ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη: Η εφαρμογή του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας θα απέτρεπε το δυστύχημα

Με τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ (2001-2005), Κώστα Γιαννακό και τον διευθύνοντα σύμβουλο και γενικό διευθυντή της ΕΡΓΟΣΕ (1996-2004), Χρήστο Τσίτουρα, άνοιξε ο πρώτος κύκλος μαρτύρων για την περίοδο 1997-2004, στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη.


Από την πλευρά του ο κ. Γιαννακός δήλωσε ότι ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας προβλέπει οκτώ δικλείδες ασφαλείας, σε περίπτωση που δεν λειτουργούσαν τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, και «είναι ζήτημα εάν εφαρμόστηκε η μία εξ αυτών» πριν τη σύγκρουση των συρμών στα Τέμπη. Ο γενικός κανονισμός ασφαλείας είναι το «ευαγγέλιο» της λειτουργίας του σιδηροδρόμου και από εκεί ξεκινάνε όλα είπε ο κ. Τσίτουρας: Το λάθος από τον ανθρώπινο παράγοντα, είτε σηκώνει σημαιάκι είτε πατάει ένα κουμπί ή πρέπει να φτιάξει τον προγραμματισμό, είναι σημαντικό, είπε ο κ. Τσίτουρας, ο οποίος σήμερα είναι διοικητής της Αρχής Πολιτικής Προστασίας.

Όταν έμαθα για το δυστύχημα, «έσκασα» είπε ο κ. Γιαννακός. Είμαι γιος και εγγονός σιδηροδρομικών. Δεν μπορώ να καταλάβω, πώς ο μηχανοδηγός πάει στη γραμμή καθόδου κι ενώ έχει τηλέφωνο δεν κάνει ανακοίνωση ότι ανέβαινε από τη γραμμή καθόδου, είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, και ο κ. Τσίτουρας όταν ρωτήθηκε πώς αισθάνθηκε με το άκουσμα της είδησης είπε, εμφανώς συγκινημένος: Το έχω αναφέρει στους υπουργούς μου, δεκάδες φορές μέχρι και πρόσφατα, διότι το τελευταίο διάστημα είχαμε έλεγχο από τον διεθνή οργανισμό πολιτικής αεροπορίας [..] για τα θέματα ασφαλείας στις αερομεταφορές και η λέξη που χρησιμοποιώ πολλές φορές είναι, προς Θεού, να προχωρήσουμε γρήγορα σε κάποιους τομείς, να μην έχουμε τα αεροπορικά Τέμπη. Πιστεύω, προσέθεσε, ότι εάν η ΕΡΓΟΣΕ λειτουργούσε σωστά όλα αυτά τα χρόνια -θέλω να βάλω και τη θητεία μου μέσα- αλλά και ο ΟΣΕ, κυρίως, είχε κατανοήσει πόσο σοβαρό είναι το θέμα συντήρησης, θα είχαν αποφευχθεί όλα. Φυσικά πρώτο θέμα σε όλα μπαίνει η υπευθυνότητα των ανθρώπων, που καλούνται να διαχειριστούν ζωές. Άρα, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι το πρώτο θέμα, το οποίο παίζει ρόλο παντού, και μπορεί να διασώσει πολλές καταστάσεις, το δεύτερο θέμα είναι ότι πρέπει να τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας, υποσύνολο των οποίων είναι η συντήρηση των συστημάτων.

Κληθείς από τον πρόεδρο της εξεταστικής επιτροπής, Δημήτρη Μαρκόπουλο, να αναφερθεί στη δίκη στην οποία ήταν κατηγορούμενος, από τον τότε αρχιμηχανικό σηματοδοτήσεων κ. Παναγιώτου, ο κ. Γιαννακός είπε ότι τόσο ο ίδιος όσο και οι υπόλοιποι συγκατηγορούμενοί του αθωώθηκαν ομοφώνως για μια υπόθεση που είχε σχέση με τον προαστιακό «Πειραιάς-Αθήνα-3 Γέφυρες, και τη σηματοδότηση και την ηλεκτροκίνηση του». Στην ερώτηση του κ. Μαρκόπουλου εάν ο κ. Παναγιώτου, που είναι βασικός μάρτυρας της ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στην υπόθεση των Τεμπών, κατέστη αναξιόπιστος μάρτυρας, ο κ. Γιαννακός απάντησε καταφατικά.

Ο κ. Γιαννακός αναφέρθηκε και στους Ιωάννη Κατσιούλη (πατέρα) και Χρήστο Κατσιούλη (υιό) λέγοντας ότι ο πρώτος, αφού εργάστηκε επί 15ετία στον ΟΣΕ, παραιτήθηκε για να εργαστεί σε έναν εκ των εργολάβων των έργων, την Bombardier, ενώ ο δεύτερος δούλευε για ένα διάστημα ως επιβλέπων στην ΕΡΓΟΣΕ: «Μπορείτε εύκολα να βρείτε αν είχαν προσωπικό όφελος οι πατέρας και υιός Κατσιούλης» ανέφερε ο κ. Γιαννακός. Για το ίδιο θέμα, ο κ. Τσίτουρας είπε ότι «εάν αυτό υπήρχε, πατέρας σε ανάδοχο και γιος στον έλεγχο συμβάσεων είναι καθαρό conflict of interest και δεν θα έπρεπε να έχει γίνει ποτέ».

