Από τη Δευτέρα, η λειτουργία 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε ολόκληρη την Ελλάδα διακόπτεται αμέσως. Αυτό σημαίνει ότι δεκάδες Δήμοι θα μείνουν χωρίς κανένα ταχυδρομικό κατάστημα. Το γεγονός είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου μετασχηματισμού και αναδιοργάνωσης της εταιρείας, το οποίο ωστόσο εφαρμόζεται χωρίς καμία επίσημη, δημόσια ανακοίνωση, αφήνοντας τόσο τους πολίτες όσο και τους τοπικούς φορείς σε πλήρη αβεβαιότητα.
Η κλίμακα είναι τεράστια. Στην Αττική και μόνο, κλείνουν 41 καταστήματα, με ολόκληρους Δήμους όπως ο Άλιμος, η Δάφνη, η Μεταμόρφωση, οι Καισαριανή και η Νίκαια να στερούνται πλέον οποιασδήποτε ταχυδρομικής υπηρεσίας. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο κρίσιμη στην επαρχία. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου ταχυδρόμων, ολόκληροι νομοί όπως τα Γρεβενά θα έχουν μόνο ένα κατάστημα στην πρωτεύουσα του νομού. Στην Αιτωλοακαρνανία κλείνουν 9 καταστήματα, ενώ πολλά κλείνουν και στην Εύβοια, νήσο με μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των πληθυσμιακών κέντρων.
Ανάμεσα στις πληγείσες περιοχές που αναφέρονται ειδικά για τις έντονες αντιδράσεις τους είναι και οι Δήμοι:
Τυρνάβου
Λοκρών (Αταλάντη)
Ερυμάνθου (Χαλανδρίτσα)
Βορείων Τζουμέρκων (Πράμαντα)
Ορχομενού (Ορχομενός)
Αριστοτέλη (Ιερισσός, Αρναία)
Οιχαλίας (Θουρία, Μελιγαλάς, Κορώνη, Πεταλίδι)
και τα Μέθανα, που προστίθενται στη λίστα.
Οικονομικά Αίτια και Προβλέψεις των ΕΛΤΑ
Το κύριο αίτιο για αυτό το μαζικό κλείσιμο, σύμφωνα με εσωτερικές πηγές των ΕΛΤΑ, είναι τα σοβαρά οικονομικά ελλείμματα και η ανάγκη μείωσης των λειτουργικών εξόδων. Τα νούμερα που παρουσιάζονται είναι εντυπωσιακά:
Τα τελευταία 10 χρόνια, η διακίνηση αλληλογραφίας έχει καταγράψει πτώση 80%.
Μόνο τον τελευταίο χρόνο, η πτώση ήταν 20%.
Το συνολικό τζίρο όλων των καταστημάτων στην Ελλάδα είναι μόλις 15 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το λειτουργικό τους κόστος φτάνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που καθιστά το δίκτυο βαθιά ζημιογόνο.
Ως λύση, τα ΕΛΤΑ προτείνουν μια μετάβαση προς τα πρακτορεία (ιδιωτικά σημεία εξυπηρέτησης) και νέους τρόπους λειτουργίας, όπως οι "ψηφιακοί ταχυδρόμοι". Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, οι πολίτες θα καλούν στη μονάδα διανομής για να κλείσουν ραντεβού και τα αντικείμενα θα παραδίδονται στο σπίτι τους. Για την επαρχία, διαβεβαιώνουν ότι σε απόσταση "όχι περισσότερο από 9 χιλιόμετρα"από κάθε κλειστό κατάστημα θα λειτουργεί πρακτορείο, ενώ ο ταχυδρόμος που διανέμει τις συντάξεις θα παραμείνει. Για την Αττική, ισχυρίζονται ότι η απόσταση προς το πλησιέστερο κατάστημα δεν θα ξεπερνά τα 500-1000 μέτρα.
Έντονες Αντιδράσεις και Κοινωνικές Επιπτώσεις
Οι αντιδράσεις από τους τοπικούς φορείς είναι έντονες και επικεντρώνονται στην κοινωνική διάσταση του προβλήματος.
Πρόσβαση για Ευάλωτες Ομάδες: Ο Δήμαρχος Τυρνάβου, Αστέριος Τσικριτσής, τονίζει ότι σε μια περιοχή με 34.000 κατοίκους, πολλοί από τους οποίους είναι ψηφιακοί αναλφάβητοι ή ανήκουν στην κοινότητα Ρομά, η απουσία ΕΛΤΑ θα δημιουργήσει τεράστιο κενό. Οι υπερήλικες και οι άνθρωποι χωρίς μετακίνηση θα αναγκαστούν να πηγαίνουν στη Λάρισα, μια μετακίνηση 20-24 λεπτών που για πολλούς είναι ανυπέρβλητη.
