ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αφιέρωμα: Πώς η επένδυση στο Ελληνικό θα απογειώσει τον Αργοσαρωνικό

Η εμβληματική πλέον επένδυση της Lamda Development στην περιοχή του πρώην αεροδρομίου θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα για την αναβάθμιση όλης της νότιας ζώνης της Αττικής, φρεσκάροντας αισθητά τον αναπτυξιακό αέρα στα νησιά και στους άλλους ηπειρωτικούς προορισμούς του Αργοσαρωνικού.

 

Γράφει ο Βασίλης Πούλος

 

Ενα νέο τοπίο στο παραλιακό μέτωπο θα διαμορφώσει η επένδυση στο Ελληνικό, το οποίο θεωρείται βέβαιο ότι θα συμπαρασύρει σε ένα επενδυτικό κύμα τις όμορες περιοχές, αλλά και τα νησιά δίπλα στην Αττική, αυτά του Αργοσαρωνικού.
Η επένδυση της Lamda Development είναι ξεκάθαρο ότι θα φέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία, τόσο από τους κλάδους που θα έχουν ενεργό ρόλο στην υλοποίηση του έργου όσο και από την ώθηση που θα δώσει για νέα έργα.
Μπορεί η επένδυση να χρειάζεται περίπου 5-10 χρόνια για να ολοκληρωθεί, ωστόσο η ευκαιρία για αναπτυξιακά έργα και τουριστικές επενδύσεις στον Αργοσαρωνικό μπορεί να ξεκινήσει άμεσα, και μάλιστα να φέρει σε σύντομο χρόνο σημαντικά αποτελέσματα για τα νησιά που βρίσκονται απέναντι από το «μπαλκόνι» του Ελληνικού, απέναντι από τις κατοικίες και τους ουρανοξύστες, το μητροπολιτικό πάρκο και την υπερσύγχρονη μαρίνα.

 

 

Το νέο παραλιακό μέτωπο αναδιαμορφώνει το τοπίο στην Αττική

Το έργο στο Ελληνικό μπορεί να είναι η ναυαρχίδα των επενδύσεων στην Αττική, ωστόσο μέσω ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων όλο το παραλιακό μέτωπο αλλάζει εικόνα, από τον Πειραιά έως και τη Βουλιαγμένη. Μάλιστα, οι αλλαγές θα συμπαρασύρουν και τους όμορους δήμους και τον Αργοσαρωνικό.
Ήδη, πάντως, τα νότια προάστια προσελκύουν νέους ενοίκους, με τη ζήτηση για πολυτελείς κατοικίες σε Άλιμο, Γλυφάδα, Βούλα, Καβούρι, Βουλιαγμένη να έχει αυξηθεί κατακόρυφα, δημιουργώντας ένα ιδιότυπο κύμα μετακίνησης από τα βόρεια προάστια προς τα νότια.

 

 

Όπως και τα χρόνια της κρίσης, ο Αργοσαρωνικός μπορεί να κερδίσει ξανά

 

Στα χρόνια της κρίσης ο τουρισμός παρέμεινε ο «πνεύμονας» της ελληνικής οικονομίας. Ωστόσο πολλοί προορισμοί αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα. Ο Αργοσαρωνικός όμως βγήκε κερδισμένος, αφού όχι μόνο κατάφερε να διατηρήσει τους ξένους επισκέπτες, αλλά πέτυχε να προσελκύσει και τους Έλληνες.

 

Τα κοντινά στην Αθήνα νησιά δεν ήταν απλώς προορισμός Σαββατοκύριακου, αλλά ολοκληρωμένων διακοπών. Αυτό οφείλεται στους ανθρώπους του τουρισμού και στις τοπικές κοινωνίες των νησιών, που προσαρμόστηκαν άμεσα στις νέες συνθήκες και προσέφεραν ανταγωνιστικά και ελκυστικά πακέτα διακοπών.

 

 

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αίγινας κ. Σταύρος Καλαμάκης, μιλώντας στο «Saronic Magazine», ανέφερε ότι καθοριστικός ήταν ο ρόλος της νέας γενιάς των ανθρώπων του τουρισμού, οι οποίοι έφεραν φρέσκες ιδέες και εκσυγχρόνισαν το προϊόν. Τονίζει δε ότι αυτή η γενιά μπορεί να εκμεταλλευτεί ξανά την ευκαιρία που ακούει στο όνομα «επένδυση στο Ελληνικό».

