Ανακαλύφθηκε η πλησιέστερη στη Γη μαύρη τρύπα - Γιατί ονομάστηκε "Μονόκερως"

Η μελέτη των μαύρων τρυπών επιτρέπει στους επιστήμονες να μάθουν περισσότερα για τη ζωή των άστρων, το πώς γεννιούνται και πώς πεθαίνουν.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο υποστηρίζουν πως ανακάλυψαν την πλησιέστερη γνωστή μαύρη τρύπα στη Γη.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνά τους που δημοσιεύτηκε προσφάτως στην επιθεώρηση "Monthly Notices" της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας της Βρετανίας.
Ο «Μονόκερως» όπως ονόμασααν το εύρημά τους οι επιστήμονες, βρίσκεται στον γαλαξία μας «μόλις» 1.500 έτη φωτός μακριά από τη Γη ενώ σε τροχιά γύρω του βρίσκεται ένα άστρο ερυθρός γίγαντας, σε ένα σύστημα με την ονομασία V723 Mon.
Η ονομασία της μαύρης τρύπας έχει διττό νόημα. Το «Μονόκερως» οφείλειται όχι μόνο στο ότι βρίσκεται στον ομώνυμο αστερισμό, αλλά και λόγω του ότι η εξαιρετικά μικρή μάζα της -περίπου τρεις φορές εκείνης του ήλιου- την κάνει σχεδόν μοναδική.

«Μια μαύρη τρύπα με μάζα μόνο τρεις ήλιους αποτελεί μεγάλη έκπληξη. Δεν υπάρχουν έως τώρα πολύ καλά μοντέλα που να εξηγούν πώς δημιουργείται μια τόσο μικρή μαύρη τρύπα, δήλωσε ο καθηγητής αστρονομίας του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο Κρις Στάνεκ.

«Επειδή το σύστημα είναι τόσο μοναδικό και τόσο αλλόκοτο, οπωσδήποτε άξιζε την ονομασία "Μονόκερως"» παραδέχεται ο επικεφαλής της ομάδας ερευνητών, Θραριντού Τζαγιασίνγκε.

Παρά το μικρό μέγεθος της πάντως, ασκεί αρκετή βαρυτική επιρροή στο άστρο «δορυφόρο» της, ώστε να παραμορφώνει το σχήμα του από σφαιρικό σε επίμηκες.

«Όπως η βαρύτητα της Σελήνης παραμορφώνει τους ωκεανούς της Γης, προκαλώντας περιοδικές ανόδους και καθόδους της στάθμης των θαλασσών, έτσι και η μαύρη τρύπα παραμορφώνει το άστρο δίνοντάς του σχήμα ποδοσφαιρικού γηπέδου» αναφέρει ο Τοντ Τόμπσον του Τμήματος Αστρονομίας του Πανεπιστημίου.

Υπενθυμίζεται πως οι μαύρες τρύπες, από τις οποίες δεν μπορεί να δραπετεύσει ούτε το φως, σχηματίζονται όταν άστρα πεθαίνουν και ο πυρήνας τους καταρρέει βαρυτικά.

Υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες μαύρες τρύπες, όπως αυτή στο κέντρο του γαλαξία μας, σε απόσταση 26.000 ετών φωτός, η οποία έχει μάζα όσο τέσσερα εκατομμύρια ήλιοι.

sputniknews.gr