ετοιμαστεί σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ.
 
Καθαρά Ταμειακή Θέση = Χρηματικά διαθέσιμα – Συνολικός Δανεισμός
Συνολικός Δανεισμός = Τραπεζικά Δάνεια + Υποχρεώσεις από Χρηματοδοτικές Μισθώσεις
EBITDA = Κέρδη προ Τόκων, Φόρων & Αποσβέσεων
Συντελεστής Μόχλευσης = Συνολικός Δανεισμός /  Ίδια Κεφάλαια
 
 
Βελτιωμένες επιδόσεις με ισχυρότερα περιθώρια κερδοφορίας – Συνεχής ανάπτυξη 
Ποσά σε εκατ. €
 
Μέσος όρος αύξησης τριμήνων
 1Q 2024
vs
1Q 2023
2Q 2024
vs
2Q 2023
3Q 2024
vs
3Q 2023
Ytd Q3 2024
vs
Ytd Q3 2023
Έσοδα2,6%6,1%9,0%6,2%
EBITDA1,7%1,6%6,1%3,4%
Κέρδη μετά από φόρους6,9%3,1%9,6%6,6%
 
2. Εξελίξεις Ανά Δραστηριότητα
Τα έσοδα συνέχισαν την ανοδική πορεία της προηγούμενης περιόδου. Ιδιαίτερα ξεχώρισαν οι τομείς Κρουαζιέρας, Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και Σταθμού Αυτοκινήτων, καθώς και η Ακτοπλοΐα. Ακόμα και τα έσοδα από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ & III που υποχωρούν σε επίπεδο εννεάμηνου παρουσίασαν αύξηση κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της αναστολής των δρομολογίων των πλοίων από την διώρυγα του Σουέζ.
Τα βελτιωμένα αποτελέσματα και τα περιθώρια κερδοφορίας αντικατοπτρίζουν όχι μόνο τη βελτιωμένη απόδοση των εσόδων, αλλά και την αποτελεσματική πολιτική διαχείρισης κόστους η οποία διατηρείται σε ένα βέλτιστο επίπεδο, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της ενεργειακής κρίσης, του γενικότερου πληθωριστικού οικονομικού περιβάλλοντος, καθώς και των αυξήσεων του μισθολογικού κόστους.
* Στον Τερματικό Σταθμό Αυτοκινήτων καταγράφηκαν μειωμένοι όγκοι διακίνησης λόγω της συμφόρησης που δημιουργήθηκε από την παρατεταμένη εναπόθεση αυτοκινήτων, εξαιτίας της συνεχιζόμενης δυσλειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο. Παρ’όλα αυτά, η Εταιρεία κατέγραψε σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης που ανήλθαν περίπου σε € 12,9 εκατ. στο πρώτο εννεάμηνο του 2024 (30.09.2023: € 6,1 εκατ.) υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των εσόδων φορτοεκφόρτωσης.
 
Οργανική Ανάπτυξη Τομέων
      
 Ποσότητες Διακίνησης
 Λειτουργικοί Τομείς ΔραστηριότηταςYtD 3Q24YtD 3Q23% Δ
 ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ ΙTEUs (Local)       173.362       128.05935,4%
 TEUs (Σύνολο)       413.865       399.8463,5%
 ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΠλοία (Homeport)              488              4557,3%
 Πλοία (Σύνολο)              641              5879,2%
 Επιβάτες (Homeport)       829.587       626.75932,4%
 Επιβάτες (Σύνολο)    1.379.233    1.147.74120,2%
 ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΠλοία         12.131         11.5265,2%
 Επιβάτες  13.881.561  13.137.7005,7%
 Οχήματα    2.429.404    2.298.1095,7%
 ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤ/ΤΩΝΟχήματα – Units (Local)       105.904       119.735-11,6%
 Οχήματα – Units (Σύνολο)       180.777       252.121-28,3%
 ΝΑΥΠ/ΣΚΕΥΗΔεξαμενή (Πλοία)              111              117-5,1%
 Επισκευές (Πλοία)              188              1729,3%
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ.
  • Πρωτοπόρος αυτής της ανάπτυξης είναι ο τομέας της Κρουαζιέρας, παρουσιάζοντας αύξηση τόσο στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που χρησιμοποιούν ως αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά (homeport/άφιξη και αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι) από 455 σε 488 (+7,3%), όσο και των επιβατών homeport κρουαζιέρας κατά περίπου 32,4% (από 626.759 σε 829.587 επιβάτες).
  • Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) καταγράφεται αύξηση +3,5% στη συνολική εξυπηρέτηση φορτίων, αντιστρέφοντας τις συνολικές επιδόσεις που είχαν καταγραφεί στο πρώτο εξάμηνο. Η ανοδική αυτή τάση,  επηρεάζεται τόσο από την εξαιρετική πορεία του εγχώριου φορτίου σε όλο το πρώτο εννεάμηνο του 2024, το οποίο είναι αυξημένο κατά +35,4% (από 128.059 σε 173.362 TEUs) ακολουθώντας την αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας, όσο και από την εντυπωσιακή αύξηση στα φορτία μεταφόρτωσης στο 3ο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (+30,0% | από 72.166 σε 93.788 TEUs), περιορίζοντας την συνολική μείωση των φορτίων μεταφόρτωσης στο -11,5% (από 271.787 σε 240.502 TEUs).
  • Αξιοσημείωτες αυξήσεις σε όλους τους δείκτες κατέγραψε ο τομέας της Ακτοπλοΐας ακολουθώντας τη θετική τάση της ελληνικής αγοράς και του ελληνικού τουρισμού.
 
