Από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 έως και το 2027 το project του Ελληνικού υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί επενδυτικά κεφάλαια 1,5 δισ. ευρώ για τις επιμέρους αναπτύξεις οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν στο σύνολό τους από ίδια κεφάλαια και προπωλήσεις ακινήτων, εκτός από τα 500 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των δύο malls.

Αυτό ανέφερε χθές ο διευθύνων σύμβουλος της LAMDA Development κ. Οδυσσέας Αθανασίου στην εφ’ όλης της ύλης παρουσίαση της πορείας των έργων εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου, προσθέτοντας ότι «πάμε πολύ καλά από πλευράς χρηματοδότησης και ρευστού, έχουμε 650 εκατ. ευρώ ταμείο και δε θα χρειαστούμε δανεισμό». Ο ίδιος εκτίμησε ότι από τις πωλήσεις ακινήτων η εταιρεία θα έχει φτάσει έως τις αρχές του νέου έτους τον στόχο του 1 δισ. ευρώ των εισπράξεων «και μπορεί και να τον ξεπεράσουμε. Η κατασκευή όλου του Ελληνικού θα προχωρά με ίδια κεφάλαια, πλην των malls», τόνισε ο κ. Αθανασίου, προσθέτοντας ότι για το πρώτο μισό του 2025 «δε θα χρησιμοποιήσουμε δανειακά κεφάλαια».

Το χρονοδιάγραμμα και η καθυστέρηση στον Πύργο

Οσον αφορά το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων των έργων, «τα πρώτα διαμερίσματα, ας είναι και 10- 20, εξακολουθώ και λέω ότι θα μπορούσαν να κατοικηθούν στο τέλος του 2026. Σε μία δύσκολη κατασκευαστική αγορά, ο στόχος μας είναι το πολύ το 2027 το παραλιακό μέτωπο να είναι ένας ζωντανός τόπος, προφανώς και με τα σπίτια που βρίσκονται εκεί. Αντίστοιχα, θα λειτουργούν οι αθλητικές εγκαταστάσεις και το σχολείο που έχει προγραμματιστεί για το 2027.

 

Είναι πολύ δύσκολες οι συνθήκες στην κατασκευαστική αγορά σε συνδυασμό και με τη ζήτηση γενικότερα στην αγορά που είναι πολύ ισχυρή. Για τον Πύργο Κατοικιών, είχαμε ως αρχικό στόχο να παραδοθεί τον Απρίλιο του 2026, όμως πάμε για Σεπτέμβριο λόγω των δυσκολιών που προκύπτουν με τα εργοτάξια. Θεωρούμε ότι μία καθυστέρηση κάποιων μηνών δεν είναι τόσο μεγάλη για ένα έργο τέτοιου μεγέθους. Η μεγάλη δυσκολία στο έργο σε σχέση με αντίστοιχους ουρανοξύστες του εξωτερικού ήταν η θεμελίωση γιατί η Ελλάδα είναι σεισμογενής και το συγκεκριμένο έργο υλοποιείται πάνω στη θάλασσα. Τώρα βρισκόμαστε σε ένα πιο εύκολο στάδιο και υπολογίζουμε να φτάσουμε στον 20ο – 25ο όροφο πριν το καλοκαίρι του 2025».

 
 
Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

 

Ερωτηθείς για τις ρήτρες που θα κληθεί να πληρώσει η LAMDA αν δεν παραδοθεί εγκαίρως το έργο στους ιδιοκτήτες των κατοικιών στον Πύργο, αυτές, όπως ανέφερε ο κ. Αθανασίου, ενεργοποιούνται μετά τον Οκτώβριο του 2026.

Στο κομμάτι των έργων υποδομών, που έχει αναλάβει η εταιρεία και αντιστοιχούσαν σε έναν αρχικό προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ έχοντας ανέβει πλέον ενδεχομένως ακόμη και στο 1,7 δισ. ευρώ λόγω της αύξησης του κόστους των υλικών, αυτές θα είναι έτοιμες προς το τέλος του 2026.

Η πλέον εμβληματική είναι η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος που είναι εντός χρονοδιαγράμματος για να ολοκληρωθεί το 2026. «Εμείς θα εκπληρώσουμε την υποχρέωσή μας, αλλά πρέπει να βοηθήσει και το Δημόσιο στο οποίο θα παραδοθεί το έργο κι έπρεπε να είχε ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες». Σε ερώτημα γενικά για το κυκλοφοριακό ζήτημα στην ευρύτερη περιοχή, ο διευθύνων σύμβουλος της LAMDA αναφέρθηκε και στη γενικότερη ανάγκη που υπάρχει να βελτιωθεί γενικότερα η κατάσταση στα νότια προάστια που έχει επιβαρυνθεί την περίοδο μετά την πανδημία. «Η περιοχή χρειάζεται βοήθεια», ανέφερε χαρακτηριστικά ανατρέχοντας στις μελέτες που έχουν χρηματοδοτηθεί και από την εταιρεία προ διετίας για τη σήραγγα στον Υμηττό και το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας προς τη λ. Βουλιαγμένης κι έχουν παραδοθεί στο αρμόδιο υπουργείο. « Ένα άλλο έργο που θα μπορούσε να διευκολύνει την κατάσταση είναι η υιοθέτηση της πρότασης να γίνει η επέκταση του μετρό προς τη Γλυφάδα, κάτι που θέλουν οι δήμαρχοι αλλά και ο κόσμος».