Φθηνά αεροπορικά εισιτήρια, ζητάει η Διεθνής Ομοσπονδία Αερομεταφορών
Με προσφορές θα πρέπει να αντιμετωπιστεί η κρίση των Αεροπορικών Εταιριών, λέει η ΙΑΤΑ.
Οταν οι αεροπορικές πτήσεις ξεκινήσουν ξανά σε μεγαλύτερη κλίμακα μετά τα δραστικά μέτρα κατά του κορωνοϊού, τα εισιτήρια θα μπορούσαν να είναι αρχικά φθηνά, σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Αερομεταφορών (IATA).
Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να ενθαρρύνουν με αυτό τον τρόπο τη ζήτηση με ελκυστικές προσφορές, πιστεύει ο επικεφαλής οικονομολόγος της IATA Μπράιαν Πιρς. Αλλωστε, η προσφορά σε πτητικές δυνατότητες θα είναι σίγουρα υψηλότερη από τη ζήτηση, τουλάχιστον στην αρχή ενώ ευνοικός
παράγοντας θεωρείται και το γεγονός ότι οι τιμές του πετρελαίου είναι χαμηλές.
Οι κρατήσεις πτήσεων έχουν εν τω μεταξύ παρουσιάσει μια μικρή άνοδο, αλλά είναι ακόμη πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από την κρίση του κορωνοϊού. Ο Πιρς δεν αναμένει ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα αυξηθούν
πριν από το επόμενο έτος. Το ερώτημα είναι φυσικά αν το ίδιο πιστεύουν και οι ίδιες οι εταιρίες, πολλές από τις οποίες έχουν τις τελευταίες εβδομάδες δει «το χάρο με τα μάτια τους».
Η Διεθνής Ομοσπονδία προβλέπει επίσης πτώσεις τιμών και για τα ακριβότερα κόμιστρα της πρώτης θέσης και της business class, οι οποίες συνιστούν μεγάλο μέρος των πωλήσεων. Ετσι θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν την τάση που διαμορφώθηκε τελευταία, αφού πολλές επιχειρήσεις έχουν βολευτεί με τις τηλεδιασκέψεις και τα εικονικά συνέδρια, που είναι πλέον ιδιαίτερα δημοφιλή. Αλλωστε πολλές εταιρείες είναι πιθανό να προσπαθήσουν να μειώσουν τα έξοδα ταξιδιού τους στην αναμενόμενη ύφεση, συνεχίζοντας να αξοποιούν αυτό το μοντέλο.
Θα είναι σίγουρα προβληματικό εάν οι αρχές για την καταπολέμηση της περαιτέρω εξάπλωσης του ιού απαιτήσουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ επιβατών και απαιτήσουν τα μεσαία καθίσματα της οικονομικής θέσης να παραμείνουν κενά, δήλωσε ο Πιρς. Εάν μόνο το 60 τοις εκατό των θέσεων μπορεί να πωληθεί, σύμφωνα με τον οικονομολόγο, οι τιμές των εισιτηρίων θα πρέπει στην πραγματικότητα να αυξηθούν κατά 43 έως 54 τοις εκατό για να αντισταθμίσουν τις απώλειες. Σύμφωνα με μια ανάλυση της IATA, μόνο τέσσερις από τις 120 αεροπορικές εταιρείες θα κάλυπταν το κόστος τους με ποσοστό πληρότητας άνω του 60%.
Δεν υπάρχουν στοιχεία ότι η μη πλήρωση των μεσαίων θέσεων μειώνει περαιτέρω τον κίνδυνο μόλυνσης, δήλωσε και ο επικεφαλής της IATA Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ. Η Ομοσπονδία είναι αντίθετη με αυτές τις οδηγίες. Αντίθετα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουνεπεξεργαστεί μοντέλα θερμομέτρησης, χρήσης μάσκας και εφαρμογής αυστηρών μέτρων υγιεινής, ανέφερε. Η IATA υποστηρίζει ότι οι έρευνες αποδεικνύουν ότι δεν υφίσταται σχεδόν κανένας κίνδυνος μόλυνσης εντός του αεροσκάφους.