Βγαίνουν στον δρόμο τα οχήματα χωρίς οδηγό - Την άλλη εβδομάδα στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα
Στο νομοσχέδιο για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, που αναμένεται να έρθει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα, περιγράφεται αναλυτικά η νέα θεσμική πρωτοβουλία για τα οχήματα χωρίς οδηγό που θα βγαίνουν στους δρόμους στο πλαίσιο ερευνητικών προγραμμάτων.
Με τον τρόπο αυτό τους ανοίγει το πεδίο ανάπτυξης σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, αλλά υπό προϋποθέσεις: να ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδρομή και να έχουν χειριστή και κάμερα για να μπορούν να παρακολουθούν τη διαδρομή του. Όπως ανακοίνωσε προχθές ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί μία σημαντική πρόκληση για την επόμενη δεκαετία.
Όπως υποστήριξε ο κ. Κεφαλογιάννης, «ξεκλειδώνει» προγράμματα αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της χώρας, στα πρότυπα αυτού που εφάρμοσε ο δήμος Τρικκαίων με τη χρήση αστικού λεωφορείου χωρίς οδηγό και πρόσφατα επιχείρησε κάτι αντίστοιχο και η Λαμία. Με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο ο δήμος Τρικάλων αποκτά τη δυνατότητα ελέγχου από τον χειριστή έως και 4 λεωφορείων, λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα ασφάλειας.
Το νομοθέτημα προβλέπει ότι θα χορηγούνται άδεια και πινακίδες δοκιμαστικής κυκλοφορίας (ΔΟΚ) αυτοκινήτων οχημάτων εντός της ελληνικής επικράτειας. Οι πινακίδες θα βγαίνουν στο όνομα ερευνητικών φορέων του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα για οχήματα που φέρουν ειδικό ερευνητικό εξοπλισμό με σκοπό την εξυπηρέτηση ερευνητικών πειραμάτων και μελετών στους τομείς των μεταφορών. Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα να χορηγούνται έως τρία ζεύγη πινακίδων ΔΟ.Κ. ανά έδρα και ανά υποκατάστημα και ανά ερευνητικό φορέα, για επιβατικά αυτοκίνητα ή δίκυκλες – τρίκυκλες μοτοσικλέτες.
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, τα μικρά νησιά μπορούν να έχουν ρόλο – κλειδί για ένα μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας με φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις. Όπως λέει «μπορούν να γίνουν πιλότοι που θα εφαρμοστούν σενάρια οικονομικά βιώσιμων επενδύσεων» και επεσήμανε το παράδειγμα της μετατροπής της Αστυπάλαιας σε νησί πρότυπο βιώσιμης κινητικότητας.
newmoney.gr