ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μια ζωή ποδήλατο - Άρθρο του Κώστα Αργυρού

Πρώτα η κλιματική κρίση και τώρα η πανδημία στρέφουν ακόμα περισσότερους Ευρωπαίους στον δικυκλισμό

 

Γράφει ο Κώστας Αργυρός - 


Πρώτα ήταν η κλιματική κρίση, που οδήγησε πολλούς στο δίκυκλο. Αλλους αναγκαστικά, αφού πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν περιορίσει την κίνηση αυτοκινήτων στο κέντρο τους και άλλους από... φιλότιμο, επειδή ακριβώς συνειδητοποίησαν το μέγεθος του προβλήματος. Τώρα με την πανδημία του κορωνοϊού φαίνεται ότι η αγορά ποδηλάτου θα είναι από τους λιγοστούς κερδισμένους της κρίσης. Στη Γερμανία ο κύκλος των εργασιών των εμπόρων του χώρου έχει υπερδιπλασιαστεί, όπως επισημαίνει ο τύπος της χώρας.

 

Μέχρι τώρα οι Γερμανοί έκαναν τις αγορές τους διαδικτυακά, αλλά και τώρα που άνοιξαν τα καταστήματα συνεχίζεται η ζήτηση, τόσο online όσο και στα καταστήματα. Ειδικά τις ημέρες που ο καιρός το επιτρέπει οι περισσότεροι Γερμανοί προτιμούν να καβαλήσουν τη σέλα, παρά να επιβιβαστούν σε κάποιο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, όπου η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική και ο κίνδυνος μόλυνσης ελλοχεύει παντού. Από την άλλη, όπως και στη χώρα μας το ποδήλατο αποδεικνύεται μια πολύ δημοφιλής αλλά και υγιής άσκηση,
ειδικά για το διάστημα που τα γυμναστήρια και τα γήπεδα ήταν κλειστά και οι εναλλακτικές άθλησης είχαν περιοριστεί.

 


Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι αυτή η εξέλιξη έρχεται ακριβώς ένα χρόνο μετά το 2019, που ο κλάδος σημείωσε ρεκόρ τζίρου. Οπως αναφέρει το περιοδικό der Spiegel σύμφωνα με τον επίσημο σύνδεσμο των βιομηχανιών του κλάδου (Zweirad-Industrie-Verband) οι πωλήσεις τον περασμένο χρόνο αυξήθηκαν κατά περίπου 34% φτάνοντας τα 4,23 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ συμπεριλαμβανομένων των εξαρτημάτων και των αξεσουάρ το ποσό αυτό ανεβαίνει στα επτά δισεκατομμύρια ευρώ.

 

Νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως η κοινή χρήση ποδηλάτων (bike sharing) και η χρηματοδοτική μίσθωση, ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις. Όλο και περισσότερες εταιρείες παρέχουν στους υπαλλήλους τους σύγχρονα ηλεκτρονικά ποδήλατα αντί για εταιρικό αυτοκίνητο. Το ποδήλατο ωφελείται λοιπόν σταθερά από την τάση «λιγότερο αυτοκίνητο» και από τις αλλαγές στην αντίληψη της κοινωνίας για την κινητικότητα.

Διαβάστε επίσης

Τα φιστίκια του κυρ-Γιάννη στις Σπέτσες - Άρθρο του Κώστα ΑργυρούΚώστας Αργυρός

Η ευτυχία των παιδικών χρόνων στις Σπέτσες ήταν μάλλον αυτό, που τώρα βαφτίστηκε από τους διαφημιστές «κατάσταση μυαλού».     Δεν έχω ξαναφάει φιστίκια σαν του κυρ-Γιάννη. Φρεσκοψη...

Μπόρις Τζόνσον ο πρώτος διδάξας - Άρθρο του Κώστα Αργυρού Κώστας Αργυρός

Ο κορωνοϊός δεν έπληξε μόνο την υγεία του Βρετανού πρωθυπουργού. Είναι πολύ πιθανό να δώσει ένα μεγάλο πλήγμα και στην πολιτική του σταδιοδρομία   Βλέποντας τις εικόνες από τις βρε...

Η Μέρκελ αφήνει ως κληρονομιά μια «σχεδιασμένη οικονομία» - Άρθρο του Κώστα ΑργυρούΚώστας Αργυρός

Αρθρο του Κώστα Αργυρού -    Ηταν αρχές του 2019 όταν ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας και δεξί  χέρι της Μέρκελ, Πέτερ Αλτμάιερ παρουσίαζε το σχέδιο για μια «εθνική βιομηχανική...

Αντιπαθεί η Φεστέγερ τους Γερμανούς; - Άρθρο του Κώστα Αργυρού Κώστας Αργυρός

Γιατί η υπόθεση Lufthansa προβληματίζει τις Βρυξέλλες. Η επιστροφή στη λογική της μαζικής κρατικής παρέμβασης στην οικονομία και η γερμανική πρωτοκαθεδρία στον τομέα   Αρθρο του Κώ...

Η Μέρκελ διχάζει (πάλι) τους Γερμανούς - Άρθρο του Κώστα Αργυρού Κώστας Αργυρός

Κάποιοι θεωρούν ότι καλώς είναι διστακτική στο «άνοιγμα» μετά την καραντίνα, άλλοι όμως θέλουν πιο ραγδαία βήματα επιστροφής στην κανονικότητα.   Του Κώστα Αργυρού   Η βιασύνη δεν ...