ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
author

Στον Πειραιά χτυπά η καρδία της Ευρώπης

  Κορυφαίες εκδηλώσεις τον Μάιο για τα λιμάνια, τη ναυτιλία και το θαλάσσιο τουρισμό Του Νότη Ανανιάδη Για μια σημαντική περίοδο, μέχρι το τέλος Μαΐου, τρεις παράλληλες εκδηλώσεις μετατρέπουν το πρώτο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά, στο κέντρο της Ευρώπης, για τη ναυτιλία, τη λιμενική πολιτική και τον θαλάσσιο τουρισμό. Ο Πειραιάς και το λιμάνι του θα φιλοξενήσουν την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας. Είναι μια θεσμοθετημένη εκδήλωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που από το 2008 –κάθε χρόνο– φιλοξενείται και σε διαφορετική μεγάλη πόλη της Ευρώπης, μετατρέποντάς την ουσιαστικά σε πανευρωπαϊκή πρωτεύουσα της ναυτιλίας. Φέτος στις 28 και 29 Μαΐου θα διεξαχθεί το Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από ολόκληρη την Ευρώπη. Οι συμμετέχοντες προέρχονται από λιμένες, ναυτιλιακές βιομηχανίες, περιβαλλοντικές οργανώσεις, συνδικάτα, επιστημονικά και ερευνητικά ιδρύματα, καθώς και από τις τοπικές, περιφερειακές, εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές. Το κεντρικό θέμα του Συνεδρίου είναι: «Λιμάνια και παράκτιες περιοχές –Πύλες για τη θαλάσσια ανάπτυξη». Ένα θέμα που αναδεικνύει τη σημασία των λιμένων και των πόλεων εντός των οποίων λειτουργούν και των οποίων η κοινή και δημιουργική πορεία μπορεί να οδηγήσει σε δρόμους ανάπτυξης. Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος που υπάρχει από όλη τη ναυτιλιακή κοινότητα παγκοσμίως είναι το γεγονός ότι, σχεδόν έναν μήνα πριν από το Συνέδριο, πάνω από 1.000 εκπρόσωποι θεσμικών φορέων που ασχολούνται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο με τη ναυτιλία, από όλες τις χώρες, είχαν δηλώσει συμμετοχή σε αυτό! Σημειώνεται ότι η προετοιμασία για την υποδοχή της Ευρωπαϊκής Ημέρας έχει ξεκινήσει εδώ και έναν χρόνο. Πλέον όλα είναι έτοιμα, ώστε ο Πειραιάς και το λιμάνι του να μπορέσουν να διοργανώσουν επάξια –ως κυρίαρχη δύναμη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ως ιστορική ναυτική πόλη και ως μεγάλη λιμενική Πύλη– τις εκδηλώσεις της Ημέρας αυτής. Δεκάδες εκδηλώσεις πρόκειται να πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ευρώπη, αφιερωμένες στη Θάλασσα. Ενδεικτικά μόνο αναφέρονται ορισμένες από αυτές που θα γίνουν με πρωτοβουλία του ΟΛΠ Α.Ε., όπως η έκθεση παραδοσιακών σκαφών και η έκδοση των συλλογικών τόμων «Tαξίδια στο Αιγαίο με πλοηγό την Ιστορία» και «Ταξίδια στο Ιόνιο με πλοηγό την Ιστορία». Επίσης, θα λάβουν χώρα μια σειρά πολιτιστικών γεγονότων, όπως η ποιητική βραδιά αφιερωμένη στον Νίκο Καββαδία, με τη συλλογή ποιημάτων «Το Λιμάνι της Αγωνίας», η εκδήλωση-αφιέρωμα στο ρεμπέτικο τραγούδι, στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, η φωτογραφική έκθεση «Περίπλους των ελληνικών σκαριών» του Αντρέα Θεολογίτη κ.ά. Ευρωπαϊκό Συνέδριο Λιμένων Παράλληλα, μόλις μία εβδομάδα πριν από την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας, στις 21 και 22 Μαΐου, θα πραγματοποιηθούν επίσης στον Πειραιά η Γενική Συνέλευση και το Συνέδριο της ESPO (Οργανισμός Ευρωπαϊκών Λιμένων). Τίτλος του συνεδρίου φέτος είναι «Χωρίς λιμάνια δεν έχουμε ενέργεια, χωρίς ενέργεια δεν έχουμε λιμάνια»! Σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει ενέργεια σε ποσοστό μεγαλύτερο από το μισό της συνολικής κατανάλωσης. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της εισαγωγής διενεργείται μέσα από τα ευρωπαϊκά λιμάνια. Αυτό συνεπάγεται ότι περισσότερο από 40% των συνολικών εμπορευμάτων που διακινούνται είναι πηγές ενέργειας, ενώ τα ευρωπαϊκά λιμάνια είναι συμπλέγματα αυτής της ίδιας βιομηχανίας. Αναμφισβήτητα, μια αλλαγή της ενεργειακής πολιτικής που εφαρμόζεται για την ενέργεια θα διαφοροποιήσει τον τρόπο λειτουργίας των λιμανιών. Η ερώτηση που τίθεται είναι αν τα λιμάνια είναι έτοιμα. Το συνέδριο των Ευρωπαϊκών Λιμένων ESPO 2015 φιλοδοξεί να εξετάσει τον σημαντικό αυτό ρόλο των λιμανιών, στο πλαίσιο των συνεχών αλλαγών στην ενεργειακή πολιτική. Στόχος του συνεδρίου είναι να αποτελέσει το εναρκτήριο λάκτισμα, σκιαγραφώντας μια ξεκάθαρη εικόνα για το Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί. Τα σενάρια που θα εξεταστούν στο συνέδριο γύρω από την ενέργεια θα αφορούν τη ρεαλιστική απεικόνιση του αντίκτυπου που θα έχουν στις μεταφορές, στα λιμάνια στο σύνολό τους καθώς και στη γενικότερη λιμενική βιομηχανία. Το συνέδριο επίσης θα είναι μια ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων όσον αφορά τις προτεραιότητες στην επιλογή των πολιτικών που εφαρμόζονται από τη νέα επίτροπο Μεταφορών, την κ. Violeta Bulc. Με τη συμμετοχή του κ. Knut Fleckenstein, εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε θέματα κανονισμών των Λιμένων, είναι προφανές ότιτα ζητήματα που αφορούν τους κανονισμούς των Λιμένων είναι υψηλά στην ιεραρχία των θεμάτων προς συζήτηση στο Συνέδριο. Οι πόλεις που έχουν φιλοξενήσει τις προηγούμενες Ε.Η.Θ. και αυτές που έχουν οριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2019 είναι οι εξής: 2008: Βρυξέλλες, Βέλγιο 2009: Ρώμη, Ιταλία 2010: Χιχόν, Ισπανία 2011: Γκντανσκ, Πολωνία 2012: Γκέτεμποργκ, Σουηδία 2013: Βαλέτα, Μάλτα 2014: Βρέμη, Γερμανία 2015: Πειραιάς, Ελλάδα 2016: Τούρκου, Φινλανδία 2017: Πουλ, Ηνωμένο Βασίλειο 2018: Μπουργκάς, Βουλγαρία 2019: Λισαβόνα, Πορτογαλία Ο Θαλάσσιος Τουρισμός Παράλληλα, στις 26 και 27 Μαΐου θα διεξαχθεί το Forum Θαλασσίου Τουρισμού των Ποσειδωνίων, με 650 συμμετέχοντες και 32 εκθέτες από 25 χώρες, όπου θα εξεταστούν οι προοπτικές ανάπτυξης του θαλασσίου τουρισμού στην Ανατολική Μεσόγειο και στη Μαύρη Θάλασσα. Ημέρες Θάλασσας – Πάμε Πειραιά! Σε αυτό το πλαίσιο έρχεται να συμβάλει και ο Δήμος Πειραιά, μαζί με την Περιφέρεια και τους φορείς της πόλης, οργανώνοντας παράλληλες –κυρίως πολιτιστικού χαρακτήρα– εκδηλώσεις που θα αναδείξουν γνωστές αλλά και κρυμμένες γωνιές του Πειραιά. «Θέλουμε να προκαλέσουμε μια δημιουργική αναταραχή στην πόλη και στο λιμάνι» λέει ο αρμόδιος δημοτικός σύμβουλος, Πέτρος Κόκκαλης. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, που περιλαμβάνει συναυλίες, υπαίθρια πάρτι, ξεναγήσεις και ιστορικούς περιπάτους, το οποίο εμπλουτιζόταν μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, μπορεί να το βρει κανείς στο emdpiraeus.gr.

Διαβάστε επίσης

Το γιορτάσαμε! ΑΓΚΙΣΤΡΙ

Ήρθαν όλοι οι φίλοι και οι πολύτιμοι συνεργάτες μας στα γενέθλια του Saronic Magazine, και εμείς κρατάμε τις ευχές τους και αντλούμε δύναμη για το μέλλον… Παρέα με τους πιστούς του...

Στις 22/6 ο νέος Πρόεδρος του ΟΛΠΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Μετά την παραίτηση του Γ.Ανωμερίτη αλλά κυρίως την επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ (που είχε την απόλυτη πλειοψηφία των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ) να μην εγκριθεί η σύναψη Συλλογικής Συμβάσεως Εργασία...