ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η Αθήνα πρέπει να προβάλλεται στις διεθνείς αγορές ως «νησιωτική πρωτεύουσα»

Στη δυναμική αλληλεπίδραση Αττικής και Νησιών του Αργοσαρωνικού δίνει έμφαση ο κ. Ευγένιος Βασιλικός, ηγετικό στέλεχος των Ξενοδόχων της Αθήνας, μιλώντας για τις προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού στο «Summer 21» του «Saronic Magazine».

 

Πώς θα εξελιχθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2021; Τι αναμένουμε για την Αθήνα και την Αττική για τη σεζόν, αλλά και για το 2022; Ποια είναι τα ισχυρά χαρτιά της Αθήνας στη μάχη του ανταγωνισμού; Ποιες οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε;
Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού και β΄ αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Ευγένιος Βασιλικός μίλησε σχετικά στο «Saronic Magazine».

 

Κύριε Βασιλικέ, είστε από τους αισιόδοξους για τη φετινή τουριστική σεζόν;
Χαίρομαι κατ’ αρχάς που είμαι μαζί σας και εύχομαι κάθε επιτυχία και στη φετινή σας έκδοση. Μάλλον δεν ανήκω στους υπεραισιόδοξους, γιατί θέλω να είμαι ταυτόχρονα και ρεαλιστής. Τα δεδομένα συνεχώς αλλάζουν και ειδικά σε ό,τι αφορά την Αθήνα, η οποία έχασε, εκτός του πρώτου εξαμήνου, και ήδη έναν μήνα –αιχμής παραδοσιακά γι’ αυτήν–, τον μήνα Μάιο, οι όποιες καλές προθέσεις των υποψήφιων ταξιδιωτών δεν είναι επιβεβαιωμένες με αντίστοιχες κρατήσεις. Θέλω να πιστεύω πως, αν όλα εξελιχθούν ομαλά, η εικόνα των κρατήσεων συνεχώς θα βελτιώνεται.

 

Αν μπορούμε να μιλήσουμε με νούμερα, πόσο καλύτερα θα είμαστε φέτος από το 2020 και πόσο θα εξακολουθήσουμε να υπολειπόμεθα του 2019;
Ρεαλιστικό σενάριο είναι να φτάσουμε φέτος τα νούμερα του 2020. Εύχομαι να υπάρξει κάτι θετικότερο από το φθινόπωρο, από Σεπτέμβριο και μετά, ικανό να διαφοροποιήσει την κατάσταση. Μην ξεχνάτε ότι οι δύο
πρώτοι μήνες του 2020 –πριν ξεσπάσει η πανδημία– ήταν πολύ δυνατοί, σε συνέχεια ενός καλού 2019, άρα συνέβαλαν θετικά στο συνολικό αποτέλεσμα για το 2020, ενώ φέτος ξεκινήσαμε τη χρονιά με άλλα δεδομένα.

 

Θεωρείτε πως τα νησιά του Αργοσαρωνικού συμβάλλουν θετικά στο branding της πόλεως των Αθηνών ως διεθνούς τουριστικού προορισμού;
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές ως Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού ειδικά στο θέμα αυτό, της αλληλεπίδρασης μεταξύ Αθήνας –ιστορικού κέντρου–, αθηναϊκής ριβιέρας και νησιών Αργοσαρωνικού και της μεγάλης δυναμικής τους. Πρώτοι όλων, τουλάχιστον από το 2010, προβάλαμε και υποστηρίζουμε ανελλιπώς αυτή τη δυνατότητα εντός και εκτός χώρας με πλήθος δράσεων, τονίζοντας ότι η Αθήνα θα πρέπει να προβάλλεται στις διεθνείς αγορές ως «νησιωτική πρωτεύουσα». Ο Αργοσαρωνικός, πέραν της ομορφιάς του, δίνει άπειρες επιλογές στον επισκέπτη σε απόσταση αναπνοής από την πόλη των Αθηνών. Παρατείνει τη διαμονή του στην περιφέρειά μας, ικανοποιεί την επιθυμία του για διακοπές σε ελληνικά νησιά, σε ένα μόνο ταξίδι στην Αθήνα. Και αυτό πρέπει να αναδειχθεί και να διαδοθεί σωστά διεθνώς.

