ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Γιατί κλείνουν τα εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη

Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη δεν πάει καλά. Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει περιορισμένη, με αποτέλεσμα ορισμένες εταιρείες ν` αναβάλουν ή και να ακυρώνουν σημαντικές επενδύσεις για μπαταρίες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

 


Αυτό συνέβη τις τελευταίες ημέρες με τη Svolt, θυγατρική της κινεζικής Great Wall Motors (GWM). Αλλά και η Automotive Cells Company (ACC), θυγατρική μπαταριών της TotalEnergies, που υποστηρίζεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες Stellantis και Mercedes, διέκοψε τις εργασίες σε εργοστάσια στη Γερμανία και την Ιταλία καθώς στρέφεται σε μπαταρίες χαμηλότερου κόστους εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

Η κινεζική Svolt αποφάσισε να σταματήσει τις δραστηριότητές της στη Γερμανία και να ματαιώσει τα σχέδιά της για πρόσβαση σε αγορές όπως η Αυστρία και η Ελβετία. Έτσι, η εταιρεία θα παρέχει υπηρεσίες στις αγορές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας, από την Κίνα.


Η εταιρεία μπαταριών ACC άλλαξε επίσης τα σχέδιά της. Τον περασμένο Φεβρουάριο, η ACC συγκέντρωσε 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ και σχεδίαζε να τα επενδύσει στην κατασκευή μιας δεύτερης γραμμής παραγωγής στο Ντουβρίν της Γαλλίας, καθώς και στην ανέγερση giga-factories στο Καϊζερσλάουτερν (Γερμανία) και στο Τέρμολι (Ιταλία). Ήδη η κατασκευή των δύο εργοστασίων στη Γερμανία και την Ιταλία έχει ανασταλεί ως αποτέλεσμα της επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

Η επένδυση στα τρία giga-factories ήταν συνολικού ύψους 7 δισ. ευρώ, ενώ αναμενόταν να έχουν παραγωγική δυναμικότητα 250 GWh το 2030, που θα τους επέτρεπε να ξεπεράσουν τα δύο εκατομμύρια μπαταρίες που παράγονται ετησίως. Μέχρι σήμερα, το μόνο εργοστάσιο που έχει κατασκευαστεί είναι στη Γαλλία. Τον περασμένο Δεκέμβριο, η ACC παρέδωσε τις πρώτες μπαταρίες στη Stellantis από το γιγαντιαίο εργοστάσιό της στο Ντουβρίν, όπως είχε προγραμματιστεί.

Γεγονός παραμένει πάντως ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ είναι κάτω από τις αρχικές προβλέψεις, κάτι που επηρεάζει επίσης τις επενδύσεις των κατασκευαστών μπαταριών.

 

Αναιμική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων αναπτύσσεται μεν στη Γηραιά Ήπειρο, αλλά όχι με μεγάλη ταχύτητα. Το πρώτο τετράμηνο του έτους πωλήθηκαν συνολικά 441.992 ηλεκτρικά μοντέλα, 6,4% περισσότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, οι κύριες αγορές της ΕΕ -Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία- παρουσιάζουν πολύ διαφορετικά ποσοστά.

Στη Γερμανία, που είναι η κύρια αγοράς της ΕΕ, οι παραδόσεις ηλεκτρικών μοντέλων τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους μειώθηκαν κατά 10,8%, φτάνοντας τις 111.005 ηλεκτρικές μονάδες. Στην Ιταλία επίσης, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων  μειώθηκαν την ίδια περίοδο κατά 18,8%, αν και στη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 27%, ενώ στάσιμες παρέμειναν στην Ισπανία.

 

Κάτω και η Tesla
Οι πωλήσεις της Tesla επίσης, στην Ευρωπαϊκή Ένωση το πρώτο τετράμηνο του έτους κατέγραψαν πτώση 4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τις 77.187 μονάδες.

Η Tesla ανακοίνωσε πώς θα σταματήσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Βερολίνο για πέντε ημέρες τον Ιούνιο. Ο λόγος που εξηγεί μια τέτοια απόφαση είναι η επιβράδυνση στην ευρωπαϊκή αγορά στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και η μείωση των πωλήσεων του Model Y, του οχήματος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο το 2023.

