ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Επιτακτική η ανάγκη ίδρυσης και λειτουργίας Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αίγινας - Άρθρο του Γ. Μπήτρου

Η Δημόσια Εκπαίδευση την τελευταία δεκαετία έχει  δημιουργήσει και εντάξει στις υπηρεσίες της προγράμματα ενίσχυσης των αδύναμων μαθητών με δομές όπως είναι το ολοήμερο σχολείο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τα Τμήματα Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και  προγράμματα Παράλληλης και Εξατομικευμένης Εκπαίδευσης σε μαθητές και μαθήτριες. Η ενισχυτική διδασκαλία τα Πολιτιστικά προγράμματα, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, η  Αγωγή Υγείας, η Θεατρική Εκπαίδευση έρχονται να ενισχύσουν και εμπλουτίσουν την καθημερινή σχολική ζωή δίνοντας της δυνατότητα στο μαθητή να αναπτύξει τις δεξιότητες του και να ασκηθεί στη συλλογικότητα και στην κοινωνικοποίηση  του.

Οι μαθησιακές ανάγκες σήμερα έχουν αυξηθεί και διαφοροποιηθεί σε σχέση ακόμα και με το πρόσφατο παρελθόν. Πολλοί λόγοι, που χρειάζεται αρκετός χρόνος για να αναπτυχθούν, έχουν προκαλέσει μαθησιακές δυσκολίες στους μαθητές, οι οποίοι δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν το μάθημα  της τάξης. Πολλοί σύγχρονοι όροι της παιδαγωγικής επιστήμης και ψυχολογίας αναφέρουν τα προβλήματα αυτά και μιλούν για «δυσλεξία, δυσσαναγνωσία, δυσαριθμησία, έλλειψη προσοχής και αδυναμία συγκέντρωσης κ.αλ.»

Οι γονείς με υπόδειξη των δασκάλων ή καθηγητών οδηγούνται στα  Διαγνωστικά Κέντρα (Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ) όπου ειδικοί επιστήμονες εξετάζουν το μαθητή και διατυπώνουν προτάσεις  προς  το σχολείο του και τους γονείς για την παιδαγωγική και ψυχολογική στήριξη του.

Πολλοί  από αυτούς τους μαθητές πρέπει να φοιτήσουν σε Τμήματα Ένταξης, άλλοι δικαιούνται Παράλληλης Στήριξης ενώ για κάποιους προτείνεται η φοίτηση σε Ειδικά Σχολεία.

Ο λόγος λοιπόν  επιστρέφει στην ανάγκη ύπαρξης και λειτουργίας Τμημάτων Ένταξης κυρίως στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Αίγινα.

Τα τμήματα ένταξης είναι δομές  της παρεχόμενης Δημόσιας Εκπαίδευσης  που σκοπό έχουν με την κατάλληλη διδασκαλία από ειδικούς εκπαιδευτικούς να βοηθήσουν στην ομαλή ένταξη των μαθητών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, στην κανονική ροή των μαθημάτων.

Τα τμήματα ένταξης έχουν βοηθητικό αλλά ουσιαστικό ρόλο στη σύγχρονη εκπαίδευση και αποσκοπούν στην κάλυψη και αντιμετώπιση των μαθησιακών αναγκών των μαθητών

Οι μαθητές ανάλογα με τη γνωμάτευση που έχουν από το Κ.Ε.Δ.ΑΣ.Υ εξετάζονται τόσο κατά  τα τετράμηνα όσο και κατά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις με διαφορετικό τρόπο κατά περίπτωση (προφορικά και γραπτά ή μόνο προφορικά ή μόνο γραπτά με περισσότερο χρόνο στη διάθεση τους).

Στην Αίγινα λειτουργούν Τμήματα Ένταξης σε αρκετά Δημοτικά Σχολεία. Όμως στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λειτουργούν μόνο  στο 2ο  Γυμνάσιο Αίγινας  από το 2007.

Συνεπώς όλοι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες από τα Δημοτικά Σχολεία της Αίγινας και έχοντας σχετική γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ διοχετεύονται ή επιλέγουν να φοιτήσουν στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας.

Σήμερα λόγω  της αυξημένης ζήτησης αλλά  και του αυξανόμενου αριθμού μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες , όλα  τα παιδιά από όλη την Αίγινα που έχουν φοιτήσει σε ανάλογα τμήματα στην Πρωτοβάθμια (Στα  Δημοτικά) φοιτούν  στο 2ο Γυμνάσιο επειδή δεν λειτουργούν  Τμήματα Ένταξης στα άλλα δύο Γυμνάσια  του νησιού.

Αποτέλεσμα  είναι η συγκέντρωση μεγάλου αριθμού μαθητών στο 2ο  Γυμνάσιο Αίγινας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι την επόμενη σχολική χρονιά  σε σύνολο 142 μαθητών του 2ου Γυμνασίου Αίγινας  οι 30  πρέπει να φοιτήσουν στα Τμήματα Ένταξης, χωρίς στον αριθμό αυτό να συμπεριλαμβάνουμε τους μαθητές που έχουν παράλληλη στήριξη.