 

Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς, Πρόεδρος της Ε..Ξ.Α.-Α.Α.

 

 

 

Τα νησιά του Αργοσαρωνικού μόνο να ωφεληθούν έχουν από την επένδυση

 

 

«Η Αθήνα, όπως και τα νησιά μας του Αργοσαρωνικού, μόνο να ωφεληθούν έχουν από την επένδυση στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί ένα καινούργιο για τα ελληνικά δεδομένα μοντέλο αστικής ανάπτυξης, με υπηρεσίες και υποδομές που αναδεικνύουν το φυσικό τοπίο και προτείνουν έναν καλύτερο τρόπο ζωής και αναψυχής για τους πολίτες και τους επισκέπτες της Αθήνας. Επόμενο είναι λοιπόν να αναμένουμε το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων τουριστών» αναφέρει στο «Saronic Magazine» η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού κ. Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς.
Προσθέτει μάλιστα ότι η δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, με χώρους για οικισμό, τουρισμό και αναψυχή, με κέντρα πολιτισμού, μουσεία, χώρους διασκέδασης, κέντρα ευεξίας, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.ά., μαζί με όσα προγραμματίζονται για τη διαμόρφωση της ήδη υπάρχουσας μαρίνας, ενισχύουν τις δυνατότητες του παραλιακού μετώπου και αναδεικνύουν το «πρόσωπο» της Αθήνας στον Αργοσαρωνικό.
«Θα προβληθεί διεθνώς, όπως αναμένουμε, όχι μόνο η “Αθήνα με θέα στη θάλασσα”, αλλά κυρίως η εύκολη πρόσβαση στα νησιά μας, είτε μέσω ακτοπλοΐας είτε με ημερήσιες κρουαζιέρες είτε με τουριστικό σκάφος, κάτι που προφανώς θα ενδυναμώσει και τη σχέση του επισκέπτη της Αθήνας και με τον θαλάσσιο τουρισμό. Εν ολίγοις, θα αναδεικνύεται και θα προβάλλεται διεθνώς αυτό που χρόνια επιθυμούμε, δηλαδή η νησιωτική ταυτότητα της πρωτεύουσας. Επίσης, θεωρούμε πως το έργο όχι μόνο θα συμβάλει στην επανατοποθέτηση της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής της Αττικής, αλλά και θα λειτουργήσει ως πρότυπο για ολόκληρη τη χώρα.
»Έχουμε κατ’ επανάληψη επισημάνει ότι η Αθήνα και τα νησιά της βρίσκονται σε μια σχέση αμφίδρομη, στενή, διαχρονική, με ιστορικό υπόβαθρο, που πρέπει να γίνει ευρέως –θα έλεγα και διεθνώς– αντιληπτή, πρέπει να ισχυροποιηθεί και να υποστηριχθεί και από τις δύο πλευρές, αλλά και από την πολιτεία, ότι είναι προς όφελος όλων μας. Από πλευράς της Ένωσης Ξενοδόχων της Αθήνας, αυτή τη σχέση την έχουμε υποστηρίξει έμπρακτα και την υποστηρίζουμε σταθερά, μέσω των δράσεων και των ερευνών που υλοποιούμε, αλλά και μέσω των προτάσεών μας προς τους τουρίστες-ενοίκους των μονάδων της Αθήνας για συνδυαστικές διακοπές και θεματικές βόλτες στα νησιά μας, στο πλαίσιο της διαμονής τους στην Αθήνα. Στην επωνυμία δε της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής προστέθηκε η λέξη “Αργοσαρωνικός”, ακριβώς για να τονιστεί αυτή η πρόθεση και σύνδεση, ενώ στα μέλη του Δ.Σ. μας συμμετέχουν εκπρόσωποι των ξενοδόχων των νησιών μας» συμπληρώνει χαρακτηριστικά.