 

Δασμοί στα κινεζικά οχήματα
Μάλιστα, η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή που θα προκύψει από τις ευρωεκλογές, δεν αποκλείεται  να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, η Κίνα φέρεται να ζήτησε βοήθεια από την Ισπανία, ώστε να ασκήσει πίεση στις Βρυξέλλες για την αποφυγή πιθανών δασμών. Η ΕΕ ανησυχεί γιατί οι υψηλές κρατικές επιδοτήσεις δίνουν στις κινεζικές μάρκες ένα αθέμιτο οικονομικό πλεονέκτημα.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η Ευρώπη θα ανακοινώσει δασμούς 30%, αλλά εκτιμούν ότι δεν πρόκειται να μειωθεί ο αριθμός των κινεζικών ηλεκτρικών που φτάνουν στην Ευρώπη.

 

Πηγή: Ναυτεμπορική 

Διαβάστε επίσης

Ευρωεκλογές 2024 - Η Ευρώπη ψηφίζει τους ευρωβουλευτές της για την επόμενη 5ετίαΚόσμος

Κορυφώνεται σήμερα, Κυριακή, 9 Ιουνίου, η μεγαλύτερη εκλογική διαδικασία που πραγματοποιείται ιστορικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτή των ευρωεκλογών, από την οποία θα αναδειχθούν τα 7...

ΟΗΕ: Ο Γκουτέρες καταγγέλλει το Ισραήλ για παραβάσεις σε βάρος παιδιώνΚόσμος

Ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες πρόσθεσε τον στρατό του Ισραήλ σε έναν διεθνή κατάλογο θυτών που έχουν διαπράξει παραβάσεις σε βάρος παιδιών, δ...

Η «συγγνώμη» Μπάιντεν προς τον Ζελένσκι για τις καθυστερήσεις στην έγκριση της αμερικανικής βοήθειαςΚόσμος

Ανακοίνωσε μια νέα δόση ύψους 225 εκατομμυρίων δολαρίων   «Συγγνώμη» ζήτησε από τον Ουκρανό πρόεδρο  Βολοντίμιρ Ζελένσκι   ο πρόεδρος των ΗΠΑ,  Τζο Μπάιντεν ,  λόγω των καθυστερήσε...

Γαλλική Εθνοσυνέλευση: «Η Ευρώπη δεν είναι πλέον μια ήπειρος ειρήνης» δήλωσε ο Β. Ζελένσκι – Επίθεση του Κρεμλίνου στον Εμ. ΜακρόνΚόσμος

Η διεθνής διάσκεψη που θα διεξαχθεί στις 15 και 16 Ιουνίου στην Ελβετία θα μπορούσε να είναι η ουκρανική D-Day, είπε ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι την επομένη του εορτασμού της 80ής επετεί...

Γάζα: Δεκάδες νεκροί από ισραηλινό βομβαρδισμό σε σχολείο της UNRWA – Για επίθεση σε βάση της Χαμάς μιλά το ΙσραήλΚόσμος

Τουλάχιστον 37 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σύμφωνα με τις υγειονομικές αρχές της Γάζας, από νυχτερινό πλήγμα σε σχολείο της υπηρεσίας του ΟΗΕ για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες (UNR...

Επιστήμονες ανακάλυψαν εξωπλανήτη που διατηρεί την ατμόσφαιρα του παρά την αμείλικτη ακτινοβολία του κοντινού άστρουΚόσμος

Ένας σπάνιος εξωπλανήτης που θα έπρεπε να έχει «απογυμνωθεί» από την έντονη ακτινοβολία του κοντινού γιγάντιου ερυθρού άστρου του, αποκτά αντίθετα ατμόσφαιρα και αναγκάζει τους επι...

Συμβούλιο Ασφαλείας: Σήμερα η ανάδειξη των πέντε νέων μη Μόνιμων Μελών – Η σημασία της εκλογής της ΕλλάδαςΚόσμος

Στις 10:00 (17:00 ώρα Ελλάδος) αρχίζει στην Νέα Υόρκη η ψηφοφορία για την ανάδειξη των πέντε νέων μη Μόνιμων Μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για την περίοδο 2025-...