ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Black Friday – Χριστουγεννιάτικες θα είναι οι αγορές σύμφωνα με έρευνα της Sitecore

Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές (59%) σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας «Holiday Shopping Trends 2021» που πραγματοποίησε η Sitecore.

Η Sitecore διεξήγαγε την έρευνα για την περίοδο των γιορτών με τη συμμετοχή 1.001 εμπόρων και καταναλωτών από την Ελλάδα, από τις 23 Ιουλίου έως τις 04 Αυγούστου 2021.

Μεταξύ αυτών που δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ψωνίσουν, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσουν online και offline αγορές, με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%). Ωστόσο, υπήρξε και ένα ποσοστό 18% που δήλωσε ότι δεν πρόκειται να ψωνίσει στην Black Friday, με τους τρεις κύριους λόγους πίσω από μια τέτοια απόφαση να είναι ότι η μέρα έχει γίνει συνώνυμο με την κουλτούρα της υπερκατανάλωσης και ότι τους φαίνεται ξεπερασμένη, ότι δεν προσφέρει πλέον καλές προσφορές και ότι προσελκύει υπερβολικά πολύ κόσμο.

Στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές μετά τους περιορισμούς

Όσον αφορά στις κατηγορίες αγορών, με εξαίρεση τα ταξίδια και τα παιχνίδια, όπου το 54% και το 37% αντίστοιχα δηλώνει ότι θα γίνουν online, η πλειονότητα των αγορών για υπηρεσίες διασκέδασης (45%), ένδυσης (41%), ομορφιάς (43%), φαγητού και ποτού (69%) θα πραγματοποιηθεί με επίσκεψη σε κατάστημα, δείχνοντας μια στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές μετά τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία στη χώρα.

Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών (65%) δήλωσε ότι βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τις εκπτώσεις και τις προσφορές, όταν αγοράζει online, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) δηλώνουν ότι αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty.

Από την άλλη, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία καταναλωτές δίνουν περισσότερη έμφαση στα εκπτωτικά προϊόντα. Τέλος, ένα αξιόλογο ποσοστό των νεότερων ηλικιών σκοπεύει να κάνει τις αγορές του μέσω βιντεοκλήσης (18%), εστιάζοντας στην αγορά limited edition προϊόντων (26%), αλλά και υπηρεσιών που μπορεί να απολαύσει όλη η οικογένεια (20%).

Εκτός από τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων σε σχέση με την Black Friday, η έρευνα της Sitecore εστιάζει και στο πως σκοπεύουν να περάσουν οι καταναλωτές τις φετινές γιορτές. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (52%) σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τους εορτασμούς νωρίτερα από άλλες χρονιές και να γιορτάσουν περισσότερο με επισκέψεις σε σπίτια αγαπημένων προσώπων (23%) και ημερήσιες εκδρομές (20%), ενώ η γενιά Ζ, σε ποσοστό 31%, δίνει προτεραιότητα στα πάρτι με φίλους.

Διαβάστε επίσης

Διπλάσιο το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα για τον Δεκέμβριο - Πως θα λειτουργήσει το «Πρώτο Ένσημο» : ΤροπολογίαΟικονομία

  Ο μηχανισμός εφαρμογής του «Πρώτου Ενσήμου» (από 1η Ιανουαρίου 2022), η διπλή καταβολή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος στους δικαιούχους για το μήνα Δεκέμβριο και η επέκταση...

Νέο πακέτο μέτρων για την ελάφρυνση των λογαριασμών ρεύματοςΟικονομία

  Νέο πακέτο μέτρων για την στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση των ανατιμήσεων στην ενέργεια ετοιμάζει η κυβέρνηση. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες προωθε...

Γεωργιάδης: Έτος άνευ προηγουμένου το 2022 για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην ΕλλάδαΟικονομία

Την πεποίθηση ότι το 2022 θα εξελιχθεί σε χρονιά άνευ προηγουμένου σε ό,τι αφορά την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στους τομείς των αν...

Σε άτυπο lockdown οδηγείται η αγορά - Αντιδράσεις σε λιανεμπόριο και εστίαση για τα μέτραΟικονομία

Των Δ. Αλεξάκη, Φ. Ζώη και Λ. Καλαμαρά από την έντυπη έκδοση της Ναυτεμπορικής Σε ασφυξία οδηγείται για ακόμα μια φορά η εγχώρια λιανική, ενώ υπό τον φόβο νέου «κύματος» λουκέτων β...