 

 


Η γραφικότητα και η ιδιαιτερότητα του κάθε τόπου να συνδυαστούν με σύγχρονες, αναγκαίες επενδύσεις

 


«Καθοριστικό ρόλο, πάντως, θα διαδραματίσουν οι σωστές συνεργασίες της πολιτείας και των τουριστικών φορέων, για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα» τονίζει η κ. Ζούλοβιτς. «Πέραν των καλών προθέσεων,
ωστόσο, απαραίτητο είναι να μπορέσουν να συνεργαστούν στενά μεταξύ τους –και σε πρακτικό επίπεδο– οι κεντρικοί πολιτειακοί και τουριστικοί φορείς με τους τοπικούς νησιωτικούς φορείς, όπως και οι εξειδικευμένοι άνθρωποι του Τουρισμού με την τοπική κοινωνία. Αυτό που χρειάζεται είναι να χαραχθεί πλέον ένας “κοινός λόγος” προβολής της Αθήνας – Αργοσαρωνικού και ένας “φρέσκος τρόπος” στη στρατηγική προσέγγισης των αγορών, με βάση τις ιδιαιτερότητες του κάθε νησιού και τις θεματικές δραστηριότητες που μπορεί να αναπτύξει. Υπάρχει ένα στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί: Η γραφικότητα και η ιδιαιτερότητα του κάθε τόπου να συνδυαστούν με σύγχρονες, αναγκαίες επενδύσεις, λ.χ. σε λιμενικά έργα, μαρίνες και φυσικά σε σύγχρονα καταλύματα. Οι δε κάπως “κλειστές” τοπικές κοινωνίες των νησιών μας πρέπει να αφουγκραστούν τις ταξιδιωτικές ανάγκες της εποχής, να συμπλεύσουν με παράλληλες επενδυτικές προσπάθειες, όπως αυτή του Ελληνικού, και να συνεργαστούν με την Αθήνα και την τεχνογνωσία της στον Τουρισμό. Έφτασε η στιγμή να παρουσιαστούμε ως ένας και ενιαίος τουριστικός προορισμός στις διεθνείς αγορές. Μια τέτοια εξέλιξη θα δημιουργούσε νέες ανάγκες και αναγκαστικά θα συντελούσε στην επίλυση των χρόνιων προβλημάτων των νησιών, αλλά και στην άρση της όποιας απομόνωσής τους – ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες».

 

 

 

 

Οι νέες λιμενικές εγκαταστάσεις στην Αγία Μαρίνα

 

 

Ήδη, πάντως, η Αίγινα προετοιμάζεται για το επενδυτικό kick off. Το πρώτο και καθοριστικό έργο που ξεκινά και θα είναι έτοιμο σε περίπου έναν χρόνο είναι οι λιμενικές εγκαταστάσεις στην Αγία Μαρίνα και στην Πέρδικα.
Οι υφιστάμενες είναι παλαιές και περιορισμένων δυνατοτήτων. Δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες ανάγκες σε ασφάλεια, αλλά και θέσεις φιλοξενίας σκαφών.
Η Αίγινα είναι ο πρώτος σε επιλογή νησιωτικός προορισμός από την Αττική, ενώ το καλοκαίρι περικυκλώνεται από σκάφη αναψυχής και ημερόπλοια που πραγματοποιούν κρουαζιέρες. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αίγινας κ. Σταύρος Καλαμάκης ανέφερε ότι στόχος είναι οι νέες λιμενικές εγκαταστάσεις της Αγίας Μαρίνας να γίνουν πόλος τοπικής ανάπτυξης, με πολλαπλά οφέλη σε επίπεδο επενδύσεων, δημιουργίας θέσεων εργασίας και αύξησης της εμπορικής κίνησης, και παράλληλα να δώσουν μια νέα πνοή στο yachting.

 

 

 

Νέοι ρυθμοί για το city break και το hopping island

 


Επιπλέον, μέσω Αγίας Μαρίνας, θα επανέλθει η σύνδεση της Αίγινας με τα υπόλοιπα νησιά του Αργοσαρωνικού, όπως τις δεκαετίες του 1960 και του 1970. Το αποτέλεσμα της ακτοπλοϊκής επικοινωνίας Αίγινας, Αγκιστρίου, Πόρου, Ύδρας και Σπετσών θα είναι το καλύτερο πουσάρισμα για το city break, αλλά και το hopping island.