Λαμβάνοντας τον λόγο, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βασίλης Κόκκαλης εξέφρασε τον προβληματισμό του για τους λόγους που ερωτούνται οι μάρτυρες για τον κ. Παναγιώτου, ενώ κάλεσε τους μάρτυρες να σχολιάσουν τη διαφήμιση της Hellenic Train με την οποία -όπως είπε- γινόταν λόγος για τηλεδιοίκηση εν λειτουργία. Στην ερώτηση του κ. Κόκκαλη εάν η διαφήμιση αυτή ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ο κ. Τσίτουρας είπε ότι δεν την έχει δει, και ότι εκ των πραγμάτων ο καθείς μπορεί να συμπεράνει ότι φυσικά και όχι (δεν ανταποκρίνεται).

Η εξεταστική επιτροπή θα συνεδριάσει εκ νέου αύριο Τρίτη με την εξέταση των πρώην υπουργών Μεταφορών & Επικοινωνιών Τάσου Μαντέλη (1997-2000) και Χρίστου Βερελή (2000-2004), καθώς -εάν είναι εφικτό χρονικά- και του Νικου Κουρέντα, διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ (2005-2008).

 

Πηγή: ΑΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Ο Κασσελάκης υπέρ της επένδυσης COSCO στον Πειραιά - Τι συζήτησε με τον Κινέζο πρέσβηΕλλάδα

Ο Στέφανος Κασσελάκης συνάντησε σήμερα τον πρέσβη της Κίνας, Σιάο Τζουντσένγκ. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και ο Κινέζος πρέσβης συζήτησαν για την ενίσχυση των ελληνοκινεζικών και ευρωκι...

Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ: Είμαι σίγουρη, στη Βεργίνα δεν είναι θαμμένος ο Φίλιππος Β’ αλλά ο Μέγας ΑλέξανδροςΕλλάδα

Τη βεβαιότητά της πως ο Μέγας Αλέξανδρος και όχι ο Φίλιππος ο Β΄, είναι θαμμένος στη Βεργίνα εκφράζει με συνέντευξή της στο δεύτερο τεύχος των ΤΕΤΡΑΔΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, (εκδόσεις Ι.ΣΙΔ...

Π. Μαρινάκης: Αυτονόητη η κομματική πειθαρχία – Εξαιρείται ο πρώην πρωθυπουργός κ. ΣαμαράςΕλλάδα

Εκφράζοντας τα ειλικρινή του συλλυπητήρια για τον θάνατο του αστυνομικού που έπεσε εν ώρα καθήκοντος ξεκίνησε την καθιερωμένη ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπρ...

Ασπρόπυργος: Σοβαρή η κατάσταση του 33χρονου αστυνομικού, συνεπιβάτη της μοιραίας μοτοσικλέταςΕλλάδα

Σε σοβαρή κατάσταση με πολλαπλά κατάγματα και αιμάτωμα, νοσηλεύεται διασωληνωμένος στο 401 νοσοκομείο ο 33χρονος αστυνομικός, συνεπιβάτης της μοτοσικλέτας η οποία κυριολεκτικά διαλ...

Αναβάθμιση της έρευνας για την οπαδική βία με παρέμβαση του Αρείου ΠάγουΕλλάδα

Την αναβάθμιση της έρευνας για την οπαδική βία έφερε η προσκόμιση στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου φακέλου με στοιχεία από τους αρμόδιους υπουργούς Γιάννη Οικονονόμου και Γιάννη Βρ...

Γκάζι: Συνελήφθη ένας εκ των δραστών για την αιματηρή επίθεση με όπλο με θύματα τρεις άντρεςΕλλάδα

Συνελήφθη το βράδυ της Κυριακής, έπειτα από συντονισμένες ενέργειες των Αρχών, ο ένας εκ των δύο δραστών της επίθεσης με όπλο στο Γκάζι, με θύματα τρεις άντρες από την Κρήτη. Υπενθ...

Ασπρόπυργος: Φωτογραφίες από το σημείο που σκοτώθηκε ο 29χρονος αστυνομικός κατά τη διάρκεια καταδίωξηςΕλλάδα

Σοκαριστική είναι η φωτογραφία της διαλυμένης μηχανής του 29χρονου αστυνομικού της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια καταδίωξης δύο ύποπτων οχημάτων από την ...

Στη Βουλή η τροπολογία Καιρίδη για τους μετανάστες – Η στάση Σαμαρά και η απάντηση της κυβέρνησηςΕλλάδα

Στην Ολομέλεια της Βουλής εισάγεται σήμερα για συζήτηση το ασφαλιστικό νομοσχέδιο του Yπουργείου Εργασίας , στο οποίο περιλαμβάνεται και η τροπολογία Καιρίδη για τους μετανάστες , ...

Ασπρόπυργος: Νεκρός ένας 29χρονος αστυνομικός μετά από καταδίωξη στην Ε.Ο. Αθηνών – ΚορίνθουΕλλάδα

Ένας από τους δύο αστυνομικούς που μεταφέρθηκαν στο «Θριάσιο» νοσοκομείο με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ τραυματισμένοι μετά από κινηματογραφική καταδίωξη , κατέληξε. Επίσης, σοβαρά τραυματ...