Ο μεγάλος αριθμός αυτών των μαθητών ή αν προτιμάτε η συγκέντρωση τόσων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες σε ένα σχολείο δυσχεραίνει την παρεχόμενη ποιοτική εκπαίδευση σε αυτούς

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι τα  Τμήματα Ένταξης δεν είναι επιπλέον τμήματα από τα υπάρχοντα. Λειτουργούν παράλληλα.

Δηλαδή την ώρα που το τμήμα κάνει π.χ. Μαθηματικά, οι μαθητές  του τμήματος  αυτού που έχουν γνωμάτευση για φοίτηση σε Τμήμα Ένταξης, πηγαίνουν με τον/την καθηγητή/τρια ειδικής αγωγής  σε άλλη αίθουσα και κάνουν μάθημα.

Έχουμε αναφερθεί και παλαιότερα σε συνεδριάσεις της Επιτροπής Παιδείας στην ανάγκη ίδρυσης  Τμημάτων ΄Ενταξης στα σχολεία  της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αίγινα.  Για το θέμα αυτό έχουμε αποστείλει σχετικά έγγραφα και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά  και στην Επιτροπή Παιδείας  του Δήμου.

Κρίνουμε λοιπόν πως είναι επιτακτική ανάγκη εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς, η δημιουργία και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης και στα άλλα δύο Γυμνάσια  της Αίγινας

 

Φιλικά 

Γιώργος Μπήτρος

Διευθυντής 2ου Γυμνασίου Αίγινας.

 

Διαβάστε επίσης

Αίγινα: Βράβευση μαθητών για το διαγωνισμό με θέμα τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την κοίμηση του Αγίου Νεκταρίου.Γιώργος Μπήτρος

Μετά το  τέλος  του Πανηγυρικού Εσπερινού χθες  Τρίτη 8 Νοεμβρίου  στον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου πραγματοποιήθηκε η απονομή των βραβείων για το μαθητικό διαγωνισμό με θέμα τη σ...

Εκείνες  τις νύχτες  που προσμέναμε το θαύμα - Άρθρο του Γιώργου Μπήτρου Γιώργος Μπήτρος

Του Γιώργου Μπήτρου   Ήταν κάποιες νύχτες που κανείς δεν θέλει πια να τις θυμάται. Ήταν τότε που κάθε βράδυ χειμώνα – καλοκαίρι διανυκτέρευε το φέρυ μποτ στο λιμάνι της Αίγινας. Ήτ...

Σχολείο Ειδικής Αγωγής στην Αίγινα: Για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και τη ζωή - Άρθρο του Γιώργου ΜπήτρουΓιώργος Μπήτρος

Η πρωτοβουλία για την ίδρυση και λειτουργία σχολείου Ειδικής Αγωγής στην Αίγινα αναγνωρίστηκε από όλους ως μια πολύ θετική κίνηση για τα εκπαιδευτικά θέματα του νησιού.   Η μορφή κ...

Η αναντικατάστατη παιδίατρος  της Αίγινας - Άρθρο του Γιώργου ΜπήτρουΓιώργος Μπήτρος

  Η μικρή απόσταση  που χωρίζει  το νησί της Αίγινας από την πρωτεύουσα  της χώρας φαίνεται πως είναι «μεγάλο εμπόδιο» για να λυθεί οριστικά ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί τις οικογέν...

Δημόσια Βιβλιοθήκη Αίγινας: Ένας πνευματικός φάρος σε αφεγγείς καιρούς - Άρθρο του Γ. ΜπήτρουΓιώργος Μπήτρος

Διαβάσαμε με προσοχή το Δελτίο Τύπου που απέστειλε στα ηλεκτρονικά μέσα το απερχόμενο Εφορευτικό Συμβούλιο  της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Αίγινας και αναλογιστήκαμε το σπουδαίο έργο που...

Οι μικροί ήρωες της σχολικής χρονιάς του κορωνοϊού - Άρθρο του Γιώργου ΜπήτρουΓιώργος Μπήτρος

  Η επιτυχία  που κατέγραψαν οι μαθητές  με την είσοδό  τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ειδικά φέτος δεν μπορεί και δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη. Σήμερα Παρασκευή 28  Αυγούστ...

Αίγινα: ποιο είναι αυτό το κτίριο; - Άρθρο του Γιώργου Μπήτρου Γιώργος Μπήτρος

Θα μπορούσε να είναι ερώτηση σε τηλεπαιχνίδι  ή σε κάποιο διαγώνισμα σχολείου. Δεν είναι όμως.     Το ερώτημα αυτό διατυπώνουν  οι διαβάτες της οδού Κυβερνείου, βλέποντας το μεγάλο...

Η Αίγινα και η επέτειος του 2021 - Άρθρο του Γιώργου ΜπήτρουΓιώργος Μπήτρος

Του Γιώργου Μπήτρου Η Αίγινα μπαίνει στο κάδρο του εορτασμού των 200 χρόνων από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης με το ρόλο που της αναλογεί ως Πρώτης Πρωτεύουσας  του Ελληνικο...