 

 

Οι επενδύσεις σε ξενοδοχεία

 


Ο Αργοσαρωνικός τώρα μπορεί να αναπτύξει ακόμη περισσότερο το πλούσιο τουριστικό του προϊόν, τη φιλοξενία. Ήδη, εγχώριοι και ξένοι επενδυτές έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις στον ξενοδοχειακό τομέα.
Παράλληλα, διεξάγονται συζητήσεις –σε προχωρημένο επίπεδο– για ανέγερση νέων εγκαταστάσεων και ανακαίνιση τουριστικών καταλυμάτων που δεν λειτουργούν.
Άνθρωποι της αγοράς αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι μία πιθανή ξενοδοχειακή επένδυση της τάξεως των 100 κλινών στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής θα κόστιζε 30.000.000 ευρώ, ενώ στο νησί 10.000.000 ευρώ.

Πιο χαρακτηριστική ίσως είναι η ανακαίνιση του ιστορικού ξενοδοχείου «Μπούντι Μπέι» στην Αίγινα από τον γνωστό ναυτιλιακό όμιλο Laliza, που ήδη ολοκληρώθηκε, και υπό τη νέα ιδιοκτησία λειτουργεί από φέτος ένα πολυτελές και σύγχρονο ξενοδοχείο 75 κλινών στην πευκόφυτη περιοχή της Αιγινήτισσας με την ονομασία «Laliza Bay Resort».

Επίσης, τουριστικοί παράγοντες του νησιού, μιλώντας στο «Saronic Magazine», αναφέρουν ότι στην Αγία Μαρίνα το ξενοδοχείο «Μπλε Σιντριβάνι» με 80 δωμάτια αγοράστηκε από Ρουμάνο επιχειρηματία, ο οποίος το επισκεύασε, το μεταμόρφωσε σε ένα σύγχρονο κατάλυμα και πλέον λειτουργεί κανονικά και με πολύ καλές αποδόσεις πληρότητας. Το εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο «Καράς» έχει ήδη περάσει στα χέρια Ισραηλινού επιχειρηματία και πλέον αποτελεί έναν ακόμη πόλο έλξης τουριστών, αλλά και μία επιχείρηση που προσφέρει πολλές θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία. Ακόμα μία πιθανή επένδυση είναι το ξενοδοχείο «Απόλλωνας».
Μία σύντομη έρευνα δείχνει ότι στην Αίγινα υπάρχουν από μικρά ξενοδοχεία, που ξεκινούν από τα 180 τ.μ. και με τιμή τα 170.000 ευρώ, μέχρι πολύ μεγαλύτερα, της τάξεως των 9.024 τ.μ., με τιμή 4,5 εκατομμύρια ευρώ.

 

 

Η νέα ευκαιρία για το real estate

 

 

Άνθρωποι του real estate τονίζουν ότι στον Αργοσαρωνικό υπάρχουν επενδυτικές ευκαιρίες. «Ο Αργοσαρωνικός είναι το κερασάκι της Αττικής και η Αττική ξέρει να πουλάει τον Αργοσαρωνικό» αναφέρουν χαρακτηριστικά, ενώ οι πιο αισιόδοξοι δηλώνουν «σπίτι στο Ελληνικό και εξοχικό στην Αίγινα, στο Αγκίστρι ή σε κάποιο άλλο από τα νησιά του Αργοσαρωνικού».
Η ζήτηση σε εξοχικές κατοικίες για ενοικίαση, για βραχυχρόνια μίσθωση και για πώληση είναι ήδη αυξημένη και αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Στο παραλιακό μέτωπο οι τιμές πρώτων, αλλά και εξοχικών κατοικιών θα αυξηθούν σημαντικά και οι αγοραστές θα στραφούν στα επόμενα κοντινά σημεία.
Ενδεικτικά είναι και όσα λέει στο «Saronic Μagazine» ο Γιώργος Ευαγγέλου από το Salamis Real Estate. «Μία περιοχή, όσο γίνεται γνωστή μέσω των social media από τους ανθρώπους που την επισκέπτονται, τόσο αποκτά δυναμική και αυτομάτως γίνεται προορισμός για ακόμη περισσότερους τουρίστες. Αυτό θα γίνει και μέσω του Ελληνικού και στον Αργοσαρωνικό». Η ζήτηση σε ακίνητα, κυρίως για εξοχικές κατοικίες, αναμένεται να αυξηθεί είτε σταδιακά, για όσους έχουν επενδυτικό ενδιαφέρον, είτε σχετικά βίαια για εκείνους που θα ενδιαφέρονται για παραθεριστικούς λόγους.