 

Θα βοηθούσε ενδεχομένως η διάθεση των κατάλληλων ελκυστικών «πακέτων» Αθήνας – Νησιών στην προσέλκυση τουριστών;
Ναι, φυσικά θα βοηθούσε, και από πλευράς μας ήδη έχουμε προσπαθήσει να εμφυσήσουμε αυτή τη δυνατότητα σε πολλές ομάδες τουριστικών πρακτόρων και tour operators, αλλά και ξένων ΜΜΕ, που προσκαλέσαμε και φιλοξενήσαμε στην Αθήνα, προβάλλοντας πιθανούς συνδυασμούς, όπως διαμονή στο ιστορικό κέντρο, ημερήσιες επισκέψεις και κρουαζιέρες στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Αλλά και σήμερα γίνονται φιλόδοξες –πιλοτικές προς το παρόν– προσπάθειες για τη δημιουργία εύστοχων «πακέτων» προς δύο κυρίως κατευθύνσεις: «πολιτισμό» και «ήλιο και θάλασσα».

 

Αλήθεια, πόσο ανταγωνιστικές θεωρείτε τις τιμές της Αθήνας, σε σύγκριση με τις «αντίπαλες» τουριστικές πόλεις Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Ρώμη, Κωνσταντινούπολη;
Η Αθήνα ήταν και είναι άκρως ανταγωνιστική, ειδικά σε ό,τι αφορά τις τιμές της και, αναλογικά με την προσφερόμενη ποιότητα από τα ξενοδοχεία της πόλης μας σε αυτές τις τιμές, θα έλεγα ότι υπερτερούμε.

 

Οι αναπλάσεις και οι αναβαθμίσεις χώρων και υποδομών στα νότια της Αττικής –Πειραιά, Φάληρο και Ελληνικό– πώς θα επηρεάσουν την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας και των Νησιών;
Σε αυτό θα σας απαντούσα με μία μόνο φράση: μόνο θετικά θα επηρεάσουν. Πρέπει όμως όχι μόνο να προχωρήσουν, αλλά να προχωρήσουν και με πιο γρήγορους ρυθμούς.

 

Γενικότερα, πώς βλέπετε το μέλλον του ελληνικού τουρισμού στη μετά Covid εποχή;
Πολλοί ισχυρίζονται ότι θα αλλάξουν όλα στη ζωή μας, όπως και στον τουρισμό, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι με τη λήξη της πανδημίας θα επιστρέψουμε όλοι σε όσα ζούσαμε πριν από αυτήν. Προσωπικά, πιστεύω πως ενδεχομένως θα επιστρέψουμε σε μεγάλο βαθμό σε παλιές μας επιλογές, αλλά παράλληλα θα γίνουν καθημερινότητά μας σημαντικές αλλαγές σε πολλούς τομείς και θα υιοθετηθούν νέες συνήθειες. Θέματα
που σχετίζονται με την τεχνολογία και το ψηφιακό περιβάλλον σίγουρα θα κυριαρχήσουν σε τομείς όπως τα συνέδρια, οι εκθέσεις, οι εκδηλώσεις και ο επαγγελματικός τουρισμός, και ενδεχομένως να υιοθετήσουμε
περισσότερες «υγιεινές» συνήθειες και στον τουρισμό. Ίδωμεν...

Διαβάστε επίσης

A.Σ. Τροιζηνιακός: 90 χρόνια προσφοράς στον αθλητισμό  και στη νεολαία της ΤροιζηνίαςΤΡΟΙΖΗΝΑ

To καμάρι του Γαλατά Τροιζηνίας, ο Τροιζηνιακός, που από την ίδρυσή του, πριν από 90 χρόνια, υπηρετεί με συνέπεια τον αθλητισμό και τη νεολαία της τοπικής κοινωνίας.   Του Μπ. Κανα...

Ο Ποριώτικος ΧασάπικοςΕπιλεγμένα Άρθρα

Χασάπικος. Ίσως ο πιο αγαπημένος και εντυπωσιακός ελληνικός χορός, χορεύεται διαφορετικά στον Πόρο, με μοναδικές φιγούρες και τοπική χορογραφία.   Ο «Ζορμπάς» του Κακογιάννη έκανε ...

Ν. Πορτοκάλογλου: «Στην Ύδρα, πρώτη μου επίσκεψη  σαν τραγουδοποιός, ονειρευόμουν  ότι θα συναντούσα τον Λέοναρντ Κοέν»Επιλεγμένα Άρθρα

Νίκος Πορτοκάλογλου – από το «Μουσικό Κουτί» της οθόνης στον δρόμο, περιοδεία με Jukebox, φίλους και αγαπημένα τραγούδια.   Μια κιθάρα αγκαλιά, ένα μουσικό κουτί, ένα συνεσταλμένο ...

Ο δρόμος του μπαρουτιού της  Εξέγερσης άφησε ποριώτικα ίχνη...Επιλεγμένα Άρθρα

Αναδημοσιεύουμε από την έντυπη έκδοση του Saronic Magazine, το αφιέρωμα για την συνεισφορά του Πόρου στην Επανάσταση του 1821, με την μεταφορά του μπαρουτιού στην Μάνη.    Το θρίλε...