Έλλειψη Επικοινωνίας και Επιπλέον Βάρος: Ο Δήμαρχος Ερυμάνθου, Θόδωρος Μπαρής, κατακρίνει την έλλειψη έγκαιρης ενημέρωσης. "Θα περιμέναμε να έχει γίνει κάποια επικοινωνία εγκαίρως, ώστε να γνωρίζουν οι κάτοικοι... αλλά αυτό δεν έγινε". Επίσης, επισημαίνει ότι το κοντινότερο κατάστημα για τους κατοίκους του θα είναι στην Πάτρα, σε αποστάσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τα 60 χιλιόμετρα.
Συμβολή στην Ερημοποίηση: Πολλοί δήμαρχοι βλέπουν το κλείσιμο ως ένα ακόμη βήμα towards την ερημοποίηση της επαρχίας. Ο Δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων, Νίκος Βαΐτσης, αναφέρει ότι το κλείσιμο στο Πράμαντα δεν είναι απλή "διοικητική αναδιάρθρωση", αλλά "πλήγμα στην καρδιά ενός τόπου". Επισημαίνει ότι οι δύο άνθρωποι που χάνουν τις θέσεις τους σημαίνουν "δύο ακόμη οικογένειες που αναγκάζονται να φύγουν", με άμεσο αντίκτυπο και στο μαθητικό δυναμικό των σχολείων.
Κριτική στην Κερδοσκοπική Λογική: Ο Δήμαρχος Λοκρών, Αθανάσιος Ζεκεντές, θυμίζει ότι τα ΕΛΤΑ, αν και ΑΕ με σκοπό το κέρδος, είναι και Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ). Αυτό σημαίνει ότι έχουν την υποχρέωση να παρέχουν υπηρεσίες "σε μόνιμη βάση, προσιτή τιμή και καθορισμένη ποιότητα, σε όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική τους θέση". Η απόφαση κλεισίματος με "οικονομοτεχνικά και μόνο κριτήρια" θεωρείται ότι παραβιάζει αυτή την υποχρέωση και οδηγεί σε "απαξίωση της ελληνικής περιφέρειας".
Συνέπειες για το Προσωπικό και το Μέλλον
Ο πρόεδρος των ταχυδρόμων Αττικής, Ιωάννης Οικονόμου, επισημαίνει ότι πέρα από τα κλεισίματα, συμβαίνουν και άλλες ριζικές αλλαγές:
Μέρος της διανομής δίνεται σε ιδιωτικές εταιρείες.
Στις περιοχές όπου παραμένει, ο γεωγραφικός χάρτης κάθε ταχυδρόμου διευρύνεται δραματικά (από 50 σε 70 τετράγωνα), με αποτέλεσμα να αυξάνεται και το ωράριο εργασίας πέραν του κανονικού.
Υπάρχουν φόβοι για απολύσεις πλεονάζοντος προσωπικού και μη ανανέωση των συμβάσεων του προσωπικού των τρίτων εταιρειών από το νέο έτος.
Πηγές από τα ΕΛΤΑ, από την άλλη πλευρά, διαβεβαιώνουν ότι δεν θα πειραχτεί το τακτικό προσωπικό και ότι στόχος είναι η μείωση της εξάρτησης από προσωπικό τρίτων εταιρειών.
Πώς Μπορούν να Ενημερωθούν οι Πολίτες
Για να μάθουν ποια ακριβώς καταστήματα κλείνουν και πώς θα εξυπηρετούνται πλέον, οι πολίτες καλούνται να:
Καλέσουν στην ειδική γραμμή εξυπηρέτησης: 2120000700.
Επισκεφτούν την επίσημη ιστοσελίδα των ΕΛΤΑ.
Επισκεφτούν προσωπικά το κατάστημα της περιοχής τους (μέχρι να κλείσει).
Πληροφορίες από news247.gr






!["Το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Ενόπλων Δυνάμεων": Η νέα όψη του Πενταγώνου και τα μηνύματα Μητσοτάκη [εικόνες, βίντεο]](/sites/mag_saronic/upload/articles/2025/10/article_97129/imagethumbs/thumb_118678.jpg)