 

 

Νέες θέσεις εργασίας για επιχειρήσεις, εστιατόρια, αλιευτικός τουρισμός

 

Οι μπουλντόζες στο Ελληνικό μπορεί να μην έχουν μπει ακόμα, ωστόσο η ανάπτυξη που προβλέπεται στα νησιά του Αργοσαρωνικού και σχεδιάζεται, ενόψει της αλλαγής στην αθηναϊκή ριβιέρα, πρέπει σταδιακά να οργανώνεται. Είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία και για άλλους κλάδους, όπως η εστίαση, τα εμπορικά καταστήματα και η αλιεία, να πάρουν τα πάνω τους.
Μία τέτοια εξέλιξη θα προσελκύσει τουρίστες υψηλού επιπέδου, ενώ τα νησιά έχουν μία τεράστια ευκαιρία να κερδίσουν διεθνή προβολή ως ελκυστικοί προορισμοί.
Με τον τρόπο που λειτουργεί η αγορά, είναι ξεκάθαρο ότι, όσο θα πραγματοποιούνται επενδύσεις, αυτομάτως θα ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας. Νέα εστιατόρια, μεγαλύτερη ζήτηση για ντόπια αλιεύματα, νέα εμπορικά καταστήματα. Ακόμη και στο κομμάτι του αλιευτικού τουρισμού, ο Αργοσαρωνικός αποκτά τη δυνατότητα να προσεγγίσει κόσμο. Μία δραστηριότητα ιδιαίτερα διαδεδομένη σε όλο τον κόσμο.
Αν και δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα θετικά από την επένδυση στο Ελληνικό θα αργήσουν να φανούν, ωστόσο όσοι θέλουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία θα πρέπει να είναι κάποια βήματα μπροστά. Αυτός είναι ο δρόμος που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρηματίες του Αργοσαρωνικού.

Διαβάστε επίσης

Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ για κορωνοϊό: «Δεν κινδυνεύουμε από τη Θεία Κοινωνία» ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

«Δεν κινδυνεύουμε» τόνισε ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, απαντώντας στο ερώτημα, αναφορικά με τον κίνδυνο μετάδοσης του κορωνοϊού μέσω της Θείας Κοινωνίας.   Μιλώντας στο ραδιόφ...

«Πόλεμος και Ειρήνη»: Τελευταίες 8 παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Το αριστούργημα του Λέοντος Τολστόι, στη σκηνική εκδοχή της Ιόλης Ανδρεάδη, έχουν παρακολούθησει ήδη περισσότεροι από 10.000 θεατές και ολοκληρώνεται στις 7 Απριλίου Το έπος του ...

Το Ε.Β.Ε.Π. στηρίζει με δράσεις τη «Γυναικεία Επιχειρηματικότητα»ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Συζήτηση στρογγυλής τράπεζας με «Womanitee», μέλη του Ε.Β.Ε.Π. και γυναίκες επιχειρηματίες   Η ανάπτυξη ενός ευέλικτου πλαισίου δράσεων για την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρημα...

Το Πανεπιστήμιο Πειραιά αναβάλει τις ορκωμοσίες αποφοίτων λόγω κορονοϊού ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση από τη Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς, η προγραμματισμένη για τις 12 Μαρτίου ορκωμοσία των αποφοίτων του Τμήματος Βιομηχαν...

«Ημέρες Καριέρας» στον ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Εκδήλωση του ΟΑΕΔ και του Δήμου Πειραιά στο ΣΕΦ   Την πρώτη εκδήλωση αναζήτησης θέσεων εργασίας για ανέργους και επιλογής προσωπικού από επιχειρήσεις, με την επωνυμία «Ημέρες Καριέ...

Καθαρισμός της παραλίας Φρεαττύδας από μικτά συνεργεία του Δήμου ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Εργασίες καθαρισμού σε όλο το μήκος της παραλίας Φρεαττύδας πραγματοποίησε σήμερα ο Δήμος Πειραιά, στο πλαίσιο της αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης της παραλίας. Συγκεκριμέν...