 
3. Ρευστότητα και δανειακές υποχρεώσεις
Η Εταιρεία όχι μόνο παραμένει ανθεκτική στους κινδύνους επιτοκίου και στις ασταθείς οικονομικές συνθήκες, αλλά χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την ισχυρή ρευστότητά της και τις ευκαιρίες που αναδύονται στην ελληνική αγορά επενδύοντας σε βραχυπρόθεσμες προθεσμιακές καταθέσεις, εξαλείφοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος της έκθεσης κινδύνου της και επιτρέποντας την ομαλή υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου. Η σημαντική δημιουργία θετικών ταμειακών ροών και ο χαμηλός δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια υποδηλώνουν την διαχειριστική ικανότητα και τη σταθερή ανάπτυξη της εταιρείας.
  • Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας είναι μειωμένος σε σχέση με την 31.12.2023 λόγω της αποπληρωμής 2 δόσεων των τρεχόντων δανείων (συνολικό ποσό αποπληρωμής € 3,0 εκατ.).
  • Τα χρηματοοικονομικά έσοδα της Εταιρείας, που προέρχονται κυρίως από τις επενδύσεις της σε βραχυπρόθεσμες προθεσμιακές καταθέσεις, εμφανίζονται αυξημένα κατά € 2,8 εκατ. σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (30.09.2024: € 4,0 εκατ. | 30.09.2023: € 1,2 εκατ.)
  • Τα χρηματικά  διαθέσιμα απεικονίζουν με σαφήνεια την ισχυρή ρευστότητα της Εταιρείας. Επισημαίνεται ότι η μικρή μείωση των ταμειακών διαθεσίμων στο υπόλοιπο κατά την τρέχουσα περίοδο οφείλεται κυρίως στην αποπληρωμή του μερίσματος χρήσης 2023 συνολικού ποσού € 33,4 εκατ. που έλαβε χώρα τον Αύγουστο 2024.
  • Η επενδυτική δραστηριότητα της Εταιρείας συνεχίζεται βάσει του επιχειρηματικού της σχεδίου και μέχρι το 3ο  τρίμηνο του 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικές επενδύσεις ύψους € 32,2 εκατ. έναντι € 15,6 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (31.12.2023: € 27,4 εκατ.).Ποσά σε εκατ. € 
 
 

Διαβάστε επίσης

Αποβίβαση ασθενούς από κρουαζιερόπλοιο (Κ/Ζ) πλοίο που έπλεε νοτιοανατολικά της Αίγινας στον ΠειραιάΑίγινα

Τις απογευματινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή του Πειραιά από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ότι μία 71χρονη αλλοδαπή επιβάτ...

Φάληρο: Σοβαρό τροχαίο το πρωί - Αυτοκίνητο σύρθηκε 50 μέτρα, διαλύθηκε στις γραμμές του ΤραμΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Στο ΙΧ επέβαινε ένας νεαρός περίπου 25 ετών με την κοπέλα του που φάνηκε να είχε χτυπήσει με το κεφάλι στο παρμπρίζ Σοβαρό τροχαίο ατύχημα, με αυτοκίνητο να πέφτει και σχεδόν να δι...

Το ΚΚΕ για την ασφάλεια και την υγεία ασθενών και εργαζομένων στο Κρατικό ΝίκαιαςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ερώτηση προς τους  Υπουργούς Υγείας και Εσωτερικών  με θέμα:  «Να εξασφαλιστεί η ασφάλεια και η υγεία των ασθενών και των εργαζομένων στο Γενικό Νοσοκομείο Νίκαιας Πειραιά “Άγιος Π...

Τραυματισμός εργαζόμενου στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη ΠεράματοςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τις βραδινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή του Περάματος για τον τραυματισμό ενός 50χρονου ημεδαπού ναυτικού, ο οποίος ήταν ναυτολογημένος σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο με την ειδικότη...

Χαρδαλιάς: Πραγματικότητα το Φαληρικό Πάρκο, 370 εκατ. από την ΚομισιόνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Χρηματοδότηση ύψους 370 εκατ. ευρώ για το  Φαληρικό Πάρκο  έκτασης 541 στρεμμάτων υπέγραψε η Κομισιόν, με το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει υλοποιηθεί ποτέ στην Περιφέρ...

Ανεύρεση σορού άνδρα αγνώστων λοιπών στοιχείων στον ΦλοίσβοΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τις πρωινές ώρες σήμερα ενημερώθηκε το Α’ Λιμενικό Τμήμα Φλοίσβου του Λιμεναρχείου Σαρωνικού για την ύπαρξη μίας σορού στην παραλία Παλαιού Φαλήρου. Αμέσως, στέλεχος της Λιμενικής ...

Ημέρα σχολικού αθλητισμού στο Ράλλειο Λύκειο Θηλέων Πειραιά ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024 το Γραφείο Αθλητισμού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ με την αρωγή της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων του ΥΝΑΝΠ επισκέφθηκε κατόπιν προσκλήσεως το Ράλλειο Γενι...

Ανεύρεση σορού γυναίκας αγνώστων λοιπών στοιχείων στη ΔραπετσώναΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τις απογευματινές ώρες χθες (28/10/2024), ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή του Κερατσινίου για την ύπαρξη σορού γυναίκας, στη θαλάσσια περιοχή των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας. Στο σημείο...