ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κυβέρνηση-Cosco αναζητούν συμβιβασμό για τα έργα στον Πειραιά

Του Γιώργου Γεωργίου/capital.gr

Σε διαπραγματεύσεις βρίσκονται η Cosco και το Ελληνικό Δημόσιο, με το βλέμμα στον προσεχή Αύγουστο, όταν και λήγει η προθεσμία για την απόδοση του 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, το οποίο κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, στους Κινέζους.

Καθυστερήσεις

Ωστόσο, τρεις μήνες πριν από την παρέλευση της προθεσμίας εκκρεμούν ορισμένα έργα και κυρίως η "αιχμή του δόρατος" του Master Plan, ο προβλήτας κρουαζιέρας (ύψους 136,3 εκατ. ευρώ), όπερ σημαίνει ότι δε θα καταστεί εφικτή η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το προηγούμενο διάστημα, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, ο ΟΛΠ έχει ολοκληρώσει περίπου το 25% των υποχρεωτικών επενδύσεων.

Παράγοντες που παρακολουθούν στενά τις διαδικασίες επισημαίνουν στο Capital.gr ότι η σύμβαση είναι ξεκάθαρη, αλλά η υπόθεση είναι σύνθετη. Αυτό διότι η πλευρά της Cosco υποστηρίζει ότι οι επενδύσεις έχουν καθυστερήσει με υπαιτιότητα του Δημοσίου και τρίτων, αναφέροντας χαρακτηριστικά τα προβλήματα με την τελική έγκριση του Master Plan και εν συνεχεία τα εμπόδια στις περιβαλλοντικές μελέτες.

Μάλιστα, το έργο του προβλήτα κρουαζιέρας συζητείται ακόμη και σήμερα στις δικαστικές αίθουσες. Αφού δικαιώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο στην υπόθεση για τα έργα επιχωματώσεων, τα οποία είχαν σταματήσει μετά από αίτηση ασφαλιστικών μέτρων από πολίτες του Πειραιά, ο ΟΛΠ αναμένει πλέον την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα έργα βυθοκορήσεων, τη διακοπή των οποίων έχουν επιτύχει μετά από προσφυγή κάτοικοι και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά. Η επανεκκίνηση των εν λόγω εργασιών θα συμβάλει και στην ολοκλήρωση μίας ακόμη υποχρεωτικής επένδυσης του Master Plan, τη "βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα".

Σε αναζήτηση συμβιβαστικής "φόρμουλας"

Πηγές κοντά στον ΟΛΠ σημειώνουν στο Capital.gr ότι "υπάρχει πρόθεση να βρεθεί μία λύση, ένας φιλικός διακανονισμός με το Δημόσιο" προσθέτοντας ότι καμία πλευρά δεν επιθυμεί να οδηγηθεί η υπόθεση στα δικαστήρια. 

Υπό αυτό το πρίσμα, ένα από τα σενάρια που τίθενται στο "τραπέζι" είναι η απόδοση του 16% στο τέλος της προθεσμίας με σαφείς εγγυήσεις για την περάτωση των επενδύσεων σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. 

"Στόχος μας είναι να υλοποιήσουμε τα έργα που έχουμε αναλάβει" σημειώνουν οι πηγές του ΟΛΠ. Προς αυτήν την κατεύθυνση, αυτές τις ημέρες κλείνει ένας κύκλος υποχρεωτικών επενδύσεων. Ειδικότερα, σήμερα αξιολογούνται οι προσφορές στο διαγωνισμό για την "Υπόγεια Οδική Σύνδεση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων Με Πρώην Χώρο ΟΔΔY" και τη βυθοκόρηση που αναφέρθηκε και παραπάνω, ενώ έχει αναδειχθεί ανάδοχος για την "Επέκταση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (Λιμένας Ηρακλέους)".

Ο τέταρτος προβλήτας

Η διευθέτηση της εκκρεμότητας του 16% ίσως αναθερμάνει τις συζητήσεις για το "διακαή πόθο" των Κινέζων, την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα. "Δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια εξέλιξη, περιμένουμε να δούμε πότε θα ωριμάσει το έργο" υπογραμμίζουν πηγές κοντά στον ΟΛΠ.

Ωστόσο, οι ίδιες πηγές αναδεικνύουν την κρισιμότητα του νέου προβλήτα, μιλώντας για αύξηση του ανταγωνισμού από τις γύρω χώρες, οι οποίες απειλούν την κυριαρχία του Πειραιά στη διακίνηση containers. Ενδεικτικά, αναφέρουν το παράδειγμα της Ταγγέρης στο Μαρόκο, η οποία εξυπηρέτησε 5,8 εκατ. TEUs το 2020, ξεπερνώντας την επίδοση των προβλητών του ΟΛΠ. "Τα λιμάνια παίρνουν τα πάνω τους, δεν μπορούμε να μείνουμε στάσιμοι" σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης

Εφοπλιστής έδωσε 40 εκ. και αγόρασε το "φιλέτο" – οικόπεδο δίπλα στον Αστέρα ΒουλιαγμένηςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Yψηλή ζήτηση για μόνιμες παραθεριστικές κατοικίες, καταγράφηκε στην χώρα μας, παρά την πανδημία, ενώ το ενδιαφέρον των υποψήφιων επενδυτών συγκεντρώνουν οι ποιοτικές και πολυτελε...

Πειραιάς: Πλήρης ανακατασκευή και νέα παιχνίδια στις παιδικές χαρές Αγίου Κωνσταντίνου και ΙππολύτουΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Δύο ακόμη παιδικές χαρές παραδόθηκαν στα παιδιά του Πειραιά μετά την πλήρη ανακατασκευή τους από το Δήμο Πειραιά, στο πλαίσιο του προγράμματος «Φιλόδημος ΙΙ». Πρόκειται για τις παι...

Δεύτερος στην Ευρώπη σε αριθμό κρουαζιερόπλοιων ο ΠειραιάςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Πρώτο το λιμάνι του Σαουθάμπτον στην Βρετάνια Στη δεύτερη θέση της κατάταξης της πεντάδας των ευρωπαϊκών λιμένων με δράσεις κρουαζιέρας όσον αφορά στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων πο...

Έσπασαν στο ξύλο και λήστεψαν οδηγό λεωφορείου στη Βουλιαγμένης, επειδή πήγαινε... αργάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Δημήτρης Πώποτας, Άρια Καλύβα Η ομάδα των νεαρών, σταμάτησε το όχημα, ξυλοκόπησε και έστειλε στο νοσοκομείο τον οδηγό για ασήμαντη αφορμή   Έσπασαν στο ξύλο και λήστεψαν οδηγό  λ...

Μώραλης: Στόχος μας να αναπλάσουμε όλο το παραλιακό μέτωπο του ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Για την ανάπλαση του πειραϊκού μετώπου και τις παρεμβάσεις που θα αλλάξουν όψη στον Πειραιά μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης. «Στόχος μας είναι...

Βίντεο - σοκ: Η στιγμή που o "μυστηριώδης" άντρας επιτίθεται σε κοπέλα στα νότια προάστιαΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Δημήτρης Πώποτας, Άρια Καλύβα   Ο μυστηριώδης άντρας πραγματοποίησε τρεις επιθέσεις μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα   Βίντεο σοκ από τη στιγμή που  ο αλλοδαπός «δράκος»  που επιτίθεται ...

Συναγερμός στα νότια προάστια: Άντρας επιτίθεται σε ανήλικες - Οι καταγγελίες για τον «σάτυρο με το τζόκεϊ»ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

    Πρόκειται για έναν μελαχρινό, μετρίου αναστήματος, αλλοδαπό που «χτυπάει» πάντα με τον ίδιο τρόπο   Τρεις επιθέσεις  μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα απο έναν μυστηριώδη άνδρα που στήν...