Κατατέθηκε αναθεωρημένη ΣΜΠΕ από τον ΟΛΠ στο ΤΑΙΠΕΔ για τα έργα επέκτασης της νότιας προβλήτας
Επτέλους ανοίγει, όπως όλα δείχνουν ο δρόμος για ένα νέο αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ και μια νέα αδειοδότηση, η οποία θα ξεμπλοκάρει τα έργα επέκτασης της νότιας προβλήτας, που ως γνωστόν έχουν «παγώσει» μετά την απόρριψη της σημερινής Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) από την Περιφέρεια Αττικής.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του SM, ένα νέο συμπληρωματικό υπόμνημα 154 σελίδων στην υπάρχουσα Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) master plan του λιμανιού του Πειραιά κατατέθηκε από την πλευρά του ΟΛΠ την προηγούμενη εβδομάδα στο ΤΑΙΠΕΔ, σε συνέχεια των αποφάσεων 547/2022, 548/2022 και 549/2022 του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Στο υπόμνημα μεταξύ άλλων περιγράφονται διεξοδικά οι επιπτώσεις και οι πρόσθετες επιβαρύνσεις για τη ζωή των κατοίκων και του περιβάλλοντος των προσωρινών εργασιών της κατασκευής της προβλήτας κρουαζιέρας. Και έτσι, με την προϋπόθεση ότι η σχετική διαβούλευση που δρομολογείται θα ολοκληρωθεί ομαλά, τότε τα συναρμόδιά Υπουργεία, Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος θα μπορέσουν να εκδώσουν μια νέα ΚΥΑ για την εκ νέου αδειοδότηση κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.
Μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και την σχετική έγκριση, το υπουργείο Ναυτιλίας στη συνέχεια αναμένεται να επισπεύσει τις διαδικασίες για τη σύγκληση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων προκειμένου να εγκρίνει εκ νέου το αναθεωρημένο master plan.
Με δεδομένο ότι ο σχεδιασμός προχωρήσει χωρίς κάποια νέα νομική ή γραφειοκρατική καθυστέρηση, οι εργασίες είναι πιθανό να ξεκινήσουν και πάλι και εντός του Ιουλίου.