ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Υψηλό το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών στην Ελλάδα σε σχέση με την ΕΕ

Ιδιαίτερα υψηλό είναι στην Ελλάδα το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών (38%) σε σχέση με τη Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος είναι 18%. Το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών στις κατοικημένες περιοχές είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς αγγίζει το 45% έναντι 20% στην ΕΕ. Τα παραπάνω ποσοστά κάνουν ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για μείωση των ταχυτήτων στις κατοικημένες περιοχές στα 30χλμ/ώρα. Το ποσοστό των οδηγών μοτοσυκλέτας που φοράνε κράνος είναι 80% στην Ελλάδα, όταν στην Ευρώπη είναι 97% και 65% στους επιβάτες, ενώ στην Ε.Ε. είναι 95%. Ωστόσο, μια σημαντική παράμετρος είναι ότι στην Ελλάδα υπάρχει υψηλό ποσοστό χρήσης μοτοσικλετών σε σχέση με την ΕΕ.

Το 69% των νεκρών οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων δεν φορούσε ή δεν καταγράφηκε να φοράει κράνος (πηγή: Baseline project- ΕΜΠ). Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες των πίσω θέσεων Ι.Χ. είναι πολύ χαμηλότερη (55,8%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (71%), ενώ το 79% των νεκρών οδηγών σε επιβατικά οχήματα δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας ή δεν καταγράφηκε χρήση της. Η πιθανότητα για έναν οδηγό μοτοσικλέτας, ηλικίας 18-24, να χάσει την ζωή του είναι πάνω από 10 φορές μεγαλύτερη από τον αντίστοιχης ηλικίας οδηγό επιβατικού οχήματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία των στοιχείων από τον Σύλλογο Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας, τo 2023 περίπου 20.400 άτομα έχασαν την ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ, ποσοστό που συνιστά μικρή μείωση κατά 1% σε σύγκριση με το 2022. Την περίοδο 2010-2020, η Ελλάδα κατέγραψε εντυπωσιακή μείωση του αριθμού των νεκρών σε οδικά ατυχήματα κατά 54%, πετυχαίνοντας τον στόχο για μείωση του αριθμού των νεκρών κατά 50%, ενώ τα οδικά ατυχήματα μειώθηκαν κατά 39%. Αυτή η εντυπωσιακή μείωση μπορεί να αποδοθεί στην συνδυαστική επίδραση των πιο συστηματικών πρωτοβουλιών αστυνόμευσης, κατασκευής και αναβάθμισης 2.200 χλμ αυτοκινητόδρομων, της βαθιάς οικονομικής ύφεσης, που έφερε νέα κυκλοφοριακά δεδομένα, καθώς και λιγότερο επιθετική οδηγική συμπεριφορά με πιο χαμηλές ταχύτητες.

Τα έτη 2021- 2023 υπάρχει μια σχετική σταθεροποίηση στους απόλυτους συνολικούς αριθμούς των ατυχημάτων. Ωστόσο πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι το 2023 έχουν αυξηθεί οι μετακινήσεις και τα οχηματοχιλιόμετρα σε σχέση με το 2020. Πέρσι με βάση τα προσωρινά στοιχεία, στην Ελλάδα οι νεκροί λόγω τροχαίων ατυχημάτων ανήλθαν στους 621, δηλαδή η αντιστοιχία είναι 52 νεκροί τον μήνα.

Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 23η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ, με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων έναντι 46 του μέσου όρου της ΕΕ. Χειρότερη επίδοση έχουν η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Λετονία και η Κροατία. Οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται και φέτος στη Σουηδία και στη Δανία (22 και 27 θάνατοι αντίστοιχα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους). Ο μόνιμος κάτοικος στην Ελλάδα παρουσιάζει 0,5% πιθανότητα (κατά τη διάρκεια του προσδόκιμου ζωής του) να χάσει την ζωή του από οδικό ατύχημα και παρόμοιο ποσοστό να τραυματιστεί σοβαρά. Πολύ σημαντική είναι και η πιθανότητα κάποιος να προκαλέσει ατύχημα με νεκρό ή με σοβαρά τραυματία.

Το έτος 2020 υπήρξαν 19,3 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα σε σχέση με 139,7 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη. Ο αντίστοιχος αριθμός βεβαιωμένων παραβάσεων για την χρήση κινητού τηλεφώνου ήταν 1,8 ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα και 4,4 ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη (πηγή: ETSC 2022).

 

ΑΠΕ ΜΠΕ 

Διαβάστε επίσης

To Yπουργείο Περιβάλλοντος βάζει φρένο σε Δήμους για το μπλόκο οικοδομικών αδειών, με τα μπόνους του ΝΟΚΕλλάδα

Το υπουργείο Περιβάλλοντος αντέδρασε με ανακοίνωση του υπέρ των κινήτρων δόμησης του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ), που η συνταγματικότητα τους κρίνεται στο ΣτΕ, δίνοντας αυστη...

Το ολλανδικό masterplan για τη Θεσσαλία: Restart με μετεγκατάσταση χωριών, κατεδάφιση κτιρίων και ελεγχόμενες πλημμύρεςΕλλάδα

Αντιπλημμυρική άμυνα με διαχείριση των υδάτων στις πληγείσες περιοχές του Κάμπου - Εγκατάλειψη της καλλιέργειας βάμβακος, επέκταση κατά 17.000 στρέμματα της λίμνης Κάρλας, κατασκευ...

Αστυπάλαια: Μέγα πρότζεκτ δημιουργίας τουριστικού οικισμού, ίσου σε έκταση με τη χώρα του νησιούΕλλάδα

Το θέμα της οικιστικής ανάπτυξης σε 2.000 στρέμματα, που ανησυχεί τους κατοίκους για τουριστική ... «έκρηξη», φιλοξενήθηκε στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. Ο δήμαρχος της Αστυπάλαιας Ν. Κο...

ΥΠΕΝ: Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν έχει καμία αρμοδιότητα να αναστέλλει οικοδομικές άδειεςΕλλάδα

Προς αποφυγή παρερμηνειών, σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων περί κινήτρων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ), από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επισημαίνεται προ...

Πρότζεκτ «Διπλή Ανάπλαση»: Έγκριση 6,9 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των χωματουργικών απ’ τη δημοτική αρχή της ΑθήναςΕλλάδα

Ξεπεράστηκε την Τρίτη (19/3) ένα σημαντικό «αγκάθι» που είχε δημιουργήσει μία σχετική καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών του πολύπλευρου πρότζεκτ της «Διπλής Ανάπλασης» στην περι...

Κασσελάκης: Είναι λυπηρό οι συγγενείς των θυμάτων να προσφεύγουν στην Ευρώπη για να βρουν το δίκιο τουςΕλλάδα

«Είναι λυπηρό το γεγονός πως οι συγγενείς των θυμάτων αναγκάζονται να προσφύγουν στην Ευρώπη για να βρουν το δίκιο τους», υπογραμμίζει σε μήνυμά του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφα...

Ακρίβεια: Περίπου ένα μισθό επιπλέον ξοδεύουν φέτος τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετΕλλάδα

Έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και δημοσιεύει η «Απογευματινή», αποκαλύπτει ότι σχεδόν έναν επιπλέον μισθό (552 ευρώ) περισ...

Τέμπη: Αίτημα Καρυστιανού -Ασλανίδη στη Βουλή για άρση ασυλίας Καραμανλή και ΣπίρτζηΕλλάδα

Την άρση της ασυλίας των πρώην υπουργών μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη ζητούν με αίτημα που απέστειλαν στο προεδρείο της Βουλής η Μαρία Καρυστιανού και ο Παύλος Ασλα...

Θεσσαλονίκη: Διατάχθηκε έρευνα για το δημοσίευμα σχετικά με τον αντιδραστήρα του ΑΠΘΕλλάδα

Τη διενέργεια  προκαταρκτικής έρευνας  παρήγγειλε ο εισαγγελέας για το δημοσίευμα της εφημερίδας  «Τα Νέα»  περί «απόπειρας επίθεσης, με αλυσοπρίονο, από κουκουλοφόρους στον υπόγει...