Ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος, τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και τα μέτρα για την πανδημία που ήταν σε ισχύ μέχρι και το καλοκαίρι σε πολλές περιφέρειες της Κίνας φαίνεται πως είναι οι κύριες αιτίες της μείωσης.
Η συσσώρευση φορτιών –κυρίως transit εμπορευματοκιβωτίων- είναι έντονη ξανά και τον Πειραιά, ενώ έχουν αυξηθεί και τα πλοία στη ράδα δημιουργώντας καθυστερήσεις στους κατάπλους.
Αντίστοιχα, στο άλλο ανταγωνιστικό λιμάνι του Πειραιά, την Βαλένθια καταγράφεται αρνητικό πρόσημο στην διακίνηση, παραμένει όμως να υπερτερεί στους όγκους. Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2022 διακινήθηκαν συνολικά 443.159 εμπορευματοκιβώτια, πτώση 9,33% έναντι του Ιουλίου 2021, ενώ στο επτάμηνο του 2022 διακινήθηκαν 3.080.763 containers, πτώση 6,88% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021.
Η εταιρεία σημειώνεται, ωστόσο, σταθερή ανάπτυξη παρά τα προβλήματα που έχει να διαχειριστεί από την πανδημία και την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2022, η αξία των συνολικών κινεζικών εξαγωγών εμπορευμάτων παρουσίασαν ετήσια άνοδο 13,2%, ενώ η αντίστοιχη αξία των εισαγωγών αυξήθηκε κατά 4,8%.
Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Shipping Ports, η συνολική διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια εκτός Κίνας που βρίσκονται υπό τη διαχείρισή της αυξήθηκε κατά 9,9% στα 15.647.737 εμπορευματοκιβώτια -ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανήλθε σε 14.239.304- που αντιπροσωπεύει το 24,8% της συνολικής διακίνησης του ομίλου.
Τα έσοδα της Cosco Shipping Ports το 1ο εξάμηνο του 2022 αυξήθηκαν κατά 24,7%, στα 704,6 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 33,3% σε ετήσια βάση, στα 197,7 εκατομμύρια δολάρια.
*Της Αναστασίας Βαμβακά από το